Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Åh nej - hvad fejler den?  (Læst 2166 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Metmus

• Passiv bruger
Åh nej - hvad fejler den?
« Dato: 14 Marts , 2012, 09:03 »
Min ene flotte sort guld randede wyandot er her til morgen mærkelig.. Den kom godt nok ud af huset, men nu står den bare bum stille, står bare og siger meget lavt "bårg" med vildt lav stemme samtidig med, at det raller lidt.. Den har hverken spist eller drukket, men bliver ved med at sige sådan helt stille, som om stemmen er væk.. Ind i mellem forsøger den at nyse, men selve nyset er også meget lyd-lavt  :-\ Den har på 1,5 time bevæget sig ind under deres hus, hvor den bare står.. Hvad kan den fejle? Det kunne næsten lyde som mig, når jeg ligger med mavekneb i sengen  ;D
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

Offline Metmus

• Passiv bruger
Sv: Åh nej - hvad fejler den?
« Svar #1 Dato: 14 Marts , 2012, 10:25 »
Jeg kunne måske tro, at den er blevet møghamrende forkølet..der er ihvertfald nogle af de andre, der næste i morges og var lidt hævede ved øjnene.. Hvis der er tåle om forkølelse, har I så et bud på, hvad jeg kan gøre? Der er pt sat varmelampe op i huset, men den syge ville ikke være under den, og så afventer jeg et opkald fra dyrlægen :-\
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #2 Dato: 14 Marts , 2012, 10:43 »
Dyrlægen er nok nødvendig, måske kan du få Tylan vet. eller Baytril.
Jeg *k
Prøv om du kan få lidt vand i den.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Metmus

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 14 Marts , 2012, 10:56 »
Jeg har forsøgt at dyppe dens næb i vand, altså lidt med tvang...det var den sku ikke vild med, og den gjorde alt, hvad den kunne for at komme væk.. åh nej altså :-(
Mette

Offline ina.....

• Bruger
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #4 Dato: 14 Marts , 2012, 10:58 »
det er nemmere med en engangsprøjte, lige at stikke spidsen ind i siden af næbet, men hvis hun er meget snottet, så har hun jo svært ved at synke,,,, har du set hende i halsen for snot /mider/ hævelse  :-X
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Metmus

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 14 Marts , 2012, 15:14 »
For lidt siden, da ejg kom hjem så jeg, at den var ude blandt de andre.. Jeg fodrede med lidt lækre pizza rester, og de røg også ned.. Mælk ville den også gerne drikke..YES! Baytril kunne jeg først få i morgen på apoteket, men det må de vidst hellere alle få, jeg hørte her i eftermiddag en af maranerne ralle rigtig meget...
Mette