Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Blå i hovedet af æg  (Læst 1065 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Bolding

• Passiv bruger
Blå i hovedet af æg
« Dato: 25 Marts , 2012, 22:09 »
Vores dværgdotter er kommet virkelig efter det med æglægning. Vi har 5 og der er mellem 3 og 5 æg dagligt. De er af gode grunde ikke store, men de smager fantastisk. På trods af den lille størrelse må jeg så indrømme at vi langtfra spiser det antal æg om dagen, så jeg lagde hovedet i blød og tænkte om ikke nogen kunne bruge dem.
Min man mobbede og sagde at han da gerne ville lave et skilt og stille ud til vejen med: Halve æg sælges  ::)
Det blev nedstemt og jeg valgte i stedet at skrive til vores søns dagplejemor og høre om hun havde overvejet at male pustede æg med børnene her op til påske. Hun blev utrolig glad for tilbuddet.......jeg havde da bare ikke lige overvejet hvem der kom til at puste æggene.......MIG  :-\
Så torsdag aften pustede jeg æg i halvanden time non-stop! Jeg var noget nær smølfe-farvet i hovedet og havde læber som fru Fønsby da jeg var færdig  ::)
Da jeg gik i krig synes jeg da ikke at det virkede som en uoverkommelig opgave at puste 20-30 æg, jeg havde ikke lige overvejet at konsistensen af friske have-hygge-hønse-æg er noget anderledes end billige købe-æg.
Klimaks nåede da min svigerinde dagen efter på FB kommenterede at hun da har sådan en smart ægge-puste ting jeg da bare kunne have lånt  <W
Nå ja, mine læber føles normale igen, ungerne havde en vældig fest med at male påskeæg, vi har masser af æg i fryseren og der er allerede 12 æg i køleskabet igen, så det går jo nok. Dog er jeg ikke sikker på at jeg får malet nogen påskeæg herhjemmme i år  ;)

Offline Finn Jensen

• Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
    • Dansk Fjerkræ Forum
Sv: Blå i hovedet af æg
« Svar #1 Dato: 25 Marts , 2012, 22:14 »
Jamen opskriften på den smarte måde er da også her på forum..
http://fjerkrae.dk/prod/index.php?topic=747.0
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Echo

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 26 Marts , 2012, 08:42 »
He he, det hørtes ut som litt av en jobb! Jeg hadde nok valgt å hardkoke eggene i stedet for å blåse dem. Det holder fint i mange uker og eggene hadde ikke gått så lett i stykker under malingen. Dersom eggene skulle blitt familieklenodier som skulle tas frem år etter år hadde det selvfølgelig ikke gått ;D

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #3 Dato: 26 Marts , 2012, 09:08 »
 *q
Herlig beretning....  *g

Her er en alternativ måde at blæse æg på (og det virker faktisk, skulle naturligvis afprøve metoden ::)):

http://www.youtube.com/watch?v=dCc2FIuvvi8
« Senest Redigeret: 26 Marts , 2012, 18:31 Fra Tanja Pedersen »
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Berit Linea

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 26 Marts , 2012, 09:21 »

Her er en alternativ måde at blæse æg på (og det virker faktisk, skulle naturlig afprøve metoden ::)):

Jeg synes det er lidt svært at se helt nøjagtig hvad det er der sker. Altså jeg kan godt se at kan laver et "pænt stort" hul i hver ende, men er det rå æg ? Eller kogt ? :0
Mvh Berit 
                   Livet skal leves ....

0.2 dværg maran sort- kobber, 2.2 dværg maran hvedefarvet., 0.2.3 dværgsilke , 0.1 dværg engelsk Araucana, 1.3 Hollandsk dværg i guldhalset , 0.3 blandingsrace
1.0 brun labrador bl.hund ,2.0 hvide katte + skøn stor menneskefamilie
Medlem af Maranklub.dk

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #5 Dato: 26 Marts , 2012, 09:29 »
Jeg synes det er lidt svært at se helt nøjagtig hvad det er der sker. Altså jeg kan godt se at kan laver et "pænt stort" hul i hver ende, men er det rå æg ? Eller kogt ? :0
Det er et kogt æg. Man kan ikke bruge metoden til påskeæg, da hullerne i top og bund bliver for store, men det er en sjov måde "at puste æg" på til frokostbordet ;).
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline connie1

• Bruger
« Svar #6 Dato: 26 Marts , 2012, 16:25 »
Ha ha   det må jeg da prøve i morgen tidlig når madpakkerne skal smøres.... :P