Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Netto-kyllinger (velfærd)  (Læst 9629 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Jette Jensen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 660
  • Grib dagen, timen, minuttet
Netto-kyllinger (velfærd)
« Dato: 27 Marts , 2012, 16:36 »
Har i dag købt en kylling, som er opvokset på friland i Pyrenæerne. Pris 89,-.   Glæder mig til at smage den. Jeg synes økokyllingerne er la la. De er hvert fald langtfra stramme i knoglerne, som en hjemmekylling.

Er der nogen, som har prøvet kyllingerne fra Netto? 
Med venlig hilsen
Jette Jensen

0,0,0, men stadig med en drøm om sussex høner!

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Netto-kyllinger (velfærd)
« Svar #1 Dato: 27 Marts , 2012, 17:35 »
Opvokset på friland i Pyrenæerne. Pris 89,-.

Kan det nu også passe ?

Hmmmm lyder det ikke lidt som de "berømte" kyllinger fra Grønnegården ?
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

karina dj

  • Gæst
Sv: Netto-kyllinger (velfærd)
« Svar #2 Dato: 27 Marts , 2012, 17:55 »
Jeg har ikke haft nogen klager over smagen af økokyllinger...stramme i knoglerne? dem spiser jeg ikke, så det skal jeg ikke ku udtale mig om.

Men en kylling fra Pyrenæerne synes jeg er lisså utiltalende som æbler fra New Zealand  ;) Hvorfor dog i alverden købe noget vi kan lave herhjemme istedet for at købe samme produkt fra den anden side af jordkloden  :o

Jeg er da spændt på at høre om den levede op til "eksotikken"  ;D

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
Sv: Netto-kyllinger (velfærd)
« Svar #3 Dato: 28 Marts , 2012, 06:52 »
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 956
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Netto-kyllinger (velfærd)
« Svar #4 Dato: 28 Marts , 2012, 07:10 »
Er det den her kylling?
http://loegismoseudvalgt.dk/gourmet-kylling-1
Den ville jeg gerne købe. Det er selvfølgelig lidt knald at importere kyllinger fra Frankrig, men hvis alternativet er en dansk "burkylling", ved jeg godt hvad jeg vil vælge. Prisen er endog særdeles fair (jeg er måske lidt forudindtaget, er udlært fra Løgismose Vin på Ndr. Toldbod ::)).
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Henriette Hall

  • Bruger
  • Indlæg: 3 903
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
Sv: Netto-kyllinger (velfærd)
« Svar #5 Dato: 28 Marts , 2012, 10:01 »
@tanja. Har du så været på udflugt til Løgismose mejeri og import som ligger her i min lille by på Fyn? (Vejle-Allested)
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Jette Jensen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 660
  • Grib dagen, timen, minuttet
Sv: Netto-kyllinger (velfærd)
« Svar #6 Dato: 28 Marts , 2012, 12:29 »
@ Finn   Det er den. Og den smagte bare så fint. Den havde fedt på sig og det er et godt tegn, det havde mine egne slagtehaner også. Når jeg skriver stram i knoglerne, så mener jeg at der skal kræfter til at skille ben fra krop, det oplevede jeg dårligt på økokyllinger (danske)

Sådanne kyllinger laves netop ikke i Danmark, der er nok ikke de muligheder for udeliv (og købere). Temperaturerne betyder nok også noget. Jeg synes også det er åndssvagt at vi køber æbler fra Peru og asparges fra Thailand, det her er noget andet
Med venlig hilsen
Jette Jensen

0,0,0, men stadig med en drøm om sussex høner!

Offline Jette Jensen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 660
  • Grib dagen, timen, minuttet
Sv: Netto-kyllinger (velfærd)
« Svar #7 Dato: 28 Marts , 2012, 12:40 »
Hov, fik ikke billederne med. Værsågod. De lårbasser får en kylling kun af motion. Den vejede i øvrigt 1550 g
Med venlig hilsen
Jette Jensen

0,0,0, men stadig med en drøm om sussex høner!

Offline Jette Jensen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 660
  • Grib dagen, timen, minuttet
Sv: Netto-kyllinger (velfærd)
« Svar #8 Dato: 28 Marts , 2012, 12:41 »
Arggh, I har vist lavet forum om siden sidst :-D
Med venlig hilsen
Jette Jensen

0,0,0, men stadig med en drøm om sussex høner!

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 956
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Netto-kyllinger (velfærd)
« Svar #9 Dato: 28 Marts , 2012, 12:43 »
@tanja. Har du så været på udflugt til Løgismose mejeri og import som ligger her i min lille by på Fyn? (Vejle-Allested)
Nej, desværre ikke. Kun på besøg på vinlageret da det stadig lå i Haarby. Til gengæld var jeg på besøg hos Hinge Osteri ved Silkeborg i forbindelse med min fagprøve, hvor jeg skrev om Danmarks første råmælksost, "Råmilen" som Løgismose solgte i butikken på Ndr. Toldbod :).

Hov, fik ikke billederne med. Værsågod. De lårbasser får en kylling kun af motion. Den vejede i øvrigt 1550 g
Den ser dælme godt ud den kylling! /o
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Henriette Hall

  • Bruger
  • Indlæg: 3 903
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
Sv: Netto-kyllinger (velfærd)
« Svar #10 Dato: 28 Marts , 2012, 12:47 »
Det ligner da en kylling der kunne være et godt alternativ hvis fryseren skulle løbe tør for de hjemmeslagtede.
@Tanja
Vi har den fineste lille løgismose-butik i vores lille landsby. Der køber jeg næsten al min ost (og det er meget) samt vin og andre delikatesser. Sjovt med sådan en butik herude på landet, men folk valfarter til, og der er altid kø, så det må alligevel nok kunne betale sig. Men de har også kun åbent tors-fre-lør.
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Netto-kyllinger (velfærd)
« Svar #11 Dato: 28 Marts , 2012, 13:13 »
Den ser lækker ud, Jette /o
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Jette Jensen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 660
  • Grib dagen, timen, minuttet
Sv: Netto-kyllinger (velfærd)
« Svar #12 Dato: 01 April , 2012, 15:26 »
Denne opskrift fra Finns link har den skønneste frække kapers-smørsovs

http://løgismoseudvalgt.dk/opskrift-kylling-per

Jeg serverede dog citron ved siden af, synes ikke det klær kylling, men de fancy kokke er jo vilde med det ...
Med venlig hilsen
Jette Jensen

0,0,0, men stadig med en drøm om sussex høner!

Offline Metmus

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 248
Sv: Netto-kyllinger (velfærd)
« Svar #13 Dato: 01 April , 2012, 16:53 »
Jeg har lidt svært ved at tro, at den slags kyllinger (fra udlandet), der opvokses disse steder nu også har dé livsbetingelser/friland osv, som vi går og tror.. Det kan meget vel være, at jeg tager fejl ! I min verden er der dog andre ting, der OGSÅ spiller ind ved køb, nemlig om der er fodret med GMO og/eller fragten af varerne, altså er der brugt meget co2, som fx når de fragter varer med fly til DK.

Men derfor kan kyllingen jo snage godt alligevel :)
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 956
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Netto-kyllinger (velfærd)
« Svar #14 Dato: 01 April , 2012, 17:13 »
@Tanja
Vi har den fineste lille løgismose-butik i vores lille landsby. Der køber jeg næsten al min ost (og det er meget) samt vin og andre delikatesser. Sjovt med sådan en butik herude på landet, men folk valfarter til, og der er altid kø, så det må alligevel nok kunne betale sig. Men de har også kun åbent tors-fre-lør.
Ja, de laver rigtig gode varer. Jeg må indrømme at jeg savner Summerbirds chokolader, den lækre ost og de gode convenienceretter. Til gengæld har jeg nu "normale" arbejdstider, løn med pension og fri hver lørdag. Ikke et dårligt bytte ;). (Butikken i Kbh. har åbnet 10-19 hver dag og 10-16 om lørdagen)
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"