Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Et kanariespørgsmål!  (Læst 10725 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Storm-Olsen

• Passiv bruger
Sv: Et kanariespørgsmål!
« Svar #15 Dato: 29 Marts , 2012, 21:30 »
Jep, fjermider smitter. Vi troede jo bare, Theodor var gammel og grim, men da så hans unge smarte kone også fik tonsur, dæmrede det for os, at der var noget galt... Og badningen.. det kan du glæde dig til. Det er en fest at se på hver dag :D

karina dj

• Gæst
« Svar #16 Dato: 30 Marts , 2012, 07:56 »
Her til morgen opdagede jeg at de er 2 hanner om at made kanariemor der varmer unger. Hun ligger som en anden halvvoksen fugleunge og vibrerer vingerne for at tigge mad. De mader hende samtidigt, eller faktisk ligner det at den ene han mader den anden han som så mader hunnen  :o ... troede da de dannede par  ???

Offline ncj

• Bruger
« Svar #17 Dato: 30 Marts , 2012, 08:28 »
Når man holder kanarier i flok, vil hannerne gene holde et lille harem.
Mvh
Niels-Chr.
fodbefjerede dværge(mille fleur)

karina dj

• Gæst
« Svar #18 Dato: 30 Marts , 2012, 09:25 »
Ahaa... hvor er det skønt at lære noget nyt!

Ga dem lidt af det revne gulerod jeg lavede til kyllinger og de kastede sig bare over det uden betænkningstid! Så det er virkelig et hit  /o Der fulgte et frugtspyd og en bakke pærer + en agurk med. Det piller de kun lidt i...
« Senest Redigeret: 30 Marts , 2012, 10:45 Fra karina dj »

Offline Soffy65

• Passiv bruger
« Svar #19 Dato: 30 Marts , 2012, 10:13 »
Hvor lyder det bare idyllisk. Det bliver lækkert med en voliere. Kan godt indrømme jeg er lidt misundelig. ;)
Jeg har også haft kanarier engang og det er bare så hyggeligt når de sidder og fløjter. Held og lykke med projektet og ungerne.  /o
Mvh Lene

1,2 dværg wyandotter, 1,3 New Hampshire, 0,2 Jersey kæmper, 0,6 eks-burhøns,
2,3,13 islandske landnamshøns, + 25 blandede kyllinger, 2 løbeænder , 3 Japanske Vagtler
Andet: 2 hunde, 5 katte, 2 dværggeder, 1,1 Belgisk Kæmpe

karina dj

• Gæst
« Svar #20 Dato: 01 April , 2012, 20:36 »
Det er bare så hyggeligt Lene! Jeg er glad for det er blevet til noget og glæder mig til at se dem stortrives i en solfyldt voliere!

Jeg har lige et tillægsspørgsmål! Fordi jeg har jo læst herinde at zebrafinker kan terrorisere kanariernes redebyggeri. Men jeg kunne jo godt tænke mig lidt finker i volieren osse, og så var der noget med at nogle andre arter af finker ikke var så slemme til at lave ballade i volieren!

Hvilke er det så?

Offline ncj

• Bruger
« Svar #21 Dato: 02 April , 2012, 08:32 »
Zebrafinker er nogle gadedrenge, et par diamantduer,eller risfugle,de vil gerne ruge i undulatkasser,  eller mågefinker. :)I bunden selvfølgelig et par dværgvagtler.
« Senest Redigeret: 02 April , 2012, 08:40 Fra ncj »
Mvh
Niels-Chr.
fodbefjerede dværge(mille fleur)

Offline Storm-Olsen

• Passiv bruger
« Svar #22 Dato: 02 April , 2012, 15:31 »
Tilslutter mig ncj. Ingen zebrafinker, men risfugle og de andre små finker er skønne og kønne!

Jeg har i øjeblikket lidt overskud af hanner i forhold til hunner i vores voliere, og havde egentlig ventet, at de ville slås. Det gør de ikke. De deles øjensynligt fredeligt om damerne, lidt ligesom du beskriver. Der er gerne to opvartende kavalerer på redekanten.. Jeg troede faktisk, det var fordi de var sære, men så er de da ikke sære alene :D