Min hønsegård er vist også ramt at en ordenlig omgang forkølelse. Der en nogle af hønsene der lyder lidt boblene når de trækker vejret.
Mit spørgsmål kommer så til hanen, han er i de sidste dage begyndt at gale helt mærkeligt og meget lavt. Tja hønerne larmer mere når de har lagt et æg faktisk. Jeg tog ham i dag ind og gik ham igemmen fra top til tå.
Han havde meget lidt gult snask i næbet/hals og trak vejret tungt men det værste var hans ører det ene var helt lukket af hårdt gult snask og det andet var ikke helt men tæt på lukket. Han havde ikke noget omkring næsebor og øjne.
Jeg tænker det måske er noget betændelse.
Jeg har kogt noget vand og med vat stille og roligt opløst og fjernet det ved ørene. Da jeg fik det væk lignede det kun at det var det ene øre der stadig producerede dette snask. Det andet så tørt ud indenunder.
Jeg kiggede efter orm i halsen med synes ikke jeg kunne se noget rødt der bevægede sig.
Tror i boblelydene er forkølelse?
Og jeg har læst lidt om ørebetændelse men nogen af jer skriver noget med afløb og gennemgang. Nogen af jer der kan uddybe?
Næste skridt er det dyrlægen?
Afventer virkelig nogle gode svar fra jer kloge hønseejere...