Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Hjælp til klækning  (Læst 2494 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Peter Agger

• Passiv bruger
Hjælp til klækning
« Dato: 04 April , 2012, 21:08 »
Jeg ved godt det billede har har været her 2 gange tidligere, men så kan man da se hvad jeg søger hjælp til.
Hidtil har jeg udelukkende brugt maskinen til rugning, og så flyttet ægene over i en r-com når de skulle klækkes.
Nu har jeg 2 bakker samtidig, som skal klække i den også, men selv om alle 3 vandbakker er fyldt med vand, og luftspjældet helt lukket kommer den ikke over 60%,
Sker der noget ved det?
Og, - skal jeg stoppe noget imellem ruden og bakken, for jeg tror at kyllingerne kan komme imellem, og så med risiko for at drukne.
Det er 19 dagen i dag så jeg håber nogle erfarne kan hjælpe.
Hilsen
Peter

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Hjælp til klækning
« Svar #1 Dato: 04 April , 2012, 21:40 »
60 % er okay, fugtigheden vil stige, når kyllingerne begynder at klække.

Kan du ikke lægge net over klække bakken. ?
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Peter Agger

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 04 April , 2012, 21:53 »

Kan du ikke lægge net over klække bakken. ?
Den tanke fik jeg, og har gjort. Så det køkkenrulle jeg havde sat i klemme for at tætne har jeg nu gjort vådt og smidt i bunden. Så må vi se om fugtigheden stiger.
Hilsen
Peter

Offline Jørgen Hansen

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 04 April , 2012, 21:53 »
I min den hjemmelavede sætter jeg et stykke rørisolering op så kyllingerne ikke hopper ud over kanten, der skal kun ganske lidt hul til før de falder igennem.
Og skal døren stå på klem skal du nok lige ta en snak med missen om hvordan man opføre sig.   ::)  ::)  ::)

Mvh   Jørgen

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #4 Dato: 04 April , 2012, 21:57 »
Tætne hvad ? er der ikke tråd i bunden af klækkebakken, så der skal vel bare net over så er de lukkede til.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Peter Agger

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 04 April , 2012, 22:07 »

Og skal døren stå på klem skal du nok lige ta en snak med missen om hvordan man opføre sig.   ::)  ::)  ::)

Mvh   Jørgen
Den kat der skal hurtigst mulig ud til en skrukmutter for at lære det.

Tætne hvad ? er der ikke tråd i bunden af klækkebakken, så der skal vel bare net over så er de lukkede til.
Jo, men inden jeg havde lagt tråd over vandbakken, havde jeg tætnet mellem glasdøren og klækkebakken (som er med trådbund)med køkkenrulle.

« Senest Redigeret: 04 April , 2012, 22:09 Fra Peter Agger »
Hilsen
Peter