Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Hjælp til racebeskrivelse  (Læst 14477 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Hjælp til racebeskrivelse
« Svar #15 Dato: 20 Marts , 2012, 09:22 »
Nu har jeh lige kigget i dit galleri og jeg vil gætte på at der sikkert er Fodbefjeret Dværge i dem. Måske også Chabo.

Men så er der lige hanen, som har en større kraftigere type ind hønerne.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Lene Lestat

• Bruger
    • www.lestat.dk
« Svar #16 Dato: 20 Marts , 2012, 09:28 »
@ Nygaard

Det lyder da herligt hvis du fatter interessen for mere seriøs avl og udstilling, for sådan nogle folk mangler vi i høj grad.

Og der findes også mange dejlige racer, som trænger til en hjælpende hånd.

Jo, der er gudskelov flest søde og meget hjælpsomme mennesker i "hønsebranchen" men lige som i den virkelige verden er der også enkelte sure gamle mænd, men dem skal du ikke lade dig skræmme af, for de skal bestemt ikke sætte dagsordnen og ødelægge den glæde som vi (flertallet) gudskelov har ved vores hobby.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline nygaard

• Passiv bruger
« Svar #17 Dato: 20 Marts , 2012, 09:41 »
Tak Lene. Det skal jeg huske på, hvis/når jeg møder en af disse herinde. Heldigvis har jeg indtil nu, KUN mødt venlige og hjælpsomme mennesker herinde /o

Jeg kan jo mærke, at på det halve år jeg har haft høns, at det tager om sig.

For at kunne udstille, kræver det så: at det er reneracer og rene farver, og vaccinationer.....? Ja nu spørger jeg, jeg ved at jeg kan læse om det på nettet, og i bøger, men det er så hyggeligt, at skrive herinde, så har I tid, så modtager jeg gerner svar, hvis ikke så finder jeg ud af det, på den mere kedelige måde ;D
1.1 store gule orpingtoner
1.3. guldvildfarvede dværg silkehøns
0.2 sorte dværg silkehøns
2.0 hunde
1.0 kaniner
3 dejlige børn: teenagepige på 13 år, og to drenge på 7 og 9 år

Offline Lene Lestat

• Bruger
    • www.lestat.dk
« Svar #18 Dato: 20 Marts , 2012, 09:43 »
Jeg ved ikke om du har læst denne her tråd ?

http://fjerkrae.dk/prod/index.php?topic=9264.0
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:

Offline Lene Lestat

• Bruger
    • www.lestat.dk
« Svar #19 Dato: 20 Marts , 2012, 09:45 »
Ellers er der jo også : http://www.bornholms-racefjerkrae.dk/
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:

Offline nygaard

• Passiv bruger
« Svar #20 Dato: 20 Marts , 2012, 09:54 »
Tak Lene. Har lige talt med manden om, at jeg må melde mig ind i DFfr og derfor selvfølgelig også lokalklubben for Bornholm /o
2.0 hunde
1.0 kaniner

karina dj

• Gæst
« Svar #21 Dato: 20 Marts , 2012, 10:25 »
Pia, du kan altid ringe til mig hvis det er, så skal jeg nok hjælpe dig i sving med alle de spørgsmål der. Sender mit nr til mig, så klarer jeg da snildt det med indmelding i vores lokale klub, det koster kun 50,- om året for at være aktivt medlem  ;) Har allerede et medlemskort til dig, det ligger her på spisebordet  ;D

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #22 Dato: 20 Marts , 2012, 11:04 »
Du kan også veje mindre høns sådan:
Første sættes en skål eller lille spand på køkkenvægten, ovenpå skålen kan du have f.eks. et ugeblad eller lignende liggende, så det vejes med, derpå nul-stiller du vægten, så sætter du hønen i skålen lægger bladet ovenpå igen og voila!
Jeg har nu aldrig brug for bladet, for mine dyr er meget rolige, men bruger tit en skål til både høns og katte, for så står de stille, og træder ikke ned fra vægten med det ene ben.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline nygaard

• Passiv bruger
« Svar #23 Dato: 20 Marts , 2012, 11:13 »
Tak Marianne. En af de nærmeste dage skal der vejes høns:) Hvorfor spørger du hvad hun vejer? :) Ja jeg vil så gerne bliver klogere
Idag er jeg hjemme hos mine to drenge, som ikke er på toppen. Jeg er igang med at bage boller og så skal der laves varm kakao. Når man er sløj, så skal der hygges om én.

Karina, du er en frisk pige:) Sender du et girokort eller hvordan foregår det? Kan se at jeg lige skal have meldt mig ind i den store race fjerkræ først. Det bliver jeg i løbet af dagen;) Kigger lige på din PM
2.0 hunde
1.0 kaniner

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #24 Dato: 20 Marts , 2012, 11:18 »
Det er altid rart at kende vægten, hvis man skal gætte på fjerkræ.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

karina dj

• Gæst
« Svar #25 Dato: 20 Marts , 2012, 11:20 »
Du blir da bare meldt ind på søndag, vi er ikke så nøjeregnende med hvornår du er i DFfR  ;)
Her på Bornholm ta'r vi den med ro har jeg heldigvis lært...det var det jeg kom her for  ;D

Offline nygaard

• Passiv bruger
« Svar #26 Dato: 20 Marts , 2012, 11:36 »
@Marianne Ok. Jeg får hende vejet i løbet af ugen:)

@Karina det er en aftale. Jeg tager penge med alligevel på søndag (det er først søndag i næste uge ikke?) vil jo ikke gå glip af det:), men kan jo aldrig vide, om jeg bliver fristet......åhh gid vi boede på landet.....
2.0 hunde
1.0 kaniner

karina dj

• Gæst
« Svar #27 Dato: 20 Marts , 2012, 12:59 »
Det er d. 31, så det må blive næste søndag igen ja  ;)

Vi viser bare de 5 racer + kyllinger dér og gør lidt reklame for klubben, det er alt...men Land&Fritid har sikkert nogle gode tilbud...
Kan godt forstå du vil på landet... alt godt kommer til den der venter...spørgsmålet er bare hvor længe man vil vente  ;D

Offline nygaard

• Passiv bruger
« Svar #28 Dato: 20 Marts , 2012, 14:15 »
vil du afsløre hvilke 5 racer du viser frem? Vil der være mulighed for evt køb af fjerkræ? :)
2.0 hunde
1.0 kaniner

karina dj

• Gæst
« Svar #29 Dato: 20 Marts , 2012, 14:27 »
Jeg skulle selv ha haft mine araucanaer med, men jeg prøver at få nogle til at ta noget andet med... Hanen i den trio er lidt bims i låget og heller ikke for køn. Ellers kommer der wyandotter i stor,  kochin, føniks og hollænder i dværg. Der bli'r ikke salg af andet end medlemskab  ;D men du får helt sikkert hjælp til kontakt til nogle der senere har noget til salg, hvis du har specifikke ønsker... samt alle de svar du ellers kunne tænke dig at få  ;) ca...