Jeg har her til aften været i hønsehuset for at klippe negle og sporer på mine haner.
Jeg opdagede at en af hønerne var helt flået op under vingen - helt sikkert pga hun er blevet trådt for voldsomt

Jeg har derfor et par spørgsmål da jeg har siddet og ledt og ledt efter lignende tilfælde og behandling af sådanne sår.
Jeg kan ikke finde noget i nogle af trådene, derfor prøver jeg sådan her!
Jeg har isoleret hende med det samme for at give hende fred og når jeg kigger ordentligt efter ser det ret voldsomt ud. Det bløder ikke ( har måske gjort), men det er ligesom sporen eller neglen fra hanen har ridset en ordentlig flænge i hende og skindet kan løftes fra kødet...av, av, hvor må det dog gøre ondt.
Hvordan kan jeg afhjælpe at der ikke går bakterier og andet ulækkert i såret? Hvordan kan jeg i det hele taget hjælpe hende bedst?
Skal hun bare have fred og ro et stykke tid eller skal jeg sprøjte eller smøre noget på såret??
Hjælp, hjælp synes det er så synd for hende-vil ikke have hun skal lide unødigt, men vil heller nødigt svinge øksen over hende.
Skal jeg til at sy hønsedækkener til alle damerne?. har selvfølgelig også tjekket de andre damer og der er kun lidt overfladisk slitage af fjerene.
Har en flok af 11 høns og 1 ældre hane samt 2 yngre.
Bør jeg kun lade den ene af hanerne være i hønsegården af gangen? De enes fint, men er det mon fordi det er den samme høne de alle tre helst vil træde??
Håber I kan komme med nogle gode råd......pyha, der er altså meget at lære som forholdsvis ny hønseejer

Bruger TIMER og TIMER på at læse herinde...
Vh Pernille