Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Gæsling  (Læst 3949 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline odm_dk

• Passiv bruger
Gæsling
« Dato: 09 April , 2012, 08:38 »
Hej alle,
jeg har forsøgt mig med udrugning af gåseæg og står nu med en enkelt gæsling som er blevet nogle få dage gammel. Den er grå dansk landrace og nu er jeg på udkig efter en artsfælle til den, så den ikke bliver helt fejlpræget af kun at have menneskelig kontakt til mig og min gode nabo som er behjælpelig med pasningen   :)
Kom gerne med gode bud hvis nogen af jer har noget at byde ind med.
Sølvhalset landhøns stor og dværg; sort hvid Colombia Sussex, Hvide italienere, grå landgæs, sort-hvidbrystede landænder, gl. danske tumlingeduer, hvide landkaniner, landrace får, gårdkat, dansk svensk gårdhund, grå Jaco papegøje samt ca. 10 undulater og et par nymfeparakitter.

Offline Gitte Langkniv

• Passiv bruger
  • - ønsker mig flere timer i døgnet
Sv: Gæsling
« Svar #1 Dato: 09 April , 2012, 11:04 »
Jeg håber du finder en legekammerat til det lille dyr ;) den har jo samme forældre som min gase, så den passer ikke rigtigt i min flok - selvom jeg nok skal hjælpe med at passe den :D
Bedste hilsener
Gitte Langkniv
med katte, gæs og ænder

Offline Vipse

• Passiv bruger
  • Min mands kone
    • Sindbjerglund.dk
« Svar #2 Dato: 09 April , 2012, 12:13 »
Prøv at spørge Sunkist82 (Mette)
Hun har netop udruget gæslinger og du kunne jo være så heldig, at hun vil sælge en af dem  /o
3 heste og en pony
Rottweileren Lillepige og staldkatten Gucci
2 blandingshøner og en hane.....indtil ræven henter dem også 😡

Offline ina.....

• Bruger
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #3 Dato: 09 April , 2012, 14:20 »
Du får verdens bedste vagthund i en gås, og de kan blive enormt tamme, og meget meget søde.

Jeg har nu haft mine gæs i 11 år og jeg ville ikke undvære dem, selvom kun den ene er tam, og helst vil snakke med far.
Der er jo også Gåsepigen med sin Keld, hun er jo også en tam gås, men hun går alene, og trives tilsyneladende godt med det.

Og så kan du jo købe en ekstra gæsling som du efterlyser, evt. hos Raunsmed og spise dem til jul
Tillykke med den lille fyr.
« Senest Redigeret: 09 April , 2012, 14:36 Fra Ina.... »
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Gitte Langkniv

• Passiv bruger
  • - ønsker mig flere timer i døgnet
« Svar #4 Dato: 09 April , 2012, 18:10 »
Den lille gåsling er også enormt nuttet  *p
Men vi vil gerne ha' billeder af den, Ole! Ellers må jeg selv komme og ta' dem  ;D ;D ;D
Bedste hilsener
Gitte Langkniv
med katte, gæs og ænder

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #5 Dato: 09 April , 2012, 20:16 »
Velkommen på forum, Ole :D
Held og lykke med den lille gæsling.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline odm_dk

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 12 April , 2012, 08:04 »
Tak for svar og kommentarer - jeg arbejder på den foreslåede løsning med en legekammerat og knokler for at oploade billeder herinde.... men der kommer fejlmeldinger hvergang....
Sølvhalset landhøns stor og dværg; sort hvid Colombia Sussex, Hvide italienere, grå landgæs, sort-hvidbrystede landænder, gl. danske tumlingeduer, hvide landkaniner, landrace får, gårdkat, dansk svensk gårdhund, grå Jaco papegøje samt ca. 10 undulater og et par nymfeparakitter.

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #7 Dato: 12 April , 2012, 08:11 »
Måske kan du have glæde af denne tråd, Ole:
http://fjerkrae.dk/prod/index.php?topic=4408.msg38379#msg38379
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk