Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: 6 uger gamle kyllinger der galer!  (Læst 1220 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Marianne M.

• Passiv bruger
6 uger gamle kyllinger der galer!
« Dato: 25 Marts , 2012, 08:23 »
Har nogle af Jer andre også oplevet det? Jeg har nogle dværghanekyllinger på omkring 6 uger, der galer! Altså ikke voksen-gal, men med kyllingestemme. Der er ingen tvivl om at det er det de gør - tager hovedet lidt tilbage, strækker halsen frem og så: pip-pip- PIIIIP! Ret sjovt at se og høre  ;D Tror de bliver ret maskuline  /o

Mvh Marianne

Offline lysager ( Michael )

• Passiv bruger
Sv: 6 uger gamle kyllinger der galer!
« Svar #1 Dato: 25 Marts , 2012, 09:40 »
Ikke i 6 uges alderen, sidste forår havde jeg maraner i stor der galede da de var 9 uger det synes jeg var tidligt, men 6 uger hold da op nogen små mænd du har der ;-)
Bedste hilsner Michael

Offline Dyre-tossen

• Passiv bruger
  • Der er plads til alle og en hver
« Svar #2 Dato: 25 Marts , 2012, 11:14 »
Der er ingen tvivl om at det er det de gør - tager hovedet lidt tilbage, strækker halsen frem og så: pip-pip- PIIIIP! Ret sjovt at se og høre  ;D Tror de bliver ret maskuline  /o

Det gad jeg godt høre ;D Kan det lade sig gøre at optage det??
Hilsen Ann
0.0.1 sussex (Varmefri)
0.0.4 Landhøns (Varmefri)
1.0 Hund som er en og hedder Laban
1. Akvarie fulde af selvskabs-fisk

ALLE KYLLINGER SÆLGES

Her har man fået 100 C. i hønsefeber og det kan ikke helbredes af nogen medicin i verden.

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #3 Dato: 25 Marts , 2012, 18:47 »
Jeg havde for nogle år siden nogle hanekyllinger på 5-6 uger, der sloges så voldsomt, at deres kamme blødte. Sort/kobber dværgmaran. Det bisseri har jeg heldigvis fået avlet ud af dem, de var nemlig også ret aggressive over for mig, så jeg skulle næsten have øjne i nakken, da de voksede til.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Marianne M.

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 25 Marts , 2012, 21:19 »
De her er ikke aggressive  8)
Mvh Marianne

Offline Danny Westh

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 25 Marts , 2012, 21:24 »
Dengang jeg havde silkehøns oplevede jeg det også en enkelt gang. Der var en "mærkelig lyd" i stalden og det var først efter et par dage at jeg opdagede det var en lille silke hanekylling. Jeg kan ikke huske den nøjagtige alder men de har vært omkring 5 uger og de gik stadigvæk under en varmelampe.
Dette er absolut ikke noget kendetegn ved silkehøns (tværtimod) men denne lille fyr galede meget tidligt.

Danny
Himlen bør altid være blå!

Offline Marita

• Bruger
« Svar #6 Dato: 25 Marts , 2012, 21:36 »
Hvor er de yndige Marianne, så kære :)

Jeg har også et par små dværgsilkehaner, der begyndte at "gale" ved fem-seks ugers alderen, de kom til verden slutningen af december og gik inde i mit kontor, indtil vejret blev lunere. Nogle morgener, når jeg lige var stået op, hørte jeg også den særeste lyd og fattede ikke, hvor den kom fra. Indtil jeg så den ene lille hane strække hals og "gale" y-y-yyyyy 

Så ja, jeg har også prøvet det, det lyder så sødt. :)

Offline Marianne M.

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 25 Marts , 2012, 22:07 »
Ja, det er rigtigt kært  *p
Mvh Marianne