Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Dengang jeg var barn...  (Læst 1543 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

karina dj

• Gæst
Dengang jeg var barn...
« Dato: 29 Marts , 2012, 20:33 »
... da kostede 5 kyllinger på frost 100,- og der er desværre ikke meget der har ændret sig siden...

Men det var altså et tilbud min kære far faldt for når jeg kom på weekend hos ham som barn. Så vi var ude at handle sammen, og far siger "Næh, skal vi ikke lave en kylling til aften?"
"NEJ!" Siger jeg så, "for sådan én har jeg holdt i hånden engang"...

Nå for pokker tænker far, så går vi om på den anden side af frysedisken hvor han stadig kan nå samme tilbud...så siger han "Næh hva' søren, skal vi så ikke lave en hane istedet for?"...

"JO DET ska' vi!" siger jeg så, "for sådan én har engang hakket mig i fingeren!"  ::)

Så her et lille fif til de som er forældre til nævenyttige unger derude på forum, som ikke vil spise de søde små kyllinger  <:
Jeg kan naturligvis ikke huske episoden selv, men den skulle efter sigende virke hver gang har han fortalt  ::)

pylle pylle

• Gæst
Sv: Dengang jeg var barn...
« Svar #1 Dato: 29 Marts , 2012, 20:38 »
he he.. den var god ;) ;D ;)

Offline Hiltunen

• Passiv bruger
  • Øksemorder
« Svar #2 Dato: 29 Marts , 2012, 21:43 »
Børns logik er dejlig:) Min kollega som har et økoligisk landbrug havde ungerne med ude at slagte, og de synes det var spændende alt det inden i. Men til aftensmaden ville sønnen bestemt ikke spise noget der havde været lort i :o
Hilsen Janni Hiltunen
Lidt af hvert i farver som kan spises

karina dj

• Gæst
« Svar #3 Dato: 29 Marts , 2012, 21:44 »
 ;D Den var go'...og det gir da virkelig mening  /o

Offline Lene Kongstad

• Bruger
« Svar #4 Dato: 29 Marts , 2012, 21:47 »
Herhjemme ville Thor ikke spise lammekoteletter men da vi sagde at det var krokodille hale åd han med vellyst og syntes at det var super cool at vi spiste krokodille. *f

Offline Dorte K

• Passiv bruger
  • Hovedet koldt men hjertet varmt
« Svar #5 Dato: 29 Marts , 2012, 22:03 »
Åh, ja som man må sno sig :) Sjove historier. Så kommer min hønsehistorie (undskyld, ikke om at spise): vi lukkede hønsene ind her til aften, og talte dem. Thomas på 6 år siger så " Åh, jeg ville ønske at jeg var en hane" - "Nå" siger jeg "hvorfor det? Er det fordi du så kunne bestemme over alle hønerne?".... "Nej" replicerer han "det er jo fordi så kunne jeg altid sove sammen med nogen, og så behøvede jeg ikke være bange for mørket"..... Åh, den dreng har altid haft sit eget værelse, men pt er han meget bange for alle nattens lyde. Måske skulle han have lidt fisk!!??
Mange hilsner
Dorte Kjær
Maran i sort-kobber, en meget lille flok
0,2 huskatte tidligere vildkatte
2,1 børn på 19, 17 og 8 år sammen med 1,0 akademiker
maranklub.dk
racefjerkrae.dk

Offline jes.l.h

• Global Moderator
« Svar #6 Dato: 29 Marts , 2012, 22:05 »
Herhjemme ville Thor ikke spise lammekoteletter men da vi sagde at det var krokodille hale åd han med vellyst og syntes at det var super cool at vi spiste krokodille. *f
den skal jeg ha prøvet af på knægten :) han har en sjov ide om ikke vil spise noget som helst :o
S-K+B-K maran
Mookee i brun
Thüringer skjolddue i gul og sort
medlem af www.maranklub.dk

Offline Lene Kongstad

• Bruger
« Svar #7 Dato: 29 Marts , 2012, 22:12 »
Ja prøv den da af  /o.... Formen og knoglen kunne da godt ligne en krokodillehale ikk ?

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #8 Dato: 30 Marts , 2012, 07:29 »
Dorte, han må have kassen med kyllingerne op på værelset /o
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Pjaltenborg

• Passiv bruger
« Svar #9 Dato: 30 Marts , 2012, 07:37 »
Midt midterste barn har god appetit på egne fjerkræ uanset art..det gælder bare om at lave en god sovs da hun er sovsoman som sin mor.

Men Kaninerne nægter hun pure at sætte tænderne i. På trods af at hendes søskene spiser det med velbehag.
Men det heeelt ok.
På FDFs landslejr sidste år spiste hun en melorm ...og det gør JEG bare ikke !!!!!!

Og så har jeg et princip med ALDRIG at tilbyde mine børn mad der ikke svarer til betegnelsen.
Med venlig hilsen Søs

Offline Bolding

• Passiv bruger
« Svar #10 Dato: 30 Marts , 2012, 21:33 »
Jeg har nu også et princip om at man skal vide hvad man spiser.
Barnet her i huset er bestemt ikke kødspiser. Han kigger i gryden og siger: "Kød". Mor svarer ja. Barn siger: "hvad kød?". Mor svarer.... Barn spørger:"Hed den?". Den videre forklaring er altså lidt svær.
Han er knap to et halvt og mener måske at alle dyr smager af kæledyr. Jeg  ved det ikke. Heldigvis spiser han rigtig fint sit rugbrød og pålæg og nærmest alt andet, så proteinindtaget skulle være være i orden.

Offline Christina

• Passiv bruger
  • Alle burde have en 2-årig...
« Svar #11 Dato: 30 Marts , 2012, 22:00 »
Jeg havde lavet noget vegetarisk pålæg af rødbede, peberrod osv... Nej tak, sagde pigerne... Men da jeg kaldte dem prinsessemadder, smagte det jo virkelig af mere :D

Midt midterste barn har god appetit på egne fjerkræ uanset art..det gælder bare om at lave en god sovs da hun er sovsoman som sin mor.

Men Kaninerne nægter hun pure at sætte tænderne i. På trods af at hendes søskene spiser det med velbehag.
Men det heeelt ok.
På FDFs landslejr sidste år spiste hun en melorm ...og det gør JEG bare ikke !!!!!!

Og så har jeg et princip med ALDRIG at tilbyde mine børn mad der ikke svarer til betegnelsen.

Elsker din tilgang til tingene :)