Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Hegn til hønsegård  (Læst 10919 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Hegn til hønsegård
« Dato: 14 Marts , 2012, 13:42 »
Til et midlertidigt (et år eller to) hegn, til araucana. Hvad skal jeg da vælge? Gården kan ikke overdækkes pga. det skrummel af en skurvogn de bor i pt. Jeg ønsker et hegn der kan holde ræven ude, er forholdsvist prisbilligt og frem for alt: Meget nemt at montere (Lars er vist ret træt af at være hønsegårds/husbygger ::))! Strøm kan evt. tilsluttes rundt om.

Jeg har selv tænkt på et højt dyrehegn og så lægge rio-net eller fliser rundt om, så ræven ikke kan grave, men hvad synes I? Alternativt hegne rundt langs kanten af skurvognen, så de kan gå inden under, og så lave højt hegn foran skurvognen, så de kan gå ud af vinduet af en trappe?

Nogle geniale idéer?

« Senest Redigeret: 14 Marts , 2012, 13:53 Fra Tanja Pedersen »
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline jes.l.h

• Global Moderator
Sv: Hegn til hønsegård
« Svar #1 Dato: 14 Marts , 2012, 21:59 »
jeg har lavet min hønsegård i alm hønsetråd i 1,80 højde.Jeg mener det var omkring 800 jeg gav for en rulle med 50m i. Det kunne vel udemærket bruges hvis der blev sat strømførende tråde rundt om og lagt fliser så ræven ikke såden lige kan komme til og grave
S-K+B-K maran
Mookee i brun
Thüringer skjolddue i gul og sort
medlem af www.maranklub.dk

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
« Svar #2 Dato: 15 Marts , 2012, 06:47 »
jeg har lavet min hønsegård i alm hønsetråd i 1,80 højde.Jeg mener det var omkring 800 jeg gav for en rulle med 50m i. Det kunne vel udemærket bruges hvis der blev sat strømførende tråde rundt om og lagt fliser så ræven ikke såden lige kan komme til og grave
Hej Jes,

Tak for svar :).
Er tråden 180 cm x 50 m, så den er "lige til" at rulle rundt om skurvognen, eller er det en tråd der er delt midt på, så man skal sætte to baner op?
Venlig hilsen Tanja

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
« Svar #3 Dato: 15 Marts , 2012, 16:25 »
Kom ud af hønsebusken venner - lad mig få nogle flere gode inspirationskilder ;).
Venlig hilsen Tanja

Offline jes.l.h

• Global Moderator
« Svar #4 Dato: 15 Marts , 2012, 19:10 »
jeps den var 180cm x 50m i et stykke, lige til og rulle. Købt hos gørding smede og maskinforretning. Men de er forhandler af grene udstyr så mon ikke der er en sådan forhandler i nærheden af jer osse
S-K+B-K maran
Mookee i brun

Offline Hiltunen

• Passiv bruger
  • Øksemorder
« Svar #5 Dato: 15 Marts , 2012, 20:38 »
http://www.hegnsbutikken.dk/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage-ask.tpl&product_id=669&category_id=49&option=com_virtuemart&Itemid=32
Og så er 4 kantede stolper vist billigere end runde.
Skal selv igang, det kniber bare med tiden så her render de stadig løs:)
Hilsen Janni Hiltunen
Lidt af hvert i farver som kan spises

Offline Cathrine

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 15 Marts , 2012, 22:28 »
Vi har lige lavet ny stor hønsegård med firkantede stolper og hønsetråd omkring. Min erfaring med araucaner er at de altså flyver temmelig højt, og både af den grund og også pga rovfugle ville jeg ikke fravælge overdækning. Vi brugte fiskenet, som det Mikkel har til salg :) og på din skurvogn ville det rimeligt simpelt kunne monteres på overkanten af vognen og så trækkes ud til stolper i modsatte side. Vores hønsegård er ca to meter høj, hønsetråden 1,80 og så er fiskenettet strammet ned over og gjort fast med strips hele vejen rundt i hønsetråden. Det gik rimeligt nemt med at lave det, siger hende der ikke skulle grave hullerne ;)
Jeg mistede tre af mine bedste høner sidste år indenfor 2 måneder til rovfuglen, og det er altså bare for ærgeligt.
Men held med det. Her kribler det også for at bygge flere udegårde... til resten af flokken ;)

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
« Svar #7 Dato: 16 Marts , 2012, 06:41 »
Tak for flere input og links /o. Jeg havde som sagt overvejet at sætte hegn op langs understellet af vognen, og så lave en højere voliere på forsiden af vognen, der hvor vinduet er, og så overdække der, men mon det er besværligt? Jeg må indrømme at jeg også tænker på udseendet. Skurvognen er grim nok i forvejen, og med et net hen over hele herligheden, vil det komme til at se endnu værre ud :o.
Venlig hilsen Tanja

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #8 Dato: 16 Marts , 2012, 09:24 »
Camouflage-net måske?  ;D
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline ina.....

• Bruger
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #9 Dato: 16 Marts , 2012, 11:24 »
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline jes.l.h

• Global Moderator
« Svar #10 Dato: 16 Marts , 2012, 21:20 »
hvorfor ikke finde alle de malerslatter du evt måtte ha stående og så gi den skurvogn en "christiania" overhaling med sol, skyer store blomster små kyller og andet glad og positivt ;D Selvfølgelig lavet rimeligt pænt men stadig noget der kan gøre en glad og få trang til og holde pause og kigge på herlighederne mens man nyder en håndbajer /o ;D
S-K+B-K maran
Mookee i brun

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
« Svar #11 Dato: 16 Marts , 2012, 21:29 »
hvorfor ikke finde alle de malerslatter du evt måtte ha stående og så gi den skurvogn en "christiania" overhaling med sol, skyer store blomster små kyller og andet glad og positivt ;D Selvfølgelig lavet rimeligt pænt men stadig noget der kan gøre en glad og få trang til og holde pause og kigge på herlighederne mens man nyder en håndbajer /o ;D
Den skulle efter planen have været malet grøn, men den skal renses for gammel maling først, og der har jeg snart givet op: Den er lavet af gule metalplader der er malet over med rød maling, som derefter er begyndt at skalle af (som nogle så har grattet i, så det ligner grafitti. Vogen har stået hos en maler i Kbh.). Jeg har prøvet at "slibe" kanterne med en stålbøste, dvs. få alle løse flager af rød maling af, men efter en uges tid løsner den slebne kant sig på ny, og så er jeg lige vidt :-\.

Ud over hønsegårdsinspiration: Hvordan i hede hule h..... får jeg slebet, grundet og malet vognen?
« Senest Redigeret: 16 Marts , 2012, 21:32 Fra Tanja Pedersen »
Venlig hilsen Tanja

Offline jes.l.h

• Global Moderator
« Svar #12 Dato: 17 Marts , 2012, 07:45 »
min umiddelbare tanke var og slibe den ned med sandpapir, vaske den grundigt med grundrens og så male den med hempatex skibsmaling
S-K+B-K maran
Mookee i brun

Offline mldj

• Passiv bruger
« Svar #13 Dato: 17 Marts , 2012, 09:23 »
hvis du har en højtryksrenser, så kan man til de fleste købe et sandblæser kit, med en rimelig størrelse højtryksrenser ville jeg mene du kunne "slibe" vognen ind til blank stål på en 2-3 timer.
man kan også købe et sandblæser kit til en kopresser, det virker nogenlunde ens, jeg synes bare selv det går hurtigere med højtryksrensreren.
hvis du vælger at sandblæse så husk at dække jorden af rundt om vognen, så du kan fjerne det gamle maling, så hønsene ikke spiser det. :)

Mvh. Mogens

Offline Fisker

• Passiv bruger
« Svar #14 Dato: 18 Marts , 2012, 13:47 »
Eller du kan lade grafitti være grafitti og beklæde den med træ eller hurtigt voksende planter

rasmus