Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Harald Nyborg  (Læst 2301 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline mommark

• Passiv bruger
Harald Nyborg
« Dato: 09 Marts , 2012, 22:40 »
Hej
er der nogen af jer der har rugemaskinen fra Harald Nyborg?? Er den ok ??
Mvh Laila

Offline EMO

• Passiv bruger
Sv: Harald Nyborg
« Svar #1 Dato: 09 Marts , 2012, 23:21 »
Hej Laila!

Denne maskine har flere gange været oppe at vende på dette forum. Jeg har selv haft rigtigt gode resultater med at bruge den; men nogle nævner, at de har haft bedre resultater af at købe en betydeligt dyrere maskine.

Min vurdering er, at hvis maskinen står i et rum med rimelig konstant temperatur, er det en god og billig rugemaskine.

Venlig hilsen

Erik

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #2 Dato: 09 Marts , 2012, 23:34 »
Jeg bruger samme maskine. Dog købt ved America. Men det er samme maskine.

Har man ikke behov for at udruge store mængder æg er det en ganske god maskine. Selvfølgelig står den ikke mål med de professionelle og meget dyrere maskiner.  Men man sammenligner jo heller ikke en Ford KA med en af de store BMW modeller ( ihvertfald ikke hvis man er ved sine fulde fem).
Mvh
Erik Andersen

Offline kvb

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 10 Marts , 2012, 07:24 »
Jeg har lånt mig frem til en af den slags rugemaskiner og har også OK resultater fra den. Har netop fået 11 kyllinger ud af 14 befrugtede. Ikke 100 % men OK for mig :)
Kevin Byskov
medlem af www.v-o-f.dk, www.racefjerkrae.dk, www.sussex.dk og www.brahma-klubben.dk
Leger lidt med forskellige farvekombinationer :)

Offline mommark

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 10 Marts , 2012, 07:26 »
Hej
jeg vil jo hellere have en BMW end en Ford KA. Men det er pengepungen ikke til. Så det bliver den fra Harald Nyborg. Den kommer til at stå inde. Jeg har ellers fået ruget ud ved en her fra forummet. Men vi vil så gerne se når de kommer ud af æggene.
Mvh Laila

Offline mommark

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 10 Marts , 2012, 07:39 »
Hej
skal jeg bruge noget ekstra til den maskine ? eller er alt med?
Mvh Laila

Offline Bettina

• Bruger
« Svar #6 Dato: 10 Marts , 2012, 07:48 »
Syntes du skal købe den ved america thisted da knappen til temperaturen har det med at gå i stykker og de er meget behjælpelige og tror ikke harald er lige så hjælpsomme.
Men vil klart anbefalde en anden maskine da den ikke er god til at lave kyllinger.
Mvh Bettina.
Opdrætter af Sussex i stor i farverne Brun sort/Porcelænsfarvet, Sølvgrå, Gul sort/blå columbia og Hvid sort columbia.
Medlem af DfFR, Sussexklubben og Herning Fjerkræ klub.

Offline Soffy65

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 10 Marts , 2012, 07:58 »
Jeg har også meget dårlige resultater med den lille blå fra Harald Nyborg. Har opgivet den nu og bestilt en anden i Tyskland til 51 æg. Den er så inkl. alt, billigere (Lige godt 1000 kr. ) end den fra HN! Kan så ikke sige om den dur til noget da jeg ikke har fået den endnu.
« Senest Redigeret: 10 Marts , 2012, 08:58 Fra Soffy65 »
Mvh Lene

1,2 dværg wyandotter, 1,3 New Hampshire, 0,2 Jersey kæmper, 0,6 eks-burhøns,
2,3,13 islandske landnamshøns, + 25 blandede kyllinger, 2 løbeænder , 3 Japanske Vagtler
Andet: 2 hunde, 5 katte, 2 dværggeder, 1,1 Belgisk Kæmpe

Offline Majbritt Ø. Pedersen

• Passiv bruger
  • www.ml-arab.dk
    • ML ARAB
« Svar #8 Dato: 10 Marts , 2012, 08:23 »
Hej Laila

Jeg har også netop været ved at kigge efter en mindre og knap så dyr rugemaskine (da den mest skal bruges som back-up til vores skrukker). Efter at have læst diverse tråde osv. er valget nu næsten faldet på Rcom King Suro og den kan du få i England til ca. 1700 kr inklusiv leverig

Mange Hilsner fra Majbritt
2,10,15  Sabelpoot - Porcelænsfarvede:
(i farverne: Guld-Sort, Citron-Sort,Guld-Hvid, Isabel)
1,7 Serama
Silkehøns (store)
Èn lille blandet flok "æglæggere" af følgende racer:
Maran (sort/kobber - store)
Araucana (store)
Maran (dværg)
Grünleger/Dv.Maran

1,4 FuldblodsArabere
0,2 Korthåret Collie
1,0 Schæfer (grå)
1,1 Perserkatte (klassiske type)
0,1 Hellig Birma
1,0 Perser/Hellig Birma
1,0 Ægtemand - super handymand der elsker dyr.

Offline alma

• Bruger
« Svar #9 Dato: 10 Marts , 2012, 08:42 »
Hej

Jeg har både den blå og Suro King'en.  Jeg har haft fine resultater i den blå, men kan godt have lidt svært ved at finde rette luftfugtighed i den . Suro'en er i gang med første rugning og er spændt på resultatet.

Malene

Offline Dyre-tossen

• Passiv bruger
  • Der er plads til alle og en hver
« Svar #10 Dato: 10 Marts , 2012, 08:53 »
Har selv hørt mig efter den maskine.

Du kan finde emnet i søge-feltet hvor du skriver: +/- Harald Nyborg rugemaskine

Hilsen Ann
0.0.1 sussex (Varmefri)
0.0.4 Landhøns (Varmefri)
1.0 Hund som er en og hedder Laban
1. Akvarie fulde af selvskabs-fisk

ALLE KYLLINGER SÆLGES

Her har man fået 100 C. i hønsefeber og det kan ikke helbredes af nogen medicin i verden.

Offline michael m

• Passiv bruger
« Svar #11 Dato: 10 Marts , 2012, 08:57 »
Hej
er der nogen af jer der har rugemaskinen fra Harald Nyborg?? Er den ok ??
Mvh Laila
min mening med den lille blå har prøvet og låne en synes den var rimlig der står der kan være 24 æg i det er rigtig men så kunne jeg ikke vende dem ved og trakke i stangen så måtte lade være med og fylde den op synes så bare at den ser lidt billig ud men vis den holder længe så er det jo en billig måde og ruge på har selv valgt og bygge min i et køleskab har godt nok ikke helt styr på mere hvad det koster men synes da ikke den er meget dyre ind den lille blå men den kan så stå hvor jeg vil og må for konen den kan klare og stå hvor der er 0grader og hvor er er 30 grader og så vil jeg mene at de ting du bruger termostat varmekilde er jo af en helt anden kvalitet jeg kan pt ruge 60 æg ud på en gang og det er meget fint til mig

karina dj

• Gæst
« Svar #12 Dato: 10 Marts , 2012, 09:01 »
Hvis man kan få en R-com i England for 1700,- inkl forsendelse, så ville jeg ikke være i tvivl om jeg skulle vælge den...selvom jeg er glad for min lille blå. Der er altså nogle gange et stort arbejde i at få den til at stå stabilt i temperaturen  ;)

Og var jeg stædig med at det skulle være den lille blå, ville jeg uden overvejelse købe den hos America Thisted, netop som nævnt pga deres service!

Offline Soffy65

• Passiv bruger
« Svar #13 Dato: 10 Marts , 2012, 09:12 »
Vil lige indskyde at man kan også få en god service ved Harald Nyborg. ;) Har oplevet det; dog ikke med en rugemaskine, men med en anden ting til nogenlunde samme pris. Det var gået i stykker et par uger efter jeg havde købt det og så fik jeg bare en ny. Det er da fint nok. :)
Mvh Lene

1,2 dværg wyandotter, 1,3 New Hampshire, 0,2 Jersey kæmper, 0,6 eks-burhøns,
2,3,13 islandske landnamshøns, + 25 blandede kyllinger, 2 løbeænder , 3 Japanske Vagtler
Andet: 2 hunde, 5 katte, 2 dværggeder, 1,1 Belgisk Kæmpe

Offline Danny Westh

• Passiv bruger
« Svar #14 Dato: 10 Marts , 2012, 09:53 »
Jeg startede også med den lille blå og havde fine resultater efter lidt start vanskeligheder. Det største problem var at jeg rugede blindt efter det medfølgende termometer. I min maskine viste det ikke rigtigt men da jeg fandt ud af dette og fik fat i et bedre termometer gik det fint.
En anden lille skavank maskinerne har, er at skruen til at regulere på, ofte går løs. Når/hvis det sker skal man dog bare pille det yderste blå stykke plastic af (det lille stykke man drejer på). Inde under dette sidder en alm. skrue som man så kan regulere med en lille skruetrækker.
Den maskine jeg har, købte jeg brugt for ca. 5 år siden. Nu er den blevet degraderet til klækker men den køre stadigvæk som den skal.

Hvis jeg skulle købe en ny (lille) maskine igen idag så ville jeg dog nok også bruge de 700 kr. mere og så købe en R-com fra England. Jeg har ingen erfaring med den men de får meget ros herinde.

Danny
Himlen bør altid være blå!