Som ivrig læser af forum kan jeg se det spænder vidt

. Mange beretter om klækningsprocenter på 95 og et væld af kyllinger, og så er der måske også flere som jeg, der virkelig glæder mig over 1-2 og evt tre nye kyllinger

. Vi pipper måske ikke så højt netop pga de andre mere erfarne, men da jeg virkelig fornemmer vi er velkomne "os i det små", får i min positive beretning med

Jeg startede rigtig godt med at låne en R-com20,(min egen blå fra Amerika Thisted var til rep), men sidst i anden uge glemte jeg at lukke maskinen efter luftning i godt 8 timer og kom ind og fandt rimelig kolde æg

. Jeg ved at jeg spurgte mig for herinde vedr luftning og fik det råd at undgå det, men andre erfarne rugere var ikke enige så jeg fortsatte desværrre med luftning og ja blev jo en doven høne der glemte æggene.

Jeg valgte at starte maskinen igen, og tænkte det må også ske i virkeligheden, og måske vi kunne være heldig med datterens sussex æg, knapt så vigtig som mine egne maraner...Jeg lyste sussex æggene igen efter det og fandt 4 med liv i.
Igår morges skete miraklet så og vel at mærke to dage over tid. En dejlig stor sussex kylling trippede rundt i maskinen, tre timer senere så jeg for første gang en kylling klække og fik det filmet til resten af familien

og idag er der hul i æg nr. tre, med god aktivitet af den næste som er på vej. Så der er stor glæde, godt nok over en temmelig dårlig klækningsprocent, (maranerne viser ingen aktivitet) og måske de heller ikke bliver udstilligshøns men der kom nyt liv trods noget dårlige odds.