Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Et spørgsmål til en trækyndig...  (Læst 850 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Mette Marie Andersen

• Passiv bruger
  • Glad hønseejer
Et spørgsmål til en trækyndig...
« Dato: 09 Oktober , 2008, 11:57 »
Hejsa
Jeg har set det her utroligt smukke træ, som bare har den flotteste røde høstfarve. Lige sådan et jeg står og mangler  ;D. Jeg har nu fundet ud af at det er en "Amerikansk Rødeg" (vores have er stor så der er plads til store træer). Nå, men jeg ville så gerne vide noget om træet, så jeg har googlet det på alle mulige måder. Det jeg bare ikke kan få svar på er om "Rødeg" og "Amerikansk Rødeg" er det samme  ???. Det vil jo være surt at ende op med en "Rødeg", hvis ikke det er det samme som den helt utrolig smukke "Amerikanske Rødeg" jeg har forelsket mig i. Så hvis nogen ligger inde med botanisk ekspertviden, såeee.... please.
mvh
Mette
mvh
Mette

1,0 Irsk Terrier, 1,5 gul Orpington, en masse bier

Offline Egon

• Bruger
    • Egonnyt
Sv: Et spørgsmål til en trækyndig...
« Svar #2 Dato: 09 Oktober , 2008, 20:52 »
Det vil være en fordel at købe en nu, hvor du kan se høstfarven på bladene. Rødeg kan variere meget i farven. Nogle træer får meget lidt af den flotte røde farve. Og min erfaring er at normalt har yngre træer mere farve end ældre. Der hvor de dyrker dem med salg for øje skærer de vist træerne tilbage for at fremme ungskudsvæksten
med venlig hilsen Egon Jensen - 0,2 dværg sussex i 2 farver - og en guldfasan hane.  www.egonnyt.dk

Offline Mette Marie Andersen

• Passiv bruger
  • Glad hønseejer
Sv: Et spørgsmål til en trækyndig...
« Svar #3 Dato: 10 Oktober , 2008, 09:38 »
Tak for links! Nogle af dem havde jeg fundet og andre ikke. Og det lyder temmelig meget som om det er det samme træ.
Det træ jeg jeg har 'forelsket mig i' er et temmelig gammelt træ, som altså er meget rødt.
@Egon tak for tippet mht variation i farve. Det vil jeg da tage til efterretning.
Så må jeg finde mig et meget rødt træ og så håbe at det bliver ved med at være meget rødt (påtænker at købe et på hos Sitas i Ballerup, der sælger forholdsvist store træer).
Mvh
Mette
mvh
Mette

1,0 Irsk Terrier, 1,5 gul Orpington, en masse bier