Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: En SEJ kylling !  (Læst 726 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Malena

• Passiv bruger
  • høns
En SEJ kylling !
« Dato: 31 Marts , 2012, 09:03 »
Jeg tror jeg har Danmarks sejeste kylling ! Som nævnt i en tidligere tråd, gik min skuk høne fra de sidste 2 æg i reden, for at hygge med de kyllinger som var kommet ud. Så jeg måtte tænde rugemaskinen da jeg kunne høre der var pip i det ene æg, ved lysning kunne jeg ikke se liv i æg nr 2, men i maskinen det kom. Nå men 1. æg kom der en sød lille kylling ud og næste morgen var der prikket hul i nr 2 + pip i  ::). Om aftenen var der ingen pip og intet sket så jeg pillede hul, hvad jeg så aldrig skulle have gjort for den var levende, men ikke klar (masser af blod) Tilbage i maskinen igen, men efter 3 timer var den godt tør, så jeg pillede den helt ud og forventede at den ville dø, men det havde den ikke tænkt sig, så yderlige efter 2 timer måtte jeg tage den ud (for den var helt indtørret) og nuldre den så den fik  "dun", næste morgen sad der en frisk lille kylling, dog med en æggeskal hængende efter sig, så den måtte klippes fri. Om eftermiddagen, blev den sat under sin mor og resten af kyllingerne men det gik bestemt ikke, så ind i maskinen igen  :'( :'( og jeg tænkte at den kunne komme ind under igen til natten så høne mor  havde den under sig hele natten ! Da jeg så kom i stalden i morges lå den dø  :'( Så jeg fodrede alle dyr og tog den lille is kolde kylling ud, MEN den var i live  :o, så mig ind foran brænde ovnen og give den massage på dens lille meget kolde krop, og gæt hvad..... nu sidder den igen ude i en varm rugemakine og pipper  /o
Jeg burde nok have aflivet den, men nu får den et par dage i maskinen og så håber jeg den bliver så stærk at den kan komme ud til Hønemor igen.

Det må da være Danmarks sejeste kylling !

Offline Dorte K

• Passiv bruger
  • Hovedet koldt men hjertet varmt
En SEJ kylling !
« Svar #1 Dato: 31 Marts , 2012, 09:17 »
Hold da op, sikke en historie! Jeg håber det vil gå den godt! Man siger jo at babyer født m hinderne intakte omkring skuldrene er født i en sejrs kåbe, og at det skulle bringe lykke. Måske er din kylling også sådan en Valdemar Sejr! :)
Mange hilsner
Dorte Kjær
Maran i sort-kobber, en meget lille flok
0,2 huskatte tidligere vildkatte
2,1 børn på 19, 17 og 8 år sammen med 1,0 akademiker
maranklub.dk
racefjerkrae.dk

Offline Gitte Langkniv

• Passiv bruger
  • - ønsker mig flere timer i døgnet
Sv: En SEJ kylling !
« Svar #2 Dato: 31 Marts , 2012, 09:38 »
Den vil da bare adopteres af dig ;)
Bedste hilsener
Gitte Langkniv
med katte, gæs og ænder

Offline Ankerine

• Passiv bruger
  • Verdens smukkeste fugl
Sv: En SEJ kylling !
« Svar #3 Dato: 31 Marts , 2012, 09:58 »
Det kan man da kalde livsvilje /o. Håber det bedste for den.
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand