Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Det blev en ommer :(  (Læst 1166 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline steffenverlin

• Passiv bruger
  • En plakat en af mine venner selv har designet.
Det blev en ommer :(
« Dato: 26 Marts , 2012, 20:46 »
Efter længere tids venten fik jeg 1 araucaner og 1 dværg braham kylling. <L
Efter yderlige 2 dages døde min araucaner da den druknede (DUMME MIG FOR IKKE AT SKÆRME AF SÅ DEN KUNNE FALDE NED) ... Bruger den lille blå.
Da jeg satte dværg brahamen under varmelampen var den livlig og gik i bad, hvorefter jeg kiggede til kyllingen inden skolen ventede. DEN VAR DØD :( Jeg tog den op og kiggede til den, og med det samme strømme der gul væske ud af dens rumpe. :/  Har herefter med megete lidt håb i vente, ventet i 5 dage for at se om jeg nu havde talt dagene forkert med hensyn til æggene. Men der kom intet ud.
Jeg satte i alt 14 dværg-brahma æg, 5 araucaner æg og 30 tyske dværge æg i den lille blå. Og med en klække procent på 4. Så er jeg ikke helt tilfreds  ;D
Jeg mistænker dog mine små søde "bæster" (pap-nevø 3½ , pap-nevø 9 og pap-niece 10) for at have kigget ned til æggene noget ofte.
Så derfor, må jeg op på hesten igen. Denne gang med en rugemaskine der bliver gemt væk, og nye æg. ÆV.

Er i gang med at finde nogle bantam, men vil også gerne have et mindre parti af evt, Antwerpener, sabelpoot og især hollandsk dværg. Hvis der er nogle derude der har kamphøns, så skriv gerne, <+ race og farve er uden betydning da jeg er ved at have forelsket mig i næsten alle stammerne. /o
Køber nemlig snart en ny rugemaskine (når jeg får su).

Steffen . . .  Billedet er fra de to små kyller
Kinesisk vagtel 0.1
Japansk vagtel 1.3
Agerhøns 0,0,10

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Det blev en ommer :(
« Svar #1 Dato: 26 Marts , 2012, 20:48 »
Steffen, du skal lægge en af skillerumssiderne i den blå i åbningen mellem bund og side, den passer lige netop ned i, så kan dine kyllinger ikke falde ned og drukne. *t
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline steffenverlin

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 26 Marts , 2012, 21:02 »
Marianne da jeg købte maskinen sidste år, der fulgte der ingen med. Så jeg er nød til at vende med hænderne. Købte dem af en dame der havde brugt den en gang.
Brugte den sidste år, og der var klækkeprocenten på 75, Hvilket er rigeligt til mig.
Men det noget øv, for jeg havde virkelig fundet gode stammer, og kørt over 300 km for at finde dem alle :/
Kinesisk vagtel 0.1
Japansk vagtel 1.3
Agerhøns 0,0,10

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #3 Dato: 26 Marts , 2012, 21:15 »
Steffen prøv at kontakte America, de kan garanteret hjælpe dig med skillevæggene.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #4 Dato: 26 Marts , 2012, 21:45 »
Den med kyllinger der faldt ned og druknede i karrene prøvede jeg også ved første rugning. Problemet klares relativt let hvis man har en stump volierenet. Det klippes og bukkes så det passer hen over karrene. Og da det er ret stift kan man med fordel klemme det, så bredden er lidt mindre end bredden af et kar og så presse det ind over karrets åbning. Så bliver det ihvertfald siddende, også selvom en kylling kommer ned i 'underetagen' og møffe rundt.

Steffen - 49 æg i madam blå på en gang. Det er måske også lidt i overkanten. Med mindre du har en større udgave end standard modellen.
Mvh
Erik Andersen

Offline steffenverlin

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 27 Marts , 2012, 12:03 »
Tak for rådet "pilegaarden"  :)

Emh det skal jeg ikke sige. Men der kan sagtens være flere æg i den end de 49 :)
Kinesisk vagtel 0.1
Japansk vagtel 1.3
Agerhøns 0,0,10

Offline Jean Hansen (Lavbo)

• Bruger
« Svar #6 Dato: 27 Marts , 2012, 12:20 »
Jeg skal også have modificeret mig rugemaskine for at kyllingerne ikke kommer til at falde ned i en revne som går hele vejen rundt i bunden......Var ved at miste en ved at den var landet på ryggen nede i revnen og kun fordi den pippede helt vildt opdagede jeg det.....
3 hunde, 10 katte, 3 kaniner, en masse duer, skildpadder, fisk og det løse :)
Mand og 3 børn

karina dj

• Gæst
« Svar #7 Dato: 27 Marts , 2012, 13:48 »
Der skal ikke mere end en skive papkasse i rigtig længde og højde til at lave skillerum så dine kyller ikke drukner  ;)

Op på hesten igen Steffen  /o

Offline steffenverlin

• Passiv bruger
« Svar #8 Dato: 27 Marts , 2012, 15:07 »
Jeg er oppe på hesten igen  :D
Skal hente nogle rugeæg af bamtam i morgen. :)

Men mangler tilbud om hollandsk dværg især  /o
Kinesisk vagtel 0.1
Japansk vagtel 1.3
Agerhøns 0,0,10