Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: racebeskrivelse  (Læst 1023 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline søs

• Bruger
  • Min datter Joan
racebeskrivelse
« Dato: 22 Oktober , 2008, 19:26 »
Ofte når jeg ser i leksikonet, er der bilder af høns og divs, jeg savner tit at der var en beskrivelse af de
bilder jeg ser, som nu idag er der nogle smukke bilder af nogle lyse høns med hane , som jeg ikke ved hvilken race det er, og hvor jeg kan finde denne race og disse bilder her på sidden.Er der nogle af jer hønse kyndige der kan hjælpe mig  ??? ::)
Med venlig hilsen Søs Falster.
1.4 brun Dansk landrace                                    1.6.4 rødbrune New Hampshire
1.5 kobberfarvede maran
0.3 sort Kochin
Dansk-svensk gårdhund ( Tilde )
En dejlig mand og 3 skønne børn.

Offline Lisbeth Kristine

• Passiv bruger
Sv: racebeskrivelse
« Svar #1 Dato: 22 Oktober , 2008, 19:41 »
Kan du sætte billedet ind her så er det nok nemmere at hjælpe. Ellers kan man jo altid låne bøger på biblioteket med beskrivelse af de forskellige hønseracer.
Venlig Hilsen
Lisbeth

Offline Finn Jensen

• Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
    • Dansk Fjerkræ Forum
Sv: racebeskrivelse
« Svar #2 Dato: 22 Oktober , 2008, 19:43 »
ja hvis du mener forsiden af leksikon
http://fjerkrae.dk/leksikon/
så skifter billederne automatisk. Et nyt tilfældigt billede fra galleriet  hver gang du er inde på forsiden. Så det er umuligt at sige hvilket billede det var du så. Og næste gang du kommer til forsiden, så er der et andet billede.

Men går du ind under racebeskrivelserne
http://fjerkrae.dk/leksikon/pmwiki.php/Leksikon/Racebeskrivelser
Så er der beskrivelser og i langt de fleste tilfælde billeder af netop den race.

Ellers må du en tur i galleriet og kigge billeder. Se under høns store og høns- dværge. Så kan du finde navnet på dem.

"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi