Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Utroligt, men dejligt :-)  (Læst 1251 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline crj100

• Passiv bruger
Utroligt, men dejligt :-)
« Dato: 04 Marts , 2012, 16:18 »
I går hentede jeg æg, 7 stk fra 7 høns. Jublen ville ingen ende tage.....

I dag gik væddemålet så på hvor mange der ville være - 5 eller 6! Men nej, vore kære hønsedamer overraskede os igen med 7 stk!

Det troede jeg egentligt ikke var muligt, sådan at score 100% to dage i streg?
Med venlig hilsen,
Søren
P.t. "fører" Mikkel Ræv 15-0. Har 1. gang mistet 11 Lys Sussex og 2. gang 4 Laksefarvede Faverolles.
Nuværende bestand: 0.2 Laksefarvet faverolles (1 ren og 1 lidt blandet), 0.2 Lys Sussex (med lidt blandingsblod), 0.1 Gul Sussex, 0.0.3 skønne kyllinger fra en Guldrandet wyandot hane og xx af ovennævnte. Hertil nyankommet 0.0.2 Maran og 0.0.4 Aracuna (hvoraf en med kun én vinge!)

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Utroligt, men dejligt :-)
« Svar #1 Dato: 04 Marts , 2012, 17:24 »
*y
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline crj100

• Passiv bruger
Utroligt, men dejligt :-)
« Svar #2 Dato: 06 Marts , 2012, 21:59 »
Back to reality ;-) I går var der så til gengæld kun 2 æg :-o Men så kom de alle stærkt igen i dag og leverede samlet 7 æg. Det er lige spændende hver dag!
Med venlig hilsen,
Søren
P.t. "fører" Mikkel Ræv 15-0. Har 1. gang mistet 11 Lys Sussex og 2. gang 4 Laksefarvede Faverolles.
Nuværende bestand: 0.2 Laksefarvet faverolles (1 ren og 1 lidt blandet), 0.2 Lys Sussex (med lidt blandingsblod), 0.1 Gul Sussex, 0.0.3 skønne kyllinger fra en Guldrandet wyandot hane og xx af ovennævnte. Hertil nyankommet 0.0.2 Maran og 0.0.4 Aracuna (hvoraf en med kun én vinge!)

Offline Soffy65

• Passiv bruger
Sv: Utroligt, men dejligt :-)
« Svar #3 Dato: 06 Marts , 2012, 22:18 »
He he jeg var også spændt i dag da jeg skulle kigge efter æg. I går fik jeg 6 æg fra 6 høner og de 4 af dem havde ikke lagt æg før. Skulle se om de kunne gentage succes'en men der var kun et æg i dag. ;) Det ER nu spændende
Mvh Lene

1,2 dværg wyandotter, 1,3 New Hampshire, 0,2 Jersey kæmper, 0,6 eks-burhøns,
2,3,13 islandske landnamshøns, + 25 blandede kyllinger, 2 løbeænder , 3 Japanske Vagtler
Andet: 2 hunde, 5 katte, 2 dværggeder, 1,1 Belgisk Kæmpe