Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Uhyggesnak!  (Læst 4326 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Julie R

• Passiv bruger
Sv: Uhyggesnak!
« Svar #45 Dato: 08 April , 2012, 21:43 »
Man skal også advare skriftligt, før man lovligt kan skyde andre folks hunde, så længe det varer med at måtte det!

Nej, ikke hvis de angriber dyr på egen grund og man tager dem på fersk gerning, så behøver man ikke at advare.
Mvh. Julie

En del forskellige høns og nogle hunde.

0.1.    Dejlig datter
1.0.    Dejlig søn
1.0.    Vidunderlig mand

Offline luffe

• Passiv bruger
  • jæger
« Svar #46 Dato: 08 April , 2012, 21:52 »
politi mig der politi mig der de gør jo ikke en skid når det kommer der til så det får de nok ikke meget ud af når det kommer der til så det med politi de får henne her af mig  /d
og det elektrisk hegn ja de er velkommen til at skrive en pm til mig så kan de låne et af mig

mvh luffe

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #47 Dato: 08 April , 2012, 22:01 »
Diplomatiets kunst kan være svært at håndtere, det indrømmer jeg.

Men på den anden side. Når man først har startet en 'krig' kan den være endnu sværere at håndtere.

Så måske ikke en god ide at starte med en 'krig'.
Mvh
Erik Andersen

Offline luffe

• Passiv bruger
  • jæger
« Svar #48 Dato: 08 April , 2012, 22:14 »
ja måske men det er da han med hunden som vil have krig han kan da sige undskyld og betale det hunden har gjort så hvad der lige vil have krig ????
jeg ved bare den gik ikke her hos mig  ;)

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #49 Dato: 08 April , 2012, 22:24 »
Det er sjældent at møde nogen der er 'rene' som nyfalden sne, men det har jeg vist endeligt oplevet. Efter 56 leveår. Mig en fornøjelse.  ;) ;)
Mvh
Erik Andersen

Offline Echo

• Passiv bruger
« Svar #50 Dato: 09 April , 2012, 08:43 »

Jeg er sikker på at et elektrisk hegn ville kunne få hunden på andre tanker, efter et eller to forsøg på at komme ind i haven. Men det kan heller ikke være rigtigt at man skal hegne egen have ind (med el-hegn) for at holde andre menneskers dyr ude. Én ting er at man evt gør det for at holde egne dyr inde, men det er jo da en anderledes situation.
[
Jeg er enig med deg om at man ikke burde behøve å hegne sin egen have inn for å holde andres dyr ute, men det er ikke alltid verden er som den burde. I dette tilfelle høres det ikke ut som det blir så lett å snakke fornuft med mannen og da kunne det være en billig løsning på akkurat dette.

Offline michellep

• Passiv bruger
  • Lille Magda
« Svar #51 Dato: 13 Maj , 2012, 15:08 »
Pylle-Pylle (undskyld jeg har glemt dit rigtige navn) Vil du ikke lige kontakte mig.. Jeg har forsøgt at skrive en privat besked til dig, men der stod du ikke kunne modtage privat beskeder ???

Skal lige høre om du kan hjælpe mig med nogle silke kyller /o
Med silkehønen Magda :)

Offline kristiank

• Bruger
« Svar #52 Dato: 13 Maj , 2012, 16:14 »
fang hunden skyd den, og bortskaf den, ude af øje ude af sind.

bedere end at slås med en tosse

Offline SigneJohanneBonde

• Passiv bruger
« Svar #53 Dato: 13 Maj , 2012, 16:29 »
Selvfølgelig skal hunden IKKE skydes!!!!! Det er da ejeren, det er galt med.
0,4 maran, 0,1 dværgwyandot, 0,1 brahma, 0,1 islandsk landnams, 0,4 araucana, 0,3 skånske blomsterhøns, 0,1 wyandot, 0.2 orpington, 0,1 faverolles,  0.1 landhane, 1,0 huskat, 1,0 cavalier king charles spanel og 1,0 russisk landskildpadde.

Offline FrkRos

• Passiv bruger
« Svar #54 Dato: 13 Maj , 2012, 18:55 »
synes det er syndt for dig at naboen er så gal i hoved med det han går og laver, men du kan prise dig lykkelig for at det er ham som ingen i omegn kan lide. og det er noget han skal leve med.
kan godt forstå din fustration med dine høns, men forstår ikke at andre siger man bare skal skyde den. det er også et levende væsen. jeg mener selv at den lov skal ændres, og at man skal lave en anden lov, som gør man enten kan indfange hunden og aflevere dem til nogle som kun udlevere den efter ejer har betalt bøde og eventuelle skader. eller ringe til nogle som kan indfange den for en. men jeg er enig i at du skal melde det til politiet, optag en video når den går ind på ens grund, for lige så snart det er din grund, har andre ikke ret til at have hverken dem selv eller deres dyr der. jeg var selv blevet sur og irretabel hvis vores nabos hund bed vores høns. men ligefrem tage dens liv pga. det er en helt anden sag. kan godt se det er et MEGET stort minus at manden er så ligeglad, og som du skriver lyder det som om han ligefrem morer sig med det.. men om han morer sig lige så meget når han får en bøde på 4000 med beviser på hunden er på jeres grund tror jeg nu næppe..;) hvad han så kan finde på at lave efterfølgende for at genere jer, tør jeg ikke tænke på :-\ håber du er kommet lidt videre i sagen siden du skrev indlægget. og stakkels hund at en har sådan en uvidende ejer. det er lige netop den opførsel som fører til at man tager unødvendige midler i brug for at få sat en stopper for folks dumdristigheder. /d
Hilsen Rosita.

0.2 Moskusænder
1.0 Engelsk bulldog
1.1 huskatte
1.0 Tamgris (Manden) ;)

Offline kristiank

• Bruger
« Svar #55 Dato: 13 Maj , 2012, 20:25 »
signe bonde , man får bare så fan....s lidt ros for at skyde ejeren, bang hund = problem væk

Offline Johanne Schiødt

• Passiv bruger
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
« Svar #56 Dato: 13 Maj , 2012, 22:32 »
Hunden kan jo nå at æde samtlige høns, hvorfor er et hundeliv vigtigere end 5-6 hønseliv? Det forstår jeg ikke!

Men hegn med strøm i er nu en god investering, ikke kun for hunden men også for de pokkers ræve. Så må vi bare håbe idiot naboen også ryger i hegnet he he he... Ingen er fejlfrie, det er hvordan man håndterer sine fejl som tæller
Nu tilbage som Johanne Schiødt

Offline FrkRos

• Passiv bruger
« Svar #57 Dato: 13 Maj , 2012, 22:40 »
nu ville jeg heller ikke lade det gå så vidt at den sku have ædt hønsene. smiler.. jeg ville vente til den bare var inde i haven med at tage billederne, hun har jo billeder af fjer spredt på græsplænen, så det må være bevis nok. for jeg mener bestemt ikke at hønsne skal lade livet før man tager billedet af det. kan selvf. være svært at ligge på lur i haven og vente på hunden kommer.
Hilsen Rosita.

0.2 Moskusænder
1.0 Engelsk bulldog
1.1 huskatte
1.0 Tamgris (Manden) ;)

Offline FrkRos

• Passiv bruger
« Svar #58 Dato: 13 Maj , 2012, 22:42 »
men god ide med stødhegn. /o både for ræve mår og naboens hund. smiler. :)
Hilsen Rosita.

0.2 Moskusænder
1.0 Engelsk bulldog
1.1 huskatte
1.0 Tamgris (Manden) ;)

Offline Joankinu

• Passiv bruger
« Svar #59 Dato: 14 Maj , 2012, 06:06 »
Det er da en kedelig historie denne her - men er der sket mere i sagen?

Har hunden været forbi igen, eller har ejeren dog trods al sin vrede måske hørt lidt efter da det blev nævnt at hundeforsikringen skulle dække hvis der skete ting og sager med hønsene? Det kan jo komme til at koste - og sådan som han lyder kan det være at han nok slet ikke tegnet en forsikring selv om det er lovpligtigt. /d

Jeg kan godt forstå du ikke vil lægge dig mere ud med ham end højst nødvendigt.  /o

Har selv været udsat for kraftig nabochikane - det var bare ikke pga mine høns men fordi han ville ind og bo i det hus jeg boede i :o - efter tre års koncentreret chikane af mig og mine gæster/venner incl indblanding af politi ved diverse hærværkstilfælde, kunne min psyke ikke mere og jeg flyttede til min nuværende adresse.  >:(

Og tænke sig - al chikane af mine venner der boede i nærheden ophørte fra den ene dag til den anden, da jeg sagde til ham at nu kunne han komme ind og bo i det hus jeg boede i fordi jeg flyttede. >:(

Håber der kommer noget godt ud af denne sag, og ikke flere nabostridigheder i stedet for. :)
mvh. Joan
opdrætter af: Gråstribede Danske Landhøns og R.I.R

ejer af 1,2 dejlige katte.

lokalklubbens hjemmeside: www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk
Specialklubbens hjemmeside: www.danskelandhoens.dk