Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Hønsene plukker hinanden skaldede  (Læst 8635 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Edmond

• Passiv bruger
Hønsene plukker hinanden skaldede
« Dato: 24 Marts , 2012, 16:56 »
Vi har problemer i den ene hønsegård. De flår og napper fjer og dun af hinanden.
De får samme foder som i de andre to hønsegårde, så det kan ikke være derfor. Korn, trækul, kalk, revne gulerødder, strandskaller og køkkenrester.
Vi har prøvet at slagte en af de værste. kråsen var fyldt op med fjer.
Hvad gør vi?

Offline Louise Strømvig

• Passiv bruger
  • Nyder livet på landet!
Sv: Hønsene plukker hinanden skaldede
« Svar #1 Dato: 24 Marts , 2012, 17:35 »
Følger lige med, har samme problem hjemme ved os. Men her er det mest en der er hårdt ramt! Det kan ikke være noget dominans eller heraki?
Louise Strømvig
1.9.15 Sussex Lys Stor, 0.0.18 Orpington Gul/sort sømmet, 1.2.11 Wyandotter Stor guld blå/randet, 0.1 Labrador, 1.1.2 Chihuahua, 2.1 UdeKat (rottefangerne :)), 1.0 Traver, 0.2 New Forest. Godt man bor på landet :)

Offline ina.....

• Bruger
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #2 Dato: 24 Marts , 2012, 17:45 »
Køber hjortetaksolie hos matas og pensler det på fjererne, det stinker ualmindeligt meget af en blanding af askebæger og tjære, og det afgør sagen, gentag om en uges tid, og hold det væk fra øjnene,
fjerpilleri er en kedelig vane, der ikke går over, men ofte ender med at de får pillet hul og æder hinanden i stedet, og som du måske forstår, så smitter det.

du kan også få hjortetaksolie på spray hos America Thisted, mod kanibalisme
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline MartinGreen

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 24 Marts , 2012, 18:03 »
De keder sig måske?
Medlem af: Danmarks Fjerkræavlerforning for Raceavl, Næstved Fjerkræklub, Sussexklubben & Landsklubben for Orpington.
Tidligere sekretær i Næstved Fjerkræklub, er nu kasserer.
Har haft: Dværg Sussex - Hvid/Sort Columbia, Store Orpington - Gul & Dværg Orpington - Sort.

Offline Louise Strømvig

• Passiv bruger
  • Nyder livet på landet!
« Svar #4 Dato: 24 Marts , 2012, 18:14 »
Nogle forslagt til en mere spændende hverdag så? ;)
Louise Strømvig
1.9.15 Sussex Lys Stor, 0.0.18 Orpington Gul/sort sømmet, 1.2.11 Wyandotter Stor guld blå/randet, 0.1 Labrador, 1.1.2 Chihuahua, 2.1 UdeKat (rottefangerne :)), 1.0 Traver, 0.2 New Forest. Godt man bor på landet :)

Offline LFE

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 24 Marts , 2012, 18:31 »
Det kan være de kender sig pga for lille hønsegård:-)

Offline Dyre-tossen

• Passiv bruger
  • Der er plads til alle og en hver
« Svar #6 Dato: 24 Marts , 2012, 18:35 »
Jeg havde samme problem at én af mine høner var bar ved halen - mit gæt var kedsomhed, jeg gav dem noget korn eller hvad jeg lige havde af spiseligt til dem og strøg det ud over hele deres gård til hele dagen...pt ingen problemer med fjerpelning og nye fjer på vej :D 
Hilsen Ann
0.0.1 sussex (Varmefri)
0.0.4 Landhøns (Varmefri)
1.0 Hund som er en og hedder Laban
1. Akvarie fulde af selvskabs-fisk

ALLE KYLLINGER SÆLGES

Her har man fået 100 C. i hønsefeber og det kan ikke helbredes af nogen medicin i verden.

Offline Louise Strømvig

• Passiv bruger
  • Nyder livet på landet!
« Svar #7 Dato: 24 Marts , 2012, 18:40 »
Jeg har 20 kvm hus og 50 kvm gård til 15 høns + 1 hane. Så tror da ikke min gård/hus er for lille. Vi strør gerne skaller i gården for at gøre det mere spændende :) Men hos os er det primært en det går ud over. :(
Louise Strømvig

Offline LFE

• Passiv bruger
« Svar #8 Dato: 24 Marts , 2012, 18:45 »
Jeg ved virkeligt ikke hvad problemet kan være.
Jeg håber du finder ud af det! ;)

Offline Louise Strømvig

• Passiv bruger
  • Nyder livet på landet!
« Svar #9 Dato: 24 Marts , 2012, 18:53 »
Er i tvivl om jeg skal slagte den! Den virker ikke syge eller noget! Eller om jeg skal se tiden an, og håbe på det går over nu hvor græsset er begyndt at gro og der lidt mere at tage sig til i hønsegården :)
Louise Strømvig

Offline LFE

• Passiv bruger
« Svar #10 Dato: 24 Marts , 2012, 19:04 »
Jeg syntes du skal vente og se tiden an:-)

Offline lysager ( Michael )

• Passiv bruger
« Svar #11 Dato: 24 Marts , 2012, 19:57 »
Eller prøve at ligge noget flamingo ind til dem som de kan hakke i, har ikke selv prøvet det, men har fået det af vide hvis problemet skulle opstå
Bedste hilsner Michael

Offline ina.....

• Bruger
« Svar #12 Dato: 24 Marts , 2012, 20:54 »
Jeg havde samme problem at én af mine høner var bar ved halen - mit gæt var kedsomhed, jeg gav dem noget korn eller hvad jeg lige havde af spiseligt til dem og strøg det ud over hele deres gård til hele dagen...pt ingen problemer med fjerpelning og nye fjer på vej :D 

Det kan være fordi den  er hanens favorit hvis du altså har en hane, alle mine høner er bar på ryggen når sommeren er på hæld fordi hanen har arbejdet som han skulle, og du vil altid se favoritten være ekstra hårdt medtaget.
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Dyre-tossen

• Passiv bruger
  • Der er plads til alle og en hver
« Svar #13 Dato: 24 Marts , 2012, 20:58 »
Det kan være fordi den  er hanens favorit hvis du altså har en hane, alle mine høner er bar på ryggen når sommeren er på hæld fordi hanen har arbejdet som han skulle, og du vil altid se favoritten være ekstra hårdt medtaget.

Det kan godt være at han har en ''yngling'' - men har også set nogle af de andre hønse pille fjer ud af hende
Hilsen Ann
0.0.1 sussex (Varmefri)
0.0.4 Landhøns (Varmefri)
1.0 Hund som er en og hedder Laban
1. Akvarie fulde af selvskabs-fisk

ALLE KYLLINGER SÆLGES

Her har man fået 100 C. i hønsefeber og det kan ikke helbredes af nogen medicin i verden.

Offline ina.....

• Bruger
« Svar #14 Dato: 24 Marts , 2012, 21:01 »
Det kan godt være at han har en ''yngling'' - men har også set nogle af de andre hønse pille fjer ud af hende

Det er en rigtig dårlig vane, og meget meget svær at komme til livs, men hjortetaksolie virker på alt uønsket pilleri
Venlig Hilsen INA