Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Forårsfornemmelser  (Læst 3416 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
Sv: Forårsfornemmelser
« Svar #15 Dato: 26 Februar , 2012, 22:42 »
@ Jens

Jeg er ikke helt sikker på at jeg kan følge din tankegang !

En udendørs hønsegård med trykimprægnerede stolper, hvorpå passende hegn monteres burde være ok. Men du havde måske andre tanker??
Mvh
Erik Andersen

Offline kristiank

• Bruger
« Svar #16 Dato: 27 Februar , 2012, 09:59 »
det trykimprenerede vi kan få idag er ikk så giftig som det gamle holder heller ikk ret godt

Offline voldsgaard

• Passiv bruger
« Svar #17 Dato: 27 Februar , 2012, 14:34 »
Jeg må indrømme at jeg er ikke så meget trykimprægnet træ, det er tit rigtigt dårlig træ som bliver carmofleret med trykimpr. så derfor overvejer jeg at lave min udendørshønse gård i lærketræ, det er en smule dyrere men tilgengæld så holder det også en del længere.

mvh jens
fynbo på 29 med hang til det simple liv
1.5 Wyandotter i guld/sortrandet
1.3 Dværg Wyandotter i sølv/sortbåndet
1.4.blandnings får
0.2 Hereford

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #18 Dato: 27 Februar , 2012, 22:31 »
det trykimprenerede vi kan få idag er ikk så giftig som det gamle holder heller ikk ret godt

Kan ikke være mere enig. Oplever at bøde Ø 5  og Ø 7 cm stolper knækker efter at have stået et par år i jorden.

Jeg må indrømme at jeg er ikke så meget trykimprægnet træ, det er tit rigtigt dårlig træ som bliver carmofleret med trykimpr. så derfor overvejer jeg at lave min udendørshønse gård i lærketræ, det er en smule dyrere men tilgengæld så holder det også en del længere.

I 'gamle dage' brugte man også meget egestolper, da de holdt en menneskealder. Det kan stadig købes men jeg ved ikke hvad prisen er ift lærkestolper.
Mvh
Erik Andersen

Offline Fisker

• Passiv bruger
« Svar #19 Dato: 27 Februar , 2012, 23:14 »
Ja nu ender det et helt andet sted..
Men lærketræ er rigtig godt som udendørs beklædning i lighed med douglas, men i direkte jordkontakt holder det ikke. Eg kan være rigtig godt hvis man får fat i en ordentlig kvalitet, mest holdbart er robinie og ønsker man at fremtidssikre er det det bedste valg. Trykket træ er noget bras ikke kun kvaliteten er dårlig men også fordi jeg ikke synes man bør fylde jorden med noget man ikke kan komme af med igen. Alternativt kan man få produkter som superwood som er meget mindre skadeligt og eksempelvis blot skal bortskaffes som almindeligt brændbart

Rasmus

Offline Finn Jensen

• Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
    • Dansk Fjerkræ Forum
« Svar #20 Dato: 28 Februar , 2012, 06:23 »
Har du overvejet at bruge stolpefødder i beton til det som skal i jorden, så kan du bruge "alm. træ" som så ikke får jordkontakt.
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

karina dj

• Gæst
« Svar #21 Dato: 28 Februar , 2012, 07:24 »
Det er klart den bedste løsning  /o ..."bor" et hul med pæleboret, fyld cement i og sæt et jern i! Dur seføli kun til stationære folde  ;)

Offline voldsgaard

• Passiv bruger
« Svar #22 Dato: 28 Februar , 2012, 15:26 »
Jeg har tænkt og tænkt og kommet til denne beslutning, det bliver i lærketræ og så med jernfødder som er støbt ned i jorden, dog bliver det hjemmelavede jernfødder da jeg igår var i jemogfri og de skulle ha 40kr pr jernfod, så derfor bliver det hjemmelavede.

hvis der er stemming for det så kan jeg lave en lille tråd om mit udendørs hønsegård byggeri.

mvh jens
fynbo på 29 med hang til det simple liv
1.5 Wyandotter i guld/sortrandet
1.3 Dværg Wyandotter i sølv/sortbåndet
1.4.blandnings får
0.2 Hereford

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #23 Dato: 28 Februar , 2012, 15:34 »
Ja, lav endelig en god tråd med beskrivelse og billeder, den kan helt sikkert inspirere andre. /o
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Berit Linea

• Passiv bruger
« Svar #24 Dato: 28 Februar , 2012, 16:04 »
 /o ( jeg manglede lige den der " i like " tast  *g)
Mvh Berit 
                   Livet skal leves ....

0.2 dværg maran sort- kobber, 2.2 dværg maran hvedefarvet., 0.2.3 dværgsilke , 0.1 dværg engelsk Araucana, 1.3 Hollandsk dværg i guldhalset , 0.3 blandingsrace
1.0 brun labrador bl.hund ,2.0 hvide katte + skøn stor menneskefamilie
Medlem af Maranklub.dk

karina dj

• Gæst
« Svar #25 Dato: 28 Februar , 2012, 16:15 »
Mine svigerforældre har lavet et læhegn i deres have, som er sat på hegnspæle der er skruet fast på lange tykke flade jern der går ned i jorden. Det har de grusomt fortrudt, fordi jernet ikke står stabilt i jorden...hullet i jorden blir større og større og hegnet blir meget ustabilt. Jorden gir jo efter, særligt i vådt vejr...

Så det er en rigtig god ide at støbe jernfødderne ned i jorden  /o

Vi lavede engang et højt indgangsparti i rafter til vores kolonihave...sådan et til klematis. Der tog vi bare det vi havde, og det var vandrør. Så støbte vi røret fast i jorden så det stak godt op, fandt et bor med diameteren, og borede nedefra og op i raften så man kunne sætte raften ned over jernrøret  ;D Det virkede  :D

Offline Lene Kongstad

• Bruger
« Svar #26 Dato: 28 Februar , 2012, 16:18 »

Så det er en rigtig god ide at støbe jernfødderne ned i jorden  /o

Vi lavede engang et højt indgangsparti i rafter til vores kolonihave...sådan et til klematis. Der tog vi bare det vi havde, og det var vandrør. Så støbte vi røret fast i jorden så det stak godt op, fandt et bor med diameteren, og borede nedefra og op i raften så man kunne sætte raften ned over jernrøret  ;D Det virkede  :D

Sådan er mit drivhus "monteret"

karina dj

• Gæst
« Svar #27 Dato: 28 Februar , 2012, 16:22 »
Nå for pokker...da røg patenten  :D

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #28 Dato: 28 Februar , 2012, 17:03 »
Sådan er mit drivhus "monteret"
Også vores drivhus /o
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Annette S.

• Passiv bruger
« Svar #29 Dato: 28 Februar , 2012, 17:14 »
Ikke mit drivhus  ;) Til gengæld blev det gjort rent både ud- og indvendigt i søndags ... så kom bare an, Forår  :D
Mange hilsner
Annette Søndergaard

1.5 Dværgwyandotter, 1.1 Islandsk Fårehund og 1.0 lille kat