Ja, som overskriften siger.
Jeg regner med når jeg flytter hjemmefra (En del år til endnu) Vil jeg have fem-seks hønserarcer. Jeg vil også have en gård for blandede rarcer som også er for pensionister der ikke skal slagtes. Der kommer nok også hvis de ikke kommer med nok æg til at være en gård med hybrider, som bliver udskiftet hvert år

. Der skal selvfølgelig også være en masse kyllingehuse. Vil kun udruge hvis jeg har skrukhøns. Gider ikke en rugemaskine, for det er ikke naturligt

. Derfor vil jeg holde rarcen dværgkochin da den har mange gode enskaber som kyllingemoder og som skrukhøne

. Det er så den ene af de seks rarcer

. Derudover kunne jeg godt tænke mig de følgende. Rødsadlet hollandske dværge, spidstoppet appenzeller, Hamborger, Danske landhøns i brun og så står den sidste rimlig åben, måske plymouth rock, orpington eller nogle af de amnge små dværg rarcer

.. Fønix står også som en mulighed, men den er lidt usikker

.. Tror helt klart også der skal være en del små gårde til hvor der kan gå en hane og en høne, hvis jeg vil gemme ham, eller hvis jeg ikke har flere af den rarce, så jeg ikke skal have 10-15 store gårde

.. Det skal altsammen komme efterhånden, for ellers bliver det for meget. Har også en ide om at jeg kunne tænke mig at på de høns jeg har fra england og deres efterkommere vil prøve at se om jeg kunne lave en høne (ønsketænkning) som kunne blive en ny rarce. Ved godt det er svært, men har man ikke prøvet kan man jo altid brokke sig over det

.
Skriv endelig kommentare og gode råde

!