Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Kødhøns  (Læst 4823 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Rap anden Rasmus

• Passiv bruger
Kødhøns
« Dato: 28 Marts , 2012, 10:56 »
Hej alle.

Jeg søger nogle gode høns, som måske både kan lægge æg og derefter giver godt med kød på bordet. Hvilke ville være gode?

har selv nogle hygge høns derhjemme, som vist er blandinger, men de går bare og hygger sig og lægger lidt æg. Jeg ville gerne have nogle, som var lidt robuste og kunne lægge lidt æg indtil.

Nogle ideer?
Også til, hvor jeg får dem fra, uden de koster en bondegård.

Vh Heidi.

Offline Rixen

• Passiv bruger
Sv: Kødhøns
« Svar #1 Dato: 28 Marts , 2012, 10:58 »
Jeg har nogle krydsningskyllinger til salg..8 stk. de er en blanding af scanlabel(meget stor slagterace) og jersey kæmpe..det er store og sunde kyllinger. De er ca. 8 uger gl. og varmefri og nærmest håndtamme. De kan ikke med sikkerhed kønsbestemmes endnu..
Mvh. Rikke

3.6 Guld/sortbåndet Brahma, 1.9 Gul Orpington, 3,7 blå/splash/sort Orpington, 1.4 Hvid/sort(blå)Columbia Brahma, 1.4 lys sussex, 1.4 Grågæs m. toulouser, 2.4 Rouenænder.

Offline farm-svendsen

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 28 Marts , 2012, 11:25 »
jeg vil foreslå racen sussex (sort/hvid columbia) de er gode til at ligge æg en en rigtig lækker kødhøne..har dem selv :-)
de er rolige og så er de smukke
0,3 blandings høns
0,4 wyandotter gul/sortrandet
0,7 italiener
1,2 moskus ænder

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
« Svar #3 Dato: 28 Marts , 2012, 11:33 »
Jeg har jo barneveldere til det formål. Hvis du er interesseret kan jeg jo bare ruge nogle ud til dig. Jeg bor på midtfyn, så hvis du er interesseret, er du velkommen til at kigge forbi.
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #4 Dato: 28 Marts , 2012, 11:34 »
Jeg vil foreslå maran eller maran eller maran, rolige tillidsfulde høns, fantastiske slagtedyr, gode æglæggere af chokoladebrune æg, nå ja, de er også smukke.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Søren Roager

• Passiv bruger
Kødhøns
« Svar #5 Dato: 28 Marts , 2012, 12:12 »
Ja maranerne er flotte, men Barnevelder er flottere ;)
Med venlig hilsen

Søren

Brun sort dobbeltrandet Barneveldere i stor
Mørkebrune Barneveldere i dværg

www.barnevelder.dk
www.hadstenfjer.dk
www.racefjerkrae.dk

https://www.facebook.com/#!/groups/600818969971561/

Har du Barneveldere eller påtænker at blive Barnevelder-ejer?
Så skriv til Ingrid på ingridlarsen@mail.tele.dk og få et gratis prøvemedlemsskab i Barnevelder-klubben!

Offline Rap anden Rasmus

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 28 Marts , 2012, 12:24 »
Jeg har jo barneveldere til det formål. Hvis du er interesseret kan jeg jo bare ruge nogle ud til dig. Jeg bor på midtfyn, så hvis du er interesseret, er du velkommen til at kigge forbi.

Du har ikke et par høns du sælger?
Har også skrevet en besked til dig :)

Nogle der ellers ved, hvor man kan få nogle af dem i foreslår henne i nærheden af midtfyn eller sydfyn?

Vh Heidi.

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
« Svar #7 Dato: 28 Marts , 2012, 12:28 »
Sorry Heidi. Har svaret dig som om du hed Rasmus... :o
Nå, svaret er jo det samme, uanset navn. Nej, jeg har ikke nogen voksne høner til salg. De eneste jeg evt. ville sælge er nogle 3 år gamle høner, og de er jo nærmest ubrugelige. 
Tvivler på de lægger særligt mange æg, så de er bestemt til suppegryden. Jeg skulle bare lige nå og samle lidt rugeæg fra dem her i foråret. Gamle høners æg er jo noget større end fra helt unge høner.
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Rap anden Rasmus

• Passiv bruger
« Svar #8 Dato: 28 Marts , 2012, 12:32 »
Hmm, de er måske lige gamle nok. Godt nok gode nok til suppehøne, men der måtte jo også godt komme lidt æg ud af det først.

Men som jeg også skrev i en ny besked til dig, så er jeg da meget interesseret i nogle, hvis du kan ruge dem ud. Mine egne hyggehøns er ikke de bedste rugemødre. Sidste år fik vi 1 kylling ud af 15 æg, og den lagde de ihjel (ved ikke lige, hvordan det kunne lade sig gøre, men den lå død under hønemors ben).