Hej med jer!
Jeg er ny herinde og glæder mig til at være med!
Vi har en lille villahave og jeg har overtalt min mand til at vi skal have et par høns. Jeg har fået kontakt til en mand, der sælger gammel dansk landrace, og vi skal hente dem i dag

Vi har købt dette hus med tilhørende gård:
http://dyrenesnetsalg.dk/hoens-187/hoensehuse-188/hoensehus-lux-m-gaard-6938.htmlÆrligt talt, så synes jeg ikke at det er ret stort

Jeg er simpelthen bange for, at de får for lidt plads... Vi tænkte, at vi ville have 4-5 høns og bestilte derfor et hus, der kunne rumme 5-8 høns. Men nu, efter at have set det, vil vi da i hvert fald ikke have mere end fire høns!
Jeg tænker lidt, om jeg vil kunne lade dem gå løs i haven en gang imellem? Jeg skal selvfølgelig lige lære dem at kende, og de skal kende mig, så de kommer når de hører mig

Vi har dog ikke indhegnet haven, og vores huse ligger ret tæt i en klynge. Men er det ondt at have fire høns i hus og gård, der ikke er større? Jeg kan godt se, at burhøns må være i helt vanvittige antal (13 pr m2. Gisp!!!) Men det er jo ikke derfor man selv får høns, vel:)?
Vi har malet huset og sat det op, og det er super sødt at se på, men vil I have anbefalet mig noget andet?
Hvad med en hane? Jeg ville ikke lægge ud med at gøre mig upopulær blandt naboerne, så jeg har valgt ikke at få en. Men burde jeg det?
Håber nogen vil svare mig/komme med input. Tak:)!