Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Ballade ved sammenføring  (Læst 3607 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Bitte

• Passiv bruger
Ballade ved sammenføring
« Dato: 26 Marts , 2012, 15:29 »
For et år siden fik jeg 4 høns, alle sølvplettede hamborgere. Desværre blev der ballade - de 2 var særdeles voldsomme over for de 2 andre. Det stod på i flere dage og det blev ved med at være lige voldsomt. Det endte med, at jeg leverede de 2 voldsomme tilbage, og så har jeg haft de 2 rolige alene indtil nu.

Nu fik så mod på at anskaffe mig 2 nye, så jeg kom op på 4 stk igen. I lørdags hentede jeg så 2 søde silkehøns. Men nu er de 2 hamborgere begyndt at være onde overfor silkerne. Det får faktisk ikke lov at komme ud i hønsegården! Bevæger de sig ud, bliver de angrebet af de 2 andre. Synes det er så synd. Ville sådan ønske de kunne finde ud af det med hinanden. Er det helt håbløst? - er sådan sølvplettede hamborgere bare generelt aggressive? Eller er der håb hvis bare de får mere tid?

Håber på hurtige tilbagemeldinger - er ganske frustreret! :-(

Offline walter

• Passiv bruger
Sv: Ballade ved sammenføring
« Svar #1 Dato: 26 Marts , 2012, 16:52 »
Hej
Prøv at smide noget flamingo ind til dem ,så de tænker på noget andet,og i aften sprøjter du noget stærkt lugtende på sidepinden,skulle du ramme dem gør det heller ikke noget, så de lugter ens. jeg bruger pebermynte olie eller den parfyme af konens jeg ikke kan lide
blå og  sort doppel randet barnevelder i stor, dansk landrace   sølvhalset i stor, laksefarvet faverolles i stor, hvide faverolles i stor og laksefarvet blå i stor, Maran i S/K og B/K i stor
 lutte brun i dværg,  Thyringer Skæg i dværg,farverne chamois/hvid plettet,og sort/guldplettet, guldhalset, sort og hvid.Brakel i sølv,guld og chamoi 0,1 Newfoundlænder. 0,1 grå tigerstribet kat

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #2 Dato: 26 Marts , 2012, 18:32 »
Prøv at aktivere dem, smid f.eks. en håndfuld brødkrummer spredt i hele hønsegården. Der vil altid være lidt "ballade", når man sætter nye høns ind, du har gjort det rigtige ved at sætte to nye ind, når hakkeordenen er på plads, falder der ro på igen.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Bitte

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 26 Marts , 2012, 19:20 »
Dejligt det lyder til der er håb forude :-) jeg har prøvet med diverse aktivering. Igår morges fik de en dåse majs spredt ud over det hele. I dag har jeg vendt jorden i hønsegården, så der var lidt nyt og spændende at grave i. Men det har ikke skabt nogen ændring. Her til eftermiddag besluttede jeg at dele gården op i to dele, så de går op af hinanden den de kan få kontakt. Det er gået fint. De går alle 4 roligt rundt nu, dig adskilt af trådhegn. Så det prøver jeg et par dage. De skal iøvrigt lykkes sammen her til aften, så fra den ene del af gården, er der nu ikke adgang til hønsehuset.

Offline Bitte

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 26 Marts , 2012, 19:59 »
Hmm.. sidste indlæg blev skrevet over telefonen, og derfor vist med en del mærkelige ord i blandt! Men håber det er til at forstå :)

Offline Rixen

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 26 Marts , 2012, 21:16 »
Det kan være svært med sammeføringen af høns. De nyankomne får tit en barsk modtagelse. Er man ny indenfor det med at ha høns, kan det se meget voldsomt ud. Tror ikke at alle høns er lige svære at sammenføre. sådan nogle som esabrown er særdeles aggessive overfor fremmede(mine har ihvertfald)'
Derimod har jeg erfaret at brahma og de lidt tungere racer er lidt nemmere, de er jo heller ikke så hurtig til bens  ;)
Når folk køber kyllinger hos mig, siger jeg tit : køb hellere for mange end for lidt, det er nemmere at sælge nogle fra, end at købe flere når de er store..
- og det er ikke for at få solgt mere, at jeg nævner det  8)
Mvh. Rikke

3.6 Guld/sortbåndet Brahma, 1.9 Gul Orpington, 3,7 blå/splash/sort Orpington, 1.4 Hvid/sort(blå)Columbia Brahma, 1.4 lys sussex, 1.4 Grågæs m. toulouser, 2.4 Rouenænder.

Offline Peter Chr. Hansen

• Passiv bruger
  • Støt børnehjemmet TLC i SA: http://www.tlc-dk.dk
    • Avl af Engelsk Araucana
« Svar #6 Dato: 27 Marts , 2012, 07:38 »
Har nu prøvet det et par gange nu med de Engelske Araucana'er og de første 3 dage er en kamp om position i hakkeordenen. Men efter ca. 3 dage er der ro på igen. Så det kan godt tage tid. Jeg plejer at føre dem sammen i en weekend hvor jeg er hjemem så de kan få det meste af haven så går det også bedre. Og når de først er gået til ro er der ingen problem ud over at de nye som regel sover i redekasserne indtil de er blevet accepteret så får de adganng til pindene.

Med venlig hilsen
Peter Chr. Hansen

3.10 Engelsk Araucana (Perlegrå)
0.2 Engelsk Araucana (Tværstribet)
0.1 Engelsk Araucana (Sort)
0.1 Engelsk Araucana (Hvid)
0.2 Silker
0.3 Brun Lohman
0.4 Blanding (Engelsk Araucana Hane/Silker)
0.1 Homo sapiens partner
1.1 Dejlige børn

Offline Bitte

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 27 Marts , 2012, 12:22 »
Ved "sengetid" er der heller ingen problemer. De gamle går ind på pinden, og de 2 nye går ind lidt senere. Dig lægger de sig også i redekasserne :-) imorgen blev de igen delt op i gården. Jeg tror på det hjælper :-) når jeg kommer hjem i eftermiddag tror jeg, at jeg prøver at lukke dem sammen i gården igen.

Offline Bitte

• Passiv bruger
« Svar #8 Dato: 28 Marts , 2012, 15:11 »
Kan blot lige tilføje at der er ved at være varig fred i hønsegården igen :-) siden igår eftermiddagen har de gået sammen i hele hønsegården, og det uden nogen som helt voldsom adfærd. Det kan ske, at de nye jagtes, men det er kun ganske lidt, og de får liv at gå tæt op af de andre :-)
Jubii.. Det er bare dejligt :-)