Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Mine mennesker vil bruge haven.  (Læst 965 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Silver

• Passiv bruger
Mine mennesker vil bruge haven.
« Dato: 25 Marts , 2012, 19:46 »
Hvad er nu det for noget!!!

Nu har min menneskemor, Malene lukket os ind i en indhegning foran vores hønsehus.  <K
Mine 6 medsøstre og jeg er vildt utilfredse.  :o
I går formiddags blev der lukket af for frit færden i den dejlige store villa have.

Før kunne vi skrabe i alle bedene, rode rundt i den fine flis - skide terrassen til, banke på havedøren når vi var lækkersultne, sprede hele kompostbunken rundt i haven, men nææh nej, Slut med det  /d

Nu har de fundet liggestolene frem og mener vi åbenbart ikke kan dele.
Øv det er uretfærdigt...  /d

Alligevel laver vi 6 skønne æg om dagen til dem - og vi er 7 i flokken. Vi bærer jo ikke nag.

Hønse hilsner fra
Brahmadamerne, Secondo, Hønemor 2, Lille Myr, Søs og Miss Sussex

Hilsen Malene

0,1 New Hampshire
0,1 Wyandotter
0,2 hvid/blå columbia Brahma
0,2 sorte Australorps
0,1 Lys Sussex

Offline Helle K.

• Administrator
Sv: Mine mennesker vil bruge haven.
« Svar #1 Dato: 25 Marts , 2012, 20:10 »
Kære Brahmadamerne, Secondo, Hønemor 2, Lille Myr, Søs og Miss Sussex,

Det var dog frygtelig læsning :( >:( :o ..den gik ikke her /1...man sætter sgu da ikke os høns i fængsel...hvad tænker hende Malene dog på >:(..har hun fået pip? :o

Måske kan vi hjælpe med nogle forskellige triks og råd ;)

Hvis vores mennesker holder os lukket inde i gården efter kl. aller senest 10 om formiddagen..så laver vi så frygtelig en larm, at 10 haner ikke ville kunne hamle op med os OG VI BLIVER VED ...heeeele dagen, hvis det skulle blive nødvendigt. Vi karter rundt oven på huset, på alle pinde, rundt og rundt i gården...går hvileløst og skrigende langs hegnet igen og igen og igen og igen. Vi splitter ALT i vores hus. Vi vælter vores mad og vand eller skraber jord og sand op i det...så vi ikke har noget at spise. Vi truer med at pille hinanden skaldede (det har vi læst på hønenet skulle være rigtig skidt)

I det hele taget så gør vi lvet så surt for vores mennesker, at de ikke igen vælger indespærring som mulighed for os. Vi viser med al tydelighed, at vi går fuldstændig bananas og bliver mentalt forstyrrede, hvis vi skal leve sådan.

Vi håber, at i kan bruge nogle af ideerne

I har vores dybeste medfølelse og vi vil gerne hjælpe med at skrive en anmeldelse af Mor Malene til dyreværnet for hønsemishandling.

Stor pip hilsen fra

Grøn Høne, Røde, Baby, Sorte Marie og Lille Kræ
« Senest Redigeret: 25 Marts , 2012, 20:19 Fra Helle K. »
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Ankerine

• Passiv bruger
  • Verdens smukkeste fugl
« Svar #2 Dato: 25 Marts , 2012, 20:29 »
- også fuld opbakning til hønseflokken fra Araucanaerne her. Mennesker er til for at underholde høns enten med at smide ting i deres legebunke (kompostbunken) eller grave regnorm op (lægge kartofler) eller køre rundt med den sjove maskine, der hakker græs til spisevenlige stykker (græsslåning) eller sætte bløde redekasser frem man kan sove til middag i (havemøbler) eller grave huller til at støvbade i (plante et æbletræ - vi nåede det!). Det sidste kan hunden også klare. Den er så noget slukøret, når den kommer med kødbenet, der skal gemmes - og i det omhyggeligt gravede hul ligger fire høner og flader ud med spredte vinger og strittende ben. Og kurrende "kommer du med lækkerier"- lyde til den stakkels hund ::).
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #3 Dato: 25 Marts , 2012, 20:36 »
- også fuld opbakning til hønseflokken fra Araucanaerne her. Mennesker er til for at underholde høns enten med at smide ting i deres legebunke (kompostbunken) eller grave regnorm op (lægge kartofler) eller køre rundt med den sjove maskine, der hakker græs til spisevenlige stykker (græsslåning) eller sætte bløde redekasser frem man kan sove til middag i (havemøbler) eller grave huller til at støvbade i (plante et æbletræ - vi nåede det!). Det sidste kan hunden også klare. Den er så noget slukøret, når den kommer med kødbenet, der skal gemmes - og i det omhyggeligt gravede hul ligger fire høner og flader ud med spredte vinger og strittende ben. Og kurrende "kommer du med lækkerier"- lyde til den stakkels hund ::).

Ja...selvfølgelig /o /o

Send Mor Malene til doktoren...der er noget galt <J *t
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #4 Dato: 25 Marts , 2012, 20:36 »
Blive spærret inde på årets første "sommerdag" :o.... Jeg kan fandemer godt forstå I er utilfredse tøser. Jeg ville straks nedlægge arbejdet med at lave æg straks, ind til Malene kommer på bedre tanker. En støttegruppe på Facebook er næsten nødvendigt! /1
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Silver

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 26 Marts , 2012, 17:33 »
Ja vi er nogle rigtig stakler.. - tak for Jeres opbakning  /o

Nu er der kommet billede dokumentation - måske det lyder værre end det er, for vi har stadig meget plads og vi bliver lukket ud når de "voksne" kommer hjem, og også en time om morgenen inden de tager på arbejde...
Hilsen Malene

0,1 New Hampshire
0,1 Wyandotter
0,2 hvid/blå columbia Brahma
0,2 sorte Australorps
0,1 Lys Sussex

Offline kærlund

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 26 Marts , 2012, 18:49 »
Så har det sine fordele at være en lille væver landhøne. Så flyver man nemlig bare over eller maser sig igennem.Rygtet siger godtnok, at dem i hovedhuset planlægger at bruge påsken på at overdække vores gård, men mon ikke det er en "and"   ???
1,5 brun Dansk Landrace
0,2 New Hampshire/dværgblanding
0,0,15 herlige kyllinger af blandet herkomst og alder
1,1,15 moskusænder
1,0 fransk vædder kanin
0,2 marsvin
1,0 kat
1,1 hunde
1,0 shetlandspony med krudt
3,2 æsler med knap så meget krudt
3 herlige døtre
Men dog kun 1 stk ægtemand :-D