Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Forskel på kyllinger  (Læst 1289 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline JNTS

• Passiv bruger
Forskel på kyllinger
« Dato: 30 Marts , 2012, 12:10 »
Vi har jo fået lidt kyllinger herhjemme, af to forskellige racer - silker og faverolles.

Silkerne kom først, og Iiiih nogle små dunbolde. Meget forsigtige og blide kyllinger.
Ind imellem kommer der nogle kejtede hop fra dem - enormt sødt at se på  *p

Så kom faverollerne, og sikke en forskel  ;D   De går lige på og hårdt, spæner rundt og ser de en hånd, kaster de sig over den og ser om den kan spises mon, ellers er det jo hyggeligt bare at sidde i hånden  ::)

Man kan IKKE gøre rent hos dem uden, at de farer rundt og undersøger hvad man laver, om det så betyder de skal transporteres rundt på de redskaber jeg bruger  ;D

Silkerne pipper forskrækket op og skynder sig væk, tænk nu hvis man kom til skade  *f

Min mand synes bare det er herligt der endelig kom lidt kyllinger med action i 8) 

Vi har aldrig haft hverken kyllinger eller høns før, så spændte var vi, men havde aldrig drømt om der ville være sådan en forskel på dem :)

Er spændt på hvordan de bliver som voksne høns, for kan da godt se jeg skal passe på hvor jeg træder hvis Faverollerne fortsætter i samme stil  ;D

Mange hilsner
Janni

Vildfarvede dværg Silker
Dværg Kochin

Offline Danny Westh

• Passiv bruger
Sv: Forskel på kyllinger
« Svar #1 Dato: 30 Marts , 2012, 13:23 »
Er spændt på hvordan de bliver som voksne høns, for kan da godt se jeg skal passe på hvor jeg træder hvis Faverollerne fortsætter i samme stil  ;D

Og det gør de.... Når folk spørger mig om hvordan Faverolles er, så plejer det første der ryger ud af munden på mig at være: Man skal passe på at man ikke træder på dem.

Alle racer kan gøres tamme men Faverolles er tamme af "natur". De kræver ingen særbehandling i opvæksten.

Danny
Himlen bør altid være blå!

Offline JNTS

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 30 Marts , 2012, 13:40 »
Ha ha, det vil så nok ikke glæde min mand så meget, hvis han falder over dem i haven, men det må han lære  *f   

Mange hilsner
Janni

Vildfarvede dværg Silker
Dværg Kochin

Offline Dorte K

• Passiv bruger
  • Hovedet koldt men hjertet varmt
« Svar #3 Dato: 30 Marts , 2012, 14:02 »
Hvor er det nogle fine kyllinger, særligt Faverollerne, det ser nærmest ud til at vingere er ved at være lige rigeligt tunge  !k Sødt!!
Mange hilsner
Dorte Kjær
Maran i sort-kobber, en meget lille flok
0,2 huskatte tidligere vildkatte
2,1 børn på 19, 17 og 8 år sammen med 1,0 akademiker
maranklub.dk
racefjerkrae.dk