Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Skrukker Australorps?  (Læst 2866 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Margrethe

• Bruger
Skrukker Australorps?
« Dato: 09 Marts , 2012, 09:10 »
Har fået en stor fin australorps-hønnik, der nu varsler æglægning. Men bliver sådan en skruk? Hun ligner en dejlig stor, fuldautomatisk rugemaskine med plads til rigtig mange æg. :)

karina dj

• Gæst
Sv: Skrukker Australorps?
« Svar #1 Dato: 09 Marts , 2012, 09:15 »
JA! Mine gør i hvert fald. Finn her på forum har en stamme som producerer dejlige skrukmaskiner, det er derfra jeg har mine. Sidste år havde jeg 2 ud af 4 høns der skrukkede, i januar skrukkede en hønnike fra sidste år...så jeg har store forventninger til denne sommer  ;D

De klarer iøvrigt jobbet SUPER godt  ;) og til trods for hønens størrelse mistede jeg ikke så mange æg pga kluntethed...det gjorde jeg til gengæld da min store wyandotter skrukkede  ;)

Offline lonesj

• Passiv bruger
    • www.svenstrup-jensen.dk
« Svar #2 Dato: 09 Marts , 2012, 09:20 »
Min ene Australorps har skrukket 2 år i træk, og har passet kyllingerne til ug. Desværre døde hun her i vinter :(
1.5 Brahma 0.1 sort Orpington, 0.1 labrador, 1.1 kat, 1.1 heste, 1.1 marsvin, 1.0 kanin,  1.0 mand og 1.1 børn

Offline Margrethe

• Bruger
« Svar #3 Dato: 09 Marts , 2012, 09:25 »
Det lyder som om der er skrukkede muligheder i "Thyra", som madammen hedder, opkaldt efter Liberal Alliances Thyra Frank. Jeg venter med spænding /o

karina dj

• Gæst
« Svar #4 Dato: 09 Marts , 2012, 09:57 »
Som jeg har læst mig til det, så er det ikke alle stammer der har denne evne...lissom at nogle stammer australorp er bedre æglæggere end andre stammer. Så hvis du drømmer om skrukkende australorper og Thyra ikke lever op til dine forventninger, så må du ha fat i Finns gode stamme  ;)

Offline MartinGreen

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 09 Marts , 2012, 15:35 »
Det lyder som om der er skrukkede muligheder i "Thyra", som madammen hedder, opkaldt efter Liberal Alliances Thyra Frank. Jeg venter med spænding /o

Haha! Hun må være fed :)
Medlem af: Danmarks Fjerkræavlerforning for Raceavl, Næstved Fjerkræklub, Sussexklubben & Landsklubben for Orpington.
Tidligere sekretær i Næstved Fjerkræklub, er nu kasserer.
Har haft: Dværg Sussex - Hvid/Sort Columbia, Store Orpington - Gul & Dværg Orpington - Sort.

Offline Margrethe

• Bruger
« Svar #6 Dato: 10 Marts , 2012, 00:03 »
Nu du selv siger det...  ::)

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #7 Dato: 10 Marts , 2012, 00:41 »

Det er jo underordnet om hun skrukker, hvis der ikke er haner der tiltrækkes.  <T
Mvh
Erik Andersen

Offline Margrethe

• Bruger
« Svar #8 Dato: 10 Marts , 2012, 09:52 »
Det er jo underordnet om hun skrukker, hvis der ikke er haner der tiltrækkes.  <T
Det er ikke størrelsen det kommer an på. Den ene sebright-hane er vildt forelsket i Thyra! Han gør haneben og finder lækkerier til hende, og spekulerer tydligvis som en gal på, hvordan man går ombord i sådan en skude...