Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: flere kyllinger eller ej ...hmm  (Læst 1675 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Berit Linea

• Passiv bruger
flere kyllinger eller ej ...hmm
« Dato: 29 Marts , 2012, 10:00 »
Så har vores lille grå italiener pige igen lagt sig skruk.  ???  Men vores kyllinger er nu 4 uger og for gamle til at de kan puttes under hende ::) . Jeg overvejer at få fat i nogle rugeæg til hende, men den er godt nok i tænkeboks. Vores dværgmaraner er endnu ikke i gang med æglægning og italienernes æg vil kun kunne lave krydsninger ( Hvis altså Noah-dværgmaran hane- befrugter deres æg ). Men jeg kan jo heller ikke bare blive ved med at udvide vores lille hønse bestand med flere racer. Vi er jo allerede på 3 når Araucana kyllingerne bliver ( forhåbentlig ) til et par høns. På den anden side har jeg virkelig meget lyst til at have en skruk med kyllinger. Større symbol på hygge fås da ikke  ;D
Mvh Berit 
                   Livet skal leves ....

0.2 dværg maran sort- kobber, 2.2 dværg maran hvedefarvet., 0.2.3 dværgsilke , 0.1 dværg engelsk Araucana, 1.3 Hollandsk dværg i guldhalset , 0.3 blandingsrace
1.0 brun labrador bl.hund ,2.0 hvide katte + skøn stor menneskefamilie
Medlem af Maranklub.dk

Offline Dorte K

• Passiv bruger
  • Hovedet koldt men hjertet varmt
flere kyllinger eller ej ...hmm
« Svar #1 Dato: 29 Marts , 2012, 10:28 »
Jeg har også gråstribede dværg maraner fra Marianne, og skal ikke ruge flere lige foreløbigt. Send en PM hvis du vil købe rugeæg, jeg får 2 - 4 om dagen.
Mange hilsner
Dorte Kjær
Maran i sort-kobber, en meget lille flok
0,2 huskatte tidligere vildkatte
2,1 børn på 19, 17 og 8 år sammen med 1,0 akademiker
maranklub.dk
racefjerkrae.dk

Susanne

• Gæst
Sv: flere kyllinger eller ej ...hmm
« Svar #2 Dato: 29 Marts , 2012, 10:31 »
Jeg har ikke noget forslag til dig.

Jeg vil bare sige: Nej, hvor er det godt beskrevet  ;D. Jeg tror, vi er rigtig mange, der kender præcis de overvejelser du står i lige nu - hehe  /o

(og held og lykke med at træffe en beslutning - uanset hvad de bliver :D)

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #3 Dato: 29 Marts , 2012, 15:03 »
Brædstrup.....det er da ikke så langt fra Dorte i Hasselager? Nogle få dværgmaranæg til skrukken skader da ikke, og de kan jo slagtes, de smager jo godt :)
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Malena

• Passiv bruger
  • høns
« Svar #4 Dato: 29 Marts , 2012, 16:51 »
Puha kender det alt for godt ! Jeg er på 4 hold, første hold er fra uge 43 og nu siden januar er der yderligere 3 hold, det sidste var med en skruk. Jeg har fået æg fra mine nye hvide engelske araucaner og så en del fra mine dværg som jeg har gået og taget fra, da de alle lige har fået ormekur og ægne så ikke kan bruges til mad. Jeg har praktisk talt kyllinger overalt og 2 bokse er inddraget, ferier er meget svære at planlægge, meeeen det er nu meget fristende at putte dem i maskine, jeg ville meget gerne have en skruk der kan klare ærterne, så håber der kommer en snarest  :-\
Så jeg kender godt til dilemaet  8)

Offline Berit Linea

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 29 Marts , 2012, 18:37 »
Tusind tak for tilbuddet, Dorte. Det kan da godt være jeg må en tur omkring dit hønseri  ;D . Jeg ser det lige an, men det ville jo være den " rigtige" slags  /o
Mvh Berit 
                   Livet skal leves ....

0.2 dværg maran sort- kobber, 2.2 dværg maran hvedefarvet., 0.2.3 dværgsilke , 0.1 dværg engelsk Araucana, 1.3 Hollandsk dværg i guldhalset , 0.3 blandingsrace
Medlem af Maranklub.dk

Offline Dorte K

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 29 Marts , 2012, 20:44 »
Ja, det ville da være i familien :). Du skal være meget velkommen, men mit menageri er jo intet sammenlignet m Mariannes ....
Mange hilsner
Dorte Kjær
maranklub.dk
racefjerkrae.dk

Offline mldj

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 29 Marts , 2012, 21:19 »
Hvis det kan hjælpe kan jeg sagtens have æggene med til Lund, jeg arbejder til dagligt i Hørning, så der er jo ikke langt til Hasselager :)

Mvh. Mogens

Offline Berit Linea

• Passiv bruger
« Svar #8 Dato: 29 Marts , 2012, 21:27 »
Hvis det kan hjælpe kan jeg sagtens have æggene med til Lund, jeg arbejder til dagligt i Hørning, så der er jo ikke langt til Hasselager :)

Mvh. Mogens

Sikke et flot tilbud, Mogens :) . Det vil jeg da gerne gøre brug af ;)

Mvh Berit 
                   Livet skal leves ....

Medlem af Maranklub.dk

Offline Dorte K

• Passiv bruger
« Svar #9 Dato: 29 Marts , 2012, 21:29 »
Super, det kan vi nok finde ud af. Du siger bare go-go, Berit, så går jeg i gang m indsamlingen :) <L <L <L <L <L <L
Mange hilsner
Dorte Kjær
maranklub.dk
racefjerkrae.dk

Offline Berit Linea

• Passiv bruger
« Svar #10 Dato: 29 Marts , 2012, 21:35 »
 <E og straks ser man kyllinger for sig og er i gang med at lægge planer  ;D. Men det er jo nok begrænset hvor mange den lille putte kan varme. Sådan en dværg italiener er ret lille  :P
Mvh Berit 
                   Livet skal leves ....

Medlem af Maranklub.dk

Offline mldj

• Passiv bruger
« Svar #11 Dato: 29 Marts , 2012, 22:18 »
jeg kan da også sagtens ruge nogle æg ud for dig, vores rugemaskine står tom fra på søndag :)
Det skal ikke være det der stopper dig  8)

Vi kan da altid bytte med nogle stiklinger, og evt. også bytte stiklinger med hinanden da vi har lidt af hvert i haven, men ligesom med høns har man jo aldrigt helt nok  ;D

Offline Berit Linea

• Passiv bruger
« Svar #12 Dato: 30 Marts , 2012, 08:50 »
Wihii  *y Er du også have tosse  ;D . Jamen bytte stiklinger er jeg helt med på, det er nemlig så sandt så sandt ,at der er altid lige plads til lidt endnu *g. Sig til hvis der er noget specielt du tænker på. Så ser jeg om det er noget haven rummer. Ellers er det måske nemmest ,at vurdere under en have vandring, hvad det er man ikke kan undvære  *f
Vi har også en rugemaskine som står Tom pt , men det var nu mest for at få noget under skrukken, vi skal bruge ruge æg  /o
Mvh Berit 
                   Livet skal leves ....

Medlem af Maranklub.dk

Offline Frank H. Kristensen

• Bruger
  • Min hane og mig
    • hadstenfjer.dk
« Svar #13 Dato: 30 Marts , 2012, 20:39 »
Nu er Italienere ikke de bedste skrukker og derfor ville det måske være en god ide at ruge æggene ud i maskine og så når kyllingerne er kommet ud af æggene kan man lægge dem under skrukken. Hvis hun så går af i mellemtiden spilder du ikke æggene under hende af at de måske er blevet for kolde inden man opdager det.
Opdræt af følende:
Danske Parykker i Røde og Gule

Med venlig hilsen
Frank H. Kristensen

Offline Berit Linea

• Passiv bruger
« Svar #14 Dato: 31 Marts , 2012, 07:59 »
God ide Frank  :D. Jeg havde tænkt at jeg ville lave en fifty-fifty. Men måske skal alle æggene bare starte i rugeren  :P
Mvh Berit 
                   Livet skal leves ....

Medlem af Maranklub.dk