Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Højde på hønsehus med sandbad under  (Læst 2482 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline JNTS

• Passiv bruger
Højde på hønsehus med sandbad under
« Dato: 09 Marts , 2012, 10:02 »
Vi er i gang med at bygge et hønsehus, som kommer til at indeholde 6 stks høns af racerne stor orpington og faverolles

Huset kommer til at stå på stolper, men hvor højt bør det være for at de kan sandbade under det??
Jeg tænkte selv 45 cm. plus den flise huset stilles på dvs. ca. 50 cm.   Er det plads nok til dem, eller bør det være højere?  ?
Mange hilsner
Janni

Vildfarvede dværg Silker
Dværg Kochin

Offline crj100

• Passiv bruger
Sv: Højde på hønsehus med sandbad under
« Svar #1 Dato: 09 Marts , 2012, 17:15 »
Jeg byggede mit (se evt galleri) med ca 40 cm under huset, og der er masser af plads til at de kan nyde livet. Det blev flittigt brugt under vinteren, da det var det eneste sted, hvor jorden var helt knastør  :)
Med venlig hilsen,
Søren
P.t. "fører" Mikkel Ræv 15-0. Har 1. gang mistet 11 Lys Sussex og 2. gang 4 Laksefarvede Faverolles.
Nuværende bestand: 0.2 Laksefarvet faverolles (1 ren og 1 lidt blandet), 0.2 Lys Sussex (med lidt blandingsblod), 0.1 Gul Sussex, 0.0.3 skønne kyllinger fra en Guldrandet wyandot hane og xx af ovennævnte. Hertil nyankommet 0.0.2 Maran og 0.0.4 Aracuna (hvoraf en med kun én vinge!)

Offline jes.l.h

• Global Moderator
Sv: Højde på hønsehus med sandbad under
« Svar #2 Dato: 09 Marts , 2012, 18:30 »
jeg har et lille kyllingehus stående i hønsegården, det er hævet ca 10-15cm og det har de osse fundet ud af og komme under. Det ser lidt indviklet ud men lader sig gøre, så tror de 50cm er fint
S-K+B-K maran
Mookee i brun
Thüringer skjolddue i gul og sort
medlem af www.maranklub.dk