Vi (eller min datter) har også sådan en hunkanin, der desværre er en udbrydningsmester! Så det sker, at naboen kommer ind med jævne mellemrum og fortæller, at den igen er på springtur, men vi kan ikke rigtig gøre så meget - jo vi burer den inde for sig selv i de perioder, det er værst, men det er synd for den: Den keder sig åbenlyst og bliver tvær og vil ikke kæles for.
Mine børn passer meget godt på deres kaniner, så det er bestemt ikke fordi de eller vi er ligeglade. Og vi kommer med det samme og indfanger dyret, når vi bliver opmærksomme på, at den er stukket af (også den morgen, skraldemanden ringede på kl. 4, fordi den sad ude på fortovet, og han var bange for at den skulle blive kørt ned

)
Jeg er ved at få sikret vores havelåge, så den ikke kan smutte ud den vej (også af hensyn til hønsene, der løber frit rundt i haven disse dage), og vi må så leve med risikoen for, at fru kanin muligvis en dag kommer i vejen for en bil eller en hund - men så har hun i det mindste haft et bedre liv end som vranten burkanin