Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Endelig æg og nu ???  (Læst 1417 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Bolding

• Passiv bruger
Endelig æg og nu ???
« Dato: 26 Februar , 2012, 21:08 »
Jeg bedyrede jo jublende herinde at mine dværg dotter fra august endelig var begyndt at lægge æg. De, eller den?, lagde et æg mandag og igen tirsdag og siden har jeg intet fået fra dem?
Er det normalt at de går igang for så at holde så lang en pause igen? Eller kan der være andre årsager til det?

Offline Metmus

• Passiv bruger
Sv: Endelig æg og nu ???
« Svar #1 Dato: 26 Februar , 2012, 21:11 »
Jeg har en dværg Barnevelder fra september, der lige er begýndt æglægning..den lagde æg den ene dag, og så gik der 5 dage før der kom æg fra den igen og så igen 3 dages pause.. Jeg ved ikke, om det kunne være det samme med dine wyandotter  ???
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

Offline Bolding

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 26 Februar , 2012, 21:19 »
Det er da muligt at to af mine er begyndt samtidig og at der bare går lang tid mellem hvert æg her i starten.

Offline MartinGreen

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 26 Februar , 2012, 21:21 »
Tror det er meget normalt.... jeg havde 2 Sussex som var i gang inden den der kuldeperioe kom. Pt. får jeg 1 æg hver anden dag... dog har de 2 andre helt kommunistrøde hoveddele pt.
Medlem af: Danmarks Fjerkræavlerforning for Raceavl, Næstved Fjerkræklub, Sussexklubben & Landsklubben for Orpington.
Tidligere sekretær i Næstved Fjerkræklub, er nu kasserer.
Har haft: Dværg Sussex - Hvid/Sort Columbia, Store Orpington - Gul & Dværg Orpington - Sort.