Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: hævede ører  (Læst 2172 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lis V

• Passiv bruger
hævede ører
« Dato: 03 April , 2012, 11:31 »
Hej alle
Jeg har stadig lidt svært ved at navigere rundt i det "nye" forum... derfor er det nok hurtigere at spørge jer her.

I går aftes opdagede jeg at min ene høne havde et hævet øre og til morgen er der så endnu en med et hævet øre. Det kommer ikke noget ud af dem og de opfører sig som de plejer. Hvad er det??????

Dejligt at have et sted at ty til når man mangler råd :)
1.0 mand
2.4 børn
1.0 Schæfer
1.0 Dansk/svensk gårdhund
1.12.10 høns, race og bandingshøns

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: hævede ører
« Svar #1 Dato: 03 April , 2012, 20:51 »
Hej Lis,

Er det kun ved øret den er hævet, eller er det også rundt om øjet? Mine høns får af og til en omgang forkølelse og hæver voldsomt op, ind imellem med øjenbetændelse også. Et par dage i sygebur med en varmelampe, samt godt med hønseguf, hvidløg og majs er godt at give. Hjælper det ikke skal hønen have penicillin, og så er du nødt til at kontakte dyrlægen for dosering og vejledning.

Pøj pøj med hende (og post gerne et billede hvis muligt, så kan det være at det er nemmere at se/hjælpe :)).
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Lis V

• Passiv bruger
Sv: hævede ører
« Svar #2 Dato: 03 April , 2012, 23:24 »
Hej Tanja
Kom til at tænke på, at de stak under hegnet i går. Da jeg var ude og genne dem ind løb hønen ind i hegnet og ikke under. Det gjorde den anden også men ikke så panisk. Skal nemlig sige dig, at nummer to er hende der altid smutter en tur ud i vejkanten og tilbage igen når hun ser mig.. Den værst tilredte plejer nemlig ikke at lave de unoder. Måske har øret fået en hård medfart da hun stak hovedet ind og hev det ud igen. Det ser faktisk mindre hævet ud til aften.
1.0 mand
2.4 børn
1.0 Schæfer
1.0 Dansk/svensk gårdhund
1.12.10 høns, race og bandingshøns