Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Dværgvækst maran ??  (Læst 1471 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Malena

• Passiv bruger
  • høns
Dværgvækst maran ??
« Dato: 27 Februar , 2012, 16:02 »
Det er jo ikke ligefrem sygdom, men jeg har en Maran som ikke har vokset siden 6 uge ? Den er fra uge 43 og kun 20 cm høj, dens kammerater er jo kæmpe store i forhold til ! Jeg troede ikke den ville klare skærene, men det gjore den. Problemet  kommer jo i takt med at dens kammerater bliver flytte i "voksenbure" eller havner i fryseren, den lille fætter her kan jeg jo ikke bare sættes ind til de fremmede store, uden den bliver kanøflet  :-\ Prøvede at sætte den ind til mine fjerbeklædte dværg, men det gik heller ikke ! Manden kom med de ide at den kunne være  "mor" for mine kyllinger, når disse er 4-5 uger gamle, mon det går ? Kunne da også bare .......... nej det kan jeg ikke, den har jo kæmpet en kamp for at overleve og er meget tam  ;)

Høre det til sjældenhederne at der er dværgvækst bland høns ?

Offline Johanne Schiødt

• Passiv bruger
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
Sv: Dværgvækst maran ??
« Svar #1 Dato: 27 Februar , 2012, 21:09 »
Den er nok sent udviklet fordi den har kæmpet med sygdomme. Mon ikke den kommer efter det? Er det en dreng eller pige?
Nu tilbage som Johanne Schiødt

Offline Marianne M.

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 27 Februar , 2012, 21:16 »
Dværgvækst forekommer ind imellem, havde selv sidste år en stor wyandot, aldrig blev stor  :) Den havde ikke været syg (mig bekendt), men den var lille fra begyndelsen og blev ikke engang halvt så stor som de andre.
Mvh Marianne

Offline Malena

• Passiv bruger
  • høns
« Svar #3 Dato: 28 Februar , 2012, 13:18 »
Den har ikke disideret været syg, bare skvattet. Jeg tror mere på dværgvækst. Jeg tror det er en høne.