Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Skruk?!?  (Læst 5246 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Metmus

• Passiv bruger
Sv: Skruk?!?
« Svar #15 Dato: 13 Marts , 2012, 21:29 »
Det er hermed besluttet.. Hun får lov at ligge, og om lidt tager jeg nogle æg fra rugemaskinen, og så får hun lov at gøre dem færdige... Uhh, det blir spændende  ;D ;D ;D
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

Offline Metmus

• Passiv bruger
« Svar #16 Dato: 14 Marts , 2012, 21:23 »
Nå!!!! Da ejg igår aftes besluttede ovennævnte og gik ud med æggene...havde damen bevæget sig op på pinden..jo jo, der sad hun og sov nok så fint...og på reden lå min lille hvide blandingshøne!!! I morges løb den lille hvide glædeligt ud med alle de andre...og den oprindelige høne, som er rød, lå på reden  :-\ Da jeg kiggede til reden i formiddags, lå de der begge to, atså den samme rede.. Det har de så gjort resten af dagen.. Og her til aften, da jeg kiggede var de stadig to om æggene, som blot er to kogte æg samt dem, som resten af hønsene lægger dagligt. Så jeg havde hånden inde og rode under den røde, hvorefter den "rettede det kogte æg til" under sig.. Imens den gør dette, ser den lille hvide lige sit snit til at stjæle et æg over under sig selv  :-\ :-\ :-\ Det tog jeg selvfølgelig efterfølgende, da det var et frisk et.. Men hør, det her skifteholdsarbejde duer da ikke med rigtige æg, vel?? Nu overvejer jeg bare, at give dem 50/50 af kyllingerne fra rugemaskinen om knap 14 dage..er det ikke det bedste???
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

Offline ina.....

• Bruger
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #17 Dato: 16 Marts , 2012, 12:07 »
Det er aldrig til at vide med høns.  ;D
Andre kan have to høner til at ruge og passe kyllinger sammen, og andre igen flytter så meget på æggene at det hele går koldt, eller går i stykker,,, det er gambling
Hvis du har en rugemaskine med æg, så ville jeg nok gøre som du foreslår at dele i mellem de to rugeglade damer, og så er du også fri for selv at passe kyllinger, det har du jo professionelle til  /o
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn