Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Luftvejsorm?  (Læst 1833 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline SigneJohanneBonde

• Passiv bruger
Luftvejsorm?
« Dato: 03 April , 2012, 12:00 »
Hej.
Mine høns har i et stykke tid været forkølede og har lidt løs mave. Nu har jeg opdaget af nogle af dem, lægger hovedet bagover og gaber.
Mit spørgsmål er om orm i luftvejen også kan give forkølelsessymtomer og vrøvl med maven?
0,4 maran, 0,1 dværgwyandot, 0,1 brahma, 0,1 islandsk landnams, 0,4 araucana, 0,3 skånske blomsterhøns, 0,1 wyandot, 0.2 orpington, 0,1 faverolles,  0.1 landhane, 1,0 huskat, 1,0 cavalier king charles spanel og 1,0 russisk landskildpadde.

Offline alrk

• Passiv bruger
Sv: Luftvejsorm?
« Svar #1 Dato: 03 April , 2012, 13:41 »
Det kan godt være orm. Prøv at læse på nettet om gabesyge.
0.2 Faverolles
1.1 Orpington
0.1 New Hampshire
0.1 Isa Brown - Pensionist
0.2 kryds Faverolle kok på New Hampshire

Offline ina.....

• Bruger
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #2 Dato: 03 April , 2012, 13:56 »
Hej.
Mine høns har i et stykke tid været forkølede og har lidt løs mave. Nu har jeg opdaget af nogle af dem, lægger hovedet bagover og gaber.
Mit spørgsmål er om orm i luftvejen også kan give forkølelsessymtomer og vrøvl med maven?

Det du beskriver ender ofte med at de ret hurtigt dør af det, da de ikke kan trække vejret. Når de lægger hovedet bagover for at gabe, er det for at få plads til noget luft, og det betyder at der er meget lille passage.
DEt kan meget vel være orm, men selvfølgelig også snot, men så plejer de at ralle, har du set den i halsen, det lugter også grimt, det ville være retfærdigt over for hønen at tale med dyrlægen om det, inden helligdagene kommer
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline SigneJohanneBonde

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 03 April , 2012, 14:32 »
Vil man altid ku se ormene? Jeg skal ha kigget hende i halsen i aften.
0,4 maran, 0,1 dværgwyandot, 0,1 brahma, 0,1 islandsk landnams, 0,4 araucana, 0,3 skånske blomsterhøns, 0,1 wyandot, 0.2 orpington, 0,1 faverolles,  0.1 landhane, 1,0 huskat, 1,0 cavalier king charles spanel og 1,0 russisk landskildpadde.