Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: underligt...  (Læst 1204 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline morildvej320

• Passiv bruger
underligt...
« Dato: 09 Marts , 2012, 17:18 »
synes det er underligt vi får max 5 æg om ugen, og vi har 9 høns, burde de ikke begynde at lægge flere æg nu ???
hilsen
michael

lykkelige ejer af
1.0 maine coon
0.1 norsk skovkat 130L saltvandsakvarium med div.levende skabninger 0.2 skånske blomstehøns og 0.4 hellevadhøns og 0.3 danske landhøns

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: underligt...
« Svar #1 Dato: 09 Marts , 2012, 19:48 »
Det er vist meget forskelligt. Mine høns lægger ikke mange æg p.t., men det skyldes nok lidt for fed kost. Har du tjekket for utøj, har du lys i huset, er de for fede? Jeg får ca. 2-6 æg om dagen fra 20 æglæggende høner, og det er heller ikke ligefrem imponerende ::).
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

karina dj

• Gæst
« Svar #2 Dato: 09 Marts , 2012, 19:52 »
For fed kost Tanja  :o  Hvad gi'r du dem da  *g *g *g

Så er det nu du skal afsløre deres menukort *f vi er alle misundelige herinde, mennesker som høns!

Jeg får heller ikke så mange æg som jeg kunne få, nogle er startet med at fælde, nogle er for fede, nogle er ikke i humør osv...

Jeg synes nu det er et ganske godt resultat med 5 æg på 9 høns  ;)

Offline nygaard

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 09 Marts , 2012, 21:30 »
hejsa,
Jeg har 7 æglæggere, de får ikke ekstra lys, og i denne uge har de leveret 9 æg til os. Det er nok max vi har været oppe på endnu, de er fra i sommers.

1.1 store gule orpingtoner
1.3. guldvildfarvede dværg silkehøns
0.2 sorte dværg silkehøns
2.0 hunde
1.0 kaniner
3 dejlige børn: teenagepige på 13 år, og to drenge på 7 og 9 år

Offline morildvej320

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 10 Marts , 2012, 11:19 »
karina dj synes du godt nok at 5 æg om ugen er godt, synes nu godt de kunne lette rumpen og lægge nogle flere æg
hilsen
michael

lykkelige ejer af
1.0 maine coon
0.1 norsk skovkat 130L saltvandsakvarium med div.levende skabninger 0.2 skånske blomstehøns og 0.4 hellevadhøns og 0.3 danske landhøns

Offline MartinGreen

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 10 Marts , 2012, 11:23 »
Jeg synes heller ikke det er ret mange æg du får Micheal, jeg får 5 æg på cirka 3 dage og jeg har kun 4 dværg høner...

Hvad foder du med? Måske kan det være de vejer for meget eller for lidt.
Medlem af: Danmarks Fjerkræavlerforning for Raceavl, Næstved Fjerkræklub, Sussexklubben & Landsklubben for Orpington.
Tidligere sekretær i Næstved Fjerkræklub, er nu kasserer.
Har haft: Dværg Sussex - Hvid/Sort Columbia, Store Orpington - Gul & Dværg Orpington - Sort.

Offline morildvej320

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 10 Marts , 2012, 11:53 »
de får æglægningfoder, og alt det græs de kan spise ude i haven, og selvfølgelig det korn som fuglene skubber ud fra deres foderbræt
hilsen
michael

lykkelige ejer af
1.0 maine coon

karina dj

• Gæst
« Svar #7 Dato: 10 Marts , 2012, 11:57 »
Ej undskyld Michael  ;D havde læst det som at du fik 5 om DAGEN  ;D

Enig! Tru dem med øksen og se om ikke det virker  ;)

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #8 Dato: 10 Marts , 2012, 11:57 »
Det er vist meget forskelligt. Mine høns lægger ikke mange æg p.t., men det skyldes nok lidt for fed kost. Har du tjekket for utøj, har du lys i huset, er de for fede? Jeg får ca. 2-6 æg om dagen fra 20 æglæggende høner, og det er heller ikke ligefrem imponerende ::).

Altså Tanja, hvis jeg spiste ligeså godt som dine høns, så tror jeg også bare jeg vill grusbade og trille roligt omkring. :)
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline MartinGreen

• Passiv bruger
« Svar #9 Dato: 10 Marts , 2012, 12:14 »
Hmm mærkelig! Hvor gamle er de?
Medlem af: Danmarks Fjerkræavlerforning for Raceavl, Næstved Fjerkræklub, Sussexklubben & Landsklubben for Orpington.
Tidligere sekretær i Næstved Fjerkræklub, er nu kasserer.
Har haft: Dværg Sussex - Hvid/Sort Columbia, Store Orpington - Gul & Dværg Orpington - Sort.

Offline morildvej320

• Passiv bruger
« Svar #10 Dato: 10 Marts , 2012, 12:16 »
mellem 2 og 3 år, og hellevad hønsene skulle kunne lægge æg over længere tid end normale industi-høns
hilsen
michael

lykkelige ejer af
1.0 maine coon