Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Kyllinger i udendørs hønsehus - hvornår  (Læst 2394 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline HMLS

• Passiv bruger
Kyllinger i udendørs hønsehus - hvornår
« Dato: 03 Marts , 2012, 14:12 »
Hej.
Mine snart 2 uger gamle kyllinger er hurtigt ved at vokse ud af deres kasse i kælderen. Desuden lugter de en del selvom de får skiftet aviser en gang om dagen.

Jeg overvejer at sætte dem ud i det udendørs hønsehus sammen med varmelampen selvfølgelig. Men kyllingerne er kommet tidligere i år end ellers, så det er jo ikke så varmt udenfor.

Hvornår kan de klare et udendørs hønsehus på 6 m2 med naturlig ventilation men ikke decideret træk.

Og er der nogen, som har erfaring med en anordning som hjælper varmelampen med at holde på varmen lidt ala den de bruger i svinestalde til smågrisene?

Offline Rixen

• Passiv bruger
Sv: Kyllinger i udendørs hønsehus - hvornår
« Svar #1 Dato: 03 Marts , 2012, 16:49 »
Hej..

Jeg vil tro at kyllingerne godt kan være udenfor når de er 2 uge gl. Dog er det en fordel hvis der er mange kyllinger, så holder de jo også varmen nemmere.

Jeg vil dog anbefale at man har en af de gammeldags griselamper med den store skærm, de virker som om de holder varmen bedre til kyllingerne, der skal bare lige være så meget plads under skærmen at de små kan komme ind under.. ;)

Jeg har kyllinger gående udenfor i et uisoleret hus nu..og har ikke mistet en eneste..
Mvh. Rikke

3.6 Guld/sortbåndet Brahma, 1.9 Gul Orpington, 3,7 blå/splash/sort Orpington, 1.4 Hvid/sort(blå)Columbia Brahma, 1.4 lys sussex, 1.4 Grågæs m. toulouser, 2.4 Rouenænder.