Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: spagat  (Læst 3798 gange)

0 Medlemmer og 2 Gæster læser dette emne.

Offline michael m

• Passiv bruger
spagat
« Dato: 10 Marts , 2012, 23:26 »
hej har lige sidder og læst lidt forskællige tråde om spagat er ikke sikker på at min kylling hade det da den klækkede men har nu nok ca gået med et dårlig ben ca 14 dage den er 3 uger gammel den humbler sig frem af basker lidt med vingerne for og komme frem den ligner lidt en væltepeter det ene ben er ligesom foran kyllingen nu har jeg isoleret den lidt for sig selv i dag dundet benene sammen på den er det for sent og begynde på det skal den enten bare dø eller skal den ha en change hvad ville i gøre
                                                                                         michael m

Offline Lærke M. P.

• Passiv bruger
Sv: spagat
« Svar #1 Dato: 10 Marts , 2012, 23:43 »
Det er der vist mange forskellige meninger om.. Er det en rugemaskine-kylling? Jeg prøvede at binde benene sammen på en spagat-kylling her, og det hjalp ikke rigtigt, fordi den hele tiden faldt i det (måske opgav jeg for hurtigt  ??? ) Men lod den være et stykke tid, og så forsvandt det.
Hilsen Lærke

4.7 Silkehøns
1.3.10 Dværg-orpingtoner, gul/sortsømmet
0.1 "Marloff"
1.3.9 *Britisk lavendelfarvet Araucana*
2.1 Vildtfarvet haleløs øretuft (bedre kendt som Araucana ;) )
0.3.1 Hellevadhøns
0,1 Dværg-Punker (Krydsning mellem silke og kochin)

Offline michael m

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 10 Marts , 2012, 23:52 »
Det er der vist mange forskellige meninger om.. Er det en rugemaskine-kylling? Jeg prøvede at binde benene sammen på en spagat-kylling her, og det hjalp ikke rigtigt, fordi den hele tiden faldt i det (måske opgav jeg for hurtigt  ??? ) Men lod den være et stykke tid, og så forsvandt det.
den er fra maskine lærke men der kom flere kyller sammen med den og de fejler ikke noget

Offline Lærke M. P.

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 11 Marts , 2012, 00:18 »
Prøv at give den et stykke tid med benene bundet sammen...
Hvilket underlag går den på?
Hilsen Lærke

4.7 Silkehøns
0.1 "Marloff"
0.3.1 Hellevadhøns

Offline michael m

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 11 Marts , 2012, 09:18 »
Prøv at give den et stykke tid med benene bundet sammen...
Hvilket underlag går den på?

den går bare på træbund hvor der er rullet en bane tarpet ud på og så har den sin varme lampe har jo isoleret den er det forkert synes det er synd at den er med de andre når de suser rundt og den ikke kan

Offline ina.....

• Bruger
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #5 Dato: 11 Marts , 2012, 09:51 »
De bliver ret frustrerede af at være alene, så du kunne jo give den en ven, så den ikke er helt forladt.
Det er som regel kun 1 eller 2 spagatkylling i en flok, kyllinger, hvis overhovedet, så det du oplever med en enkelt er ikke usædvanligt.
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Lærke M. P.

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 11 Marts , 2012, 11:51 »
den går bare på træbund hvor der er rullet en bane tarpet ud på og så har den sin varme lampe har jo isoleret den er det forkert synes det er synd at den er med de andre når de suser rundt og den ikke kan

Det kan måske hjælpe den hvis du har et gammelt håndklæde eller lignende "grovt" stofmateriale, den kan få som bund, da det kan hjælpe den lidt til at stå fast, så den ikke glider
Hilsen Lærke

4.7 Silkehøns
0.1 "Marloff"
0.3.1 Hellevadhøns