Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Barnepige eller hva?  (Læst 1322 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline pnille11

• Passiv bruger
  • har en flok gul orpingtons samt 6 silker
Barnepige eller hva?
« Dato: 17 Marts , 2012, 08:36 »
  ???
Hej Forum.

Jeg har en sort silke som ligger på æg (6 dag) Det alt sammen meget spændende, da hun ligger sammen med de andre i huset.( flytter hende nok, når de er klækket til mindre gård) Det, der gør det lidt mere spøjst er, at en af de andre silkedamer sidder konstant vagt inde ved siden af den kasse skrukken ligger i. Er det normal adfærd eller hva?
Silkedamen er i forvejen lidt sin egen og har altid holdt sig lidt for sig selv- også været mere inde i huset end de andre. Hun er også den der er mest håndtam af dem alle- hun virker ikke til at fejle noget fysisk- men jeg undres alligevel over, at hun ikke vil med de andre på havetur, når der er rig mulighed og lejlighed for det hver dag. Nææ nej, hun sidder trofast ved siden af fru skruk og holder vagt :D
Har I andre oplevet lignende eller er hun bare en " mærkelig høne"? Det er nu lidt sødt synes jeg, men jeg ved ikke om jeg skal være bekymret for hende eller bare trække på smilebåndet af al den "omsorgsfølelse"
Vil det mon være en idé at sætte hende sammen med kyllinger og skruk når de er klækkede??? Det ku jo være hun kunne blive en super "barnepige" til den tid ;D

Offline Ankerine

• Passiv bruger
  • Verdens smukkeste fugl
Sv: Barnepige eller hva?
« Svar #1 Dato: 17 Marts , 2012, 09:00 »
De er måske veninder? Men det med barnepigen kunne da bare komme an på en prøve under overvågning. Høns er jo ikke bare høns - så alt er muligt! Her har vi nogle gange oplevet at store hanekyllinger beskytter og varmer de små. Det havde vi ikke lige forventet ::). Men det er til stor fornøjelse for begge parter - og egentligt også for os da det jo både giver større sikkerhed for kyllingerne, de lærer hvad der er godt at spise og de har en næsten-voksen som erstatning for den mor, som man jo ikke har som maskinudruget kylling /o.
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline Hønsene på Bakken

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 17 Marts , 2012, 12:47 »
Jeg tror gerne hun vil være i nærheden af hendes veninde :). Forsøg at sætte hende sammen med mor+kyller og se hvordan det går. Hvis du kan deles om opgaverne er det jo fremragende. Et lille kvindekollektiv :)
8 dejlige kyllinger - køn endnu ukendt
0.1 Farverolle (Irma)
0.1 Lille blandingshøne (Punky)
0.1 Brahma (Bakker)
0.2 Sussex (Maude - mor til 8 kyllinger, Vera - skruk!)
1.1 Dejlige katte (Misse og Bombom)
0.1 Hængebugsvin (Afrodite)

Offline pnille11

• Passiv bruger
  • har en flok gul orpingtons samt 6 silker
« Svar #3 Dato: 17 Marts , 2012, 13:26 »
Hej og tak for svarene.
Jeg tænker at jeg vil prøve at sætte hende sammen med skruk og kyller, når de klækker. Det kan være hun liver mere op, når hun får nogle kyllinger at passe på.  :)
Ja høns er ikke bare høns. De har hver deres særpræg og personlighed ligesom os andre :D
Vh Pernille