Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: hjælp til høne  (Læst 2622 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline jane

• Bruger
  • Dejligt med høns i haven!!!
hjælp til høne
« Dato: 05 April , 2012, 06:52 »
Min ene silke som har øjebetændelse - har nu behandlet hende med øjencreme fra dyrlægen.
Det er begyndt at hjælpe - igår og og forgårs kunne hun åbne øjene lidt igen. Så i går tog jeg hende med udendørs da jeg er ved at bygge nyt hønsehus så hun kunne være sammen med de andre høns. Men hun stod bare og så meget trist ud. Hun drak rigtig meget vand og da jeg så ville flytte hende lidt - kom der vand ud af næbbet - ligesom hun kastet op-
Jeg er begyndt at blive i tvivl om hun kan fejle andet end bare øjenbetændelse.
Og evt skal begynde at overveje om jeg ska aflive hende.
Håber at der er nogle som kan give mig et praj om hva jeg skal gøre - af med hovedet eller skal jeg lige give hende nogle dage mere og se hvordan hun opføre sig??
hilsen jane
Bor i nordsjælland i 3460 birkerød. Sammen med 2 græsk gadehunde og 4 katte
Samt 10 sommerfugle koi og 8 guldfisk i havebassin og et akvarie på 260L
Ja - det er blevet en mindre zoo her hos mig
Mine høns!
5  dværg gule/røde silke
1 grå stor silke
2 sorte silke
2 faverolles
1 kocin
2 maran
1kylling brahma
1kylling Kæmpe jersey
2mille fleur
1 sebrigt
1 hane ?

Offline ina.....

• Bruger
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: hjælp til høne
« Svar #1 Dato: 05 April , 2012, 13:17 »
hun kunne have sur      , og hun prøver at drikke fordi hun gerne vil have gang i systemet igen, har du givet hende skaller mens hun har været inde, det lyder lidt som om hun ikke har fået noget til at forarbejde kornet med som hun er vant til.

Prøv at holde hende nedad og masser lidt på madposen
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline jane

• Bruger
« Svar #2 Dato: 05 April , 2012, 17:56 »
hejsa ina
Hun er fået tilbudt mad hele tiden mens hun ikke har kunne se - men jeg er måske lidt bange for at hun ikke har spist så meget -  hun har måske ikke kan finde sin mad, jeg ved det ikke rigtig - for hun har væltet sin skål med mad nogle gang.
Hun har heller ikke spist noget i dag - hvor hun har været udefor - Men hun sidder bare på det samme sted og ser ud som om hun sover. Jeg ved snart ikke hvad jeg skal gøre for hende. Forslag modtages med kys-hånd. Kan man tvinge noget foder i hende ???? Hvis man gør sådanne noget - hvad skal jeg så give hende??  Hilsen jane
Mine høns!
5  dværg gule/røde silke
1 grå stor silke
2 sorte silke
2 faverolles
1 kocin
2 maran
1kylling brahma
1kylling Kæmpe jersey
2mille fleur
1 sebrigt
1 hane ?

Offline ina.....

• Bruger
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #3 Dato: 05 April , 2012, 18:29 »
Du skal hver dag sørge for at rense hendes øjne så de ikke er klistret til, hun skal have mulighed for at åbne dem, jeg bruger lunken kamillethe og en vattot.

Hvis du vil prøve at give hende noget, så tag en engangssprøjte og lav noget sukkervand, og tving det ind i siden af næbet, hun skal nok synke, men små mundfulde ad gangen giv hende chance for at synke før hun får det næste,,,,, det er også muligt hun vil drikke det selv, hvis hun er så tørstig.

Måske du skulle gøre alvor af at aflive hende, hun skal i hvert fald hurtigt komme i bedring, og med hurtigt mener jeg 1 to dage på masser af sukkervand og åbne øjne.
lad hende evt. gå lidt forsig selv, så de andre ikke hakker hende.
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Kate

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 05 April , 2012, 20:50 »
Det er så vidt jeg ved lang tid hun har været syg ??

Har du haft hende til dyrlægen? Eller har det været telefon konsultation ?
Jeg vil tage hende til dyrlægen men indtil at de har åben vil jeg give hende varme lampe.

Tror ikke på at det er øjenbetændelse, hvis det er den tråd du startede for en uges tid siden eller mere? :'(
med venlig hilsen
Kate
har 0,1 Isa Brown - 1,4 silkehøns  - 1,0 hund - 4 teenager børn her af 2 på gule plader og en dejlig kæreste

Offline jane

• Bruger
« Svar #5 Dato: 06 April , 2012, 07:25 »
ja - det er den samme tråd som jeg starte for over en uge siden. 
Har haft telefonkontakt med 2 forskellige dyrlæger - de har skrevet 2 forskellige øjensalver ud til mig.
Jeg har haft hende inddørs siden det begyndte og det er kun de sidste par dage at jeg har taget hende udendørs i dagtimerne - og aften er hun her inde i stuen ved varmen.
Jeg renser hendes øjne med lidt saltvand og så for hun salve 2 -3 gange om dagen.
Da jeg fik den nye salve fra dyrlægen i hårlev - kunne hun åbne sine øjene dagen efter - men nu  er de lukket igen. Han sagde at en øjebetændelse kunne være svær og den kunne tage lang tid at få bugt med - men jeg vil jo ikke have at hun lider - men på den anden side vil jeg også meget gerne beholde hende og jeg håbe og håber hver dag at se en bedring hos hos hende.
på mandag 2 påskedag - har hun være i behandling i 14 dage.
Har det lidt sådan at hvis hun ikke stadigvæk ikke er bedre på mandag - efter de 14 dages behandling - så tænker jeg at jeg vil aflive hende. - Hva syntes i ???
hilsen jane
Mine høns!
5  dværg gule/røde silke
1 grå stor silke
2 sorte silke
2 faverolles
1 kocin
2 maran
1kylling brahma
1kylling Kæmpe jersey
2mille fleur
1 sebrigt
1 hane ?

Offline Kate

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 06 April , 2012, 07:29 »
Ved jo ikke om hun lider? Ville nok tage hende til dyrlægen, så kan kan se hende og lade ham vurderer det.

Godt nok synes jeg 14 dage er lang tid, når hun er i behandling.
med venlig hilsen
Kate
har 0,1 Isa Brown - 1,4 silkehøns  - 1,0 hund - 4 teenager børn her af 2 på gule plader og en dejlig kæreste