Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Skruk brahma Hvor skal jeg flytte hende hen????  (Læst 722 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline connie1

  • Bruger
  • Indlæg: 69
Skruk brahma Hvor skal jeg flytte hende hen????
« Dato: 06 Marts , 2012, 11:20 »
Som skrevet i emnet, har jeg en skøn brahma  høne Blob ( fra sidste forår) som nu har ligget i 14 dage på 6 æg.  Hun har lagt sig i den øverste redekasse ( ca 1 meter) over gulvet. Hun kommer selv fint derop og ned  via sidepinden.
 
Men hvad gør jeg når de små ( forhåbenligt) kommer???

Skal jeg flytte hende ned i bunden og lave en lille kyllegård inde i huset, så de kan komme i sikkerhed....???? ???  Eller skal jeg kommede andre 3  voksne i gryden?????

Hun er pt. meget sur når vi ser ind til hende. Vi kunne næste ikke komme til æggene da vi ville lyse dem , selv om det var aften og meget mørkt.
 
 I samme hønse gård , går der Brahma far  Bom Bom og 2 guld/sort sømmet orpe. piger. Og disse 2 er meget bange for Brahma  Far Bom Bom .   Han  er åbenbart ikke lige så slem ved Blob ( mor) da hun ikke mangler fjer.

 Planen er at de 2 orpe. piger bliver aflivet i morgen. Bom Bom har ikke været søde ved dem, og den ene er pillet meget i hoved og han er også hård ved dem begge når han skal træde dem. De ligger sig bare ned ligeså snart de skal ud om morgenen, så er der fri adgang.

  Send gerne hjælp da de skal ha det godt  alle sammen    .....


Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Skruk brahma Hvor skal jeg flytte hende hen????
« Svar #1 Dato: 06 Marts , 2012, 11:30 »
Hvis det var i mit hønsehus, ville jeg indrette en rede på gulvet, og der ville jeg flytte "Mutter" ned, når æggene er så tæt på klækning, at du kan høre pippelyde. Hvis hun kan høre kyllingerne, vil hun ikke forlade æggene.
I mine hønsehuse ligger skrukken sammen med de andre høns, jeg har mærket rugeæggene, og tager de nylagte æg fra hver dag. Det fungerer her.
Det er ikke nødvendigt at slagte de to orper, men måske skal du have lidt flere høns, så hanen har lidt flere at være kærlig overfor. :D
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline connie1

  • Bruger
  • Indlæg: 69
Sv: Skruk brahma Hvor skal jeg flytte hende hen????
« Svar #2 Dato: 06 Marts , 2012, 13:04 »
Tak Marianne.

Han har været hård over for alle de andre piger vi har haft, så jeg tror desværre at han må i himlen.

 Ja tror også at det er det bedste med mor skruk.