Hej Forum.
Jeg har en sort silke som ligger på æg (6 dag) Det alt sammen meget spændende, da hun ligger sammen med de andre i huset.( flytter hende nok, når de er klækket til mindre gård) Det, der gør det lidt mere spøjst er, at en af de andre silkedamer sidder konstant vagt inde ved siden af den kasse skrukken ligger i. Er det normal adfærd eller hva?
Silkedamen er i forvejen lidt sin egen og har altid holdt sig lidt for sig selv- også været mere inde i huset end de andre. Hun er også den der er mest håndtam af dem alle- hun virker ikke til at fejle noget fysisk- men jeg undres alligevel over, at hun ikke vil med de andre på havetur, når der er rig mulighed og lejlighed for det hver dag. Nææ nej, hun sidder trofast ved siden af fru skruk og holder vagt

Har I andre oplevet lignende eller er hun bare en " mærkelig høne"? Det er nu lidt sødt synes jeg, men jeg ved ikke om jeg skal være bekymret for hende eller bare trække på smilebåndet af al den "omsorgsfølelse"
Vil det mon være en idé at sætte hende sammen med kyllinger og skruk når de er klækkede??? Det ku jo være hun kunne blive en super "barnepige" til den tid