Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: dumme møgkøter  (Læst 3493 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline morT4

• Passiv bruger
dumme møgkøter
« Dato: 13 Marts , 2012, 21:45 »
Kom hjem i eftermiddags efter at have været på et skønt kursus, da den ældste søn kommer drønende ud til mig. Hunden havde haft fat i en høne, et par timer tidligere. Han var kommet til at lukke hunden ud, . . uden snor. (Det skal lige siges at hunden er 5 mdr og MEGET legesyg. Derfor luftes hun altid i snor, da hønsene er fritgåenede i dagtimerne). Hunden løber glad ud og han går lige ind for at hente noget. Da han kommer ud igen, ligger hunden i haven ovenpå en høne  :-[ . Hunden fanges og lukkes ind og hønen hastes ind og tilses. umiddelbart ingen skader, bortset fra lidt manglende fjer, den kunne både rejse sig, spise og drikke. Så han satte den ud igen . . . . . . .  på reden. Det var nemlig min skrukhøne, som ligger på æg . . . . . . . .  ØV ØV, den dumme møghund  >:(  >:( .
Håber at skrukken klarer sig og kan fortsætte sin rugning.
« Senest Redigeret: 13 Marts , 2012, 21:57 Fra morT4 »
1,1 (+2 vallaker?) hest
0,1 ruhåret hønsehund/labrador blanding
1,2,3 katte
1,0 laksefarvede dv Kochin
0,3 orpington
0,2 sorte Australorps
0,20,6 blandings høns
2,2 børn
1    mand

Offline Echo

• Passiv bruger
Sv: dumme møgkøter
« Svar #1 Dato: 14 Marts , 2012, 07:10 »
Vi får håpe det går bra. Lykke til :)

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #2 Dato: 14 Marts , 2012, 07:16 »
Jeg *k
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline morT4

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 14 Marts , 2012, 07:16 »
øøøv, da jeg kom ud til morgen var skrukken død  :'(  :'( og æggene . . de var også kølige. Øv altser. Kan æggene reddes eller må vi prøve forfra igen? Hun havde ligget på dem ca. en uge, de var kølige, ikke kolde. Øv ØV  :'(  :'(  :'(
1,1 (+2 vallaker?) hest
1,2,3 katte
0,3 orpington
0,2 sorte Australorps
0,20,6 blandings høns
2,2 børn
1    mand

Offline farm-svendsen

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 14 Marts , 2012, 07:19 »
har du en rugemaskine så skynd dig at ligge æggene i
0,3 blandings høns
0,4 wyandotter gul/sortrandet
0,7 italiener
1,2 moskus ænder

Offline morT4

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 14 Marts , 2012, 07:35 »
kan en varmelampe bruges, indtil jeg finder en rugemaskine, hvor æggene kan komme i?
1,1 (+2 vallaker?) hest
1,2,3 katte
0,3 orpington
0,2 sorte Australorps
0,20,6 blandings høns
2,2 børn
1    mand

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #6 Dato: 14 Marts , 2012, 07:38 »
Æggene kan sagtens reddes, hvis du får dem i en rugemaskine eller under en skruk indenfor kort tid fra nu af. En skam jeg ikke bor i nærheden, for jeg har god plads i min rugemaskine.
En varmelampe måske, du skal i hvert fald ligge så tæt på 37, 8o som på nogen måde muligt.
En ven af mig havde en rugemaskine, som pludselig stod af, der var ca 200 æg i, og en uge til klækning.
Min rugemaskine var kold, men jeg tændte den, og han kom med æggene i en køletaske pakket med nogle flasker med varmt vand i bunden og så med håndklæder mellem æggene.
De klækkede.
« Senest Redigeret: 14 Marts , 2012, 07:40 Fra Marianne Vedel »
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline mzi

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 14 Marts , 2012, 09:34 »
Er der ikke noget med, at Helle plejer at have nye kyllinger hver søndag? Hmm... måske husker jeg fejl  ::)
Hun bor ikke så langt fra dig, måske har hun plads i en rugemaskine?

Her er Helles profil:
http://fjerkrae.dk/prod/index.php?action=profile;u=2730
Mange hilsner
Marit

- opvokset blandt fjerkræ og ejer af:

0,2 maran, sort-kobber
0,1 australorps, sort
0,2 australorps, blå
0,2 sussex, hvid sort Columbia
0,3 bielefelder, legbarfarvede
- alle i stor

Offline Ankerine

• Passiv bruger
  • Verdens smukkeste fugl
« Svar #8 Dato: 14 Marts , 2012, 10:00 »
For at undgå gentagelser, tror jeg da at I skal have den legesyge hundehvalp i "hønsetræning". Vores labrador startede også med at "jage høns" på ydersiden af hønsehegnet. Det blev han meget bestemt stoppet i - for hvordan skulle han vide at det ikke var i orden når hønsene gik frit, hvis det var i orden at jage med dem med hegn imellem ::). Jeg tror, det tog en uge med ufravigelig konsekvens: man jager ikke høns /1 - de er VORES! Han har på det tidspunkt være tre måneder. Det ER altså rart ikke at have de problemer. Hunden springer nu over hønsene, når han i vild fart skal apportere legetøj - og hønsene stjæler hans mad, går mellem benene på ham hvis han står i vejen og ligger og solbader ved siden af ham. Det er sådan, det skal være her. Hunden er ude sammen med hønsene næsten hele dagen når vi er hjemme. Som nævnt i en anden tråd kan vores ene hane endda finde på at fodre ham med godbidder af og til. Men den hane er nu også lidt speciel ::).
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline morT4

• Passiv bruger
« Svar #9 Dato: 14 Marts , 2012, 15:16 »
Ja, jeg må nok indse at æggene er tabt denne gang, desværre. Jeg var jo nødt til at tage på arbejde imorges. Så må igang med at købe nye til min næste skruk  :-\.  Hunden, . . den skal så sandelig i skarp træning, hun plejer ellers "kun" at løbe lidt efter den ene hane. Det er så slut nu, hvor den skrappe mor må i aktion  ::). Hun SKAL lære, at lade hønsene være. /1
1,1 (+2 vallaker?) hest
1,2,3 katte
0,3 orpington
0,2 sorte Australorps
0,20,6 blandings høns
2,2 børn
1    mand