Hej Alle.
Jeg er ny herinde, men har luret forummet i noget tid

dejligt sted herinde

Jeg er meget passioneret omkring fugle, og har længe haft duer(for det meste latterduer), vagtler og mindre parakitter og papegøjer. Så flyttede vi til sverige, og nu har vi massere af høns
Vi tog valget mellem kalkuner og perler, og valgte kalkunen, da vi har hørt de skulle være nemmere at styre rundt. Alle kalkun æg klækkede og vi har 4 dejlige små sprudlende væsener under varmelampen, som går med et par kyllinger vi lod klække samtidigt. Det viste sig at være rigtig smart - for kalkunerne havde store problemer med at finde ud af at spise og drikke selv, så da kyllingerne der allerede var en uge gamle, begyndte at hakke i noget styrtede kalkunerne ind i dem og tog hvad end de havde i næbbet. De gik godt og kalkunerne er nu selv begyndt at spise, og ikke kun hvad de andre fanger
Mine spørgsmål er først omkring deres vinger. Alle de små kalkuners vinger, svingfjerne stikker udad( ikke som kyllingerne der har dem indtil kroppen), det er ikke englevinge - tror jeg da.. I kan se min største her:

også da lige et portræt

De er så venlige, de falder i søvn i ens hånd, i en blid solstråle:

Mit andet spørgsmål går på om hvornår man kan se kønnet på dem ?