Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Er jeg for dum eller uheldig? (mikkel ræv er også med i historien...)  (Læst 1741 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lærlingen

• Passiv bruger
Hej alle..
Jeg oplevede alle hønseejeres mareridt i weekenden.
Lørdag morgen lukkede jeg hønsene ud som jeg plejer og har gjort i 9 mdr uden problemer. 9 høner og 1 hane af Dansk Landrace går glade ud som de plejer. Alt er idyl som sædvanlig. Kl 11.30 ser jeg så pludselig ræven lunte tværs over gårdspladsen rundt mod den anden side af stalden..
Jeg fløj ud af døren efter ham, han fik sit livs chok og flygtede selvfølgelig. Men det var desværre for sent, jeg opdagede ham. 8 høns og hanen var allerede dræbt og væk, taget forskellige steder rundt på gården. Ingen,- hverken hund, hest, kone, børn eller mig har hørt eller mistænkt eller hørt NOGET SOM HELST! Der dukkede 1 høne op, fuldstændig skrækslagen, oppe ved naboen 300 m væk efter 1.5 time.  Det er alt der er tilbage. 
Jeg går stadig rundt og kan simpelthen ikke fatte det! Med et knips er alt væk, og man sidder bare tilbage og tænker; Jeg skulle bare aldrig have lukket de høns ud...

Offline Berit Linea

• Passiv bruger
 <W Nej hvor uheldig ... Jeg føler virkelig med dig. Kigger lige ekstra ud af vinduet nu. Her er også en del ræve i området. Men jeg vil ikke holde hønsene inde. Det er den største glæde for både dem og mig når de tusser rundt derude. Håber du finder fine erstatninger og at Mikkel bliver væk  /1
Mvh Berit 
                   Livet skal leves ....

0.2 dværg maran sort- kobber, 2.2 dværg maran hvedefarvet., 0.2.3 dværgsilke , 0.1 dværg engelsk Araucana, 1.3 Hollandsk dværg i guldhalset , 0.3 blandingsrace
1.0 brun labrador bl.hund ,2.0 hvide katte + skøn stor menneskefamilie
Medlem af Maranklub.dk

pylle pylle

• Gæst
Åh nej.. det var synd.. <W *l *t *l

Offline crj100

• Passiv bruger
Ked af at høre det er sket for dig, kender fornemmelsen (2gange!). Har du mulighed for en fælde, er det med at få den op hurtigst muligt, da Mikkel sikkert vender tilbage for at tjekke.... Vi fik en sat op dagen efter "besøget", og allerede samme aften havde han aktiveret den (dog slap han væk, da den var en hjemmegjort fælde...).
Med venlig hilsen,
Søren
P.t. "fører" Mikkel Ræv 15-0. Har 1. gang mistet 11 Lys Sussex og 2. gang 4 Laksefarvede Faverolles.
Nuværende bestand: 0.2 Laksefarvet faverolles (1 ren og 1 lidt blandet), 0.2 Lys Sussex (med lidt blandingsblod), 0.1 Gul Sussex, 0.0.3 skønne kyllinger fra en Guldrandet wyandot hane og xx af ovennævnte. Hertil nyankommet 0.0.2 Maran og 0.0.4 Aracuna (hvoraf en med kun én vinge!)

Offline Rixen

• Passiv bruger
Det må siges at være meget uheldigt for dig  :( for det meste kan man godt ha sige høns til at gå frit om dagen..

jeg har prøvet noget lignende, dog kl. 3 om eftermiddagen. men mistede kun 1 dyr.

Normalt vil jeg sige at man kan undgå ræven ved at tage sine forholdsregler, men med en ræv der er aktiv om dagen, er det svært..

vi satte en rævefælde op..og et par dage efter var han i fælden..

Så mit råd: få sat en fælde op,,han kommer helt sikkert tilbage..
Mvh. Rikke

3.6 Guld/sortbåndet Brahma, 1.9 Gul Orpington, 3,7 blå/splash/sort Orpington, 1.4 Hvid/sort(blå)Columbia Brahma, 1.4 lys sussex, 1.4 Grågæs m. toulouser, 2.4 Rouenænder.

Offline Børge Bech Jensen

• Chicken rules
  • Bruger
  • Opdrætter af Norske Skovkatte
    • ShaggyTail's Norske Skovkatte
Ked af at høre om dine stakkels høns..

Forstår ikke rigtig sammenhængen, da ræven oftest kun tager en høne eller to, men det skal jeg nok heller ikke.
Hvis du vil fange den i en fælde, skal det være meget snart, da rævene begynder at få hvalpe snart, og jeg synes, selvom ræven kan være forhadt, at det ville være synd at fange en mor, som har hvalpe liggende i en hule et eller andet sted. Normalt har de hvalpe i marts/april, men de kan også godt have det allerede i februar.
Med venlig hilsen
Børge Bech Jensen
ShaggyTail

1.5 Brahmaer, 0,3 Australorps, 4.9 Norske skovkatte + Rie, som er faldet for dem alle.

Mango2705

• Gæst
Ked af at høre om dine stakkels høns..

Forstår ikke rigtig sammenhængen, da ræven oftest kun tager en høne eller to, men det skal jeg nok heller ikke.
Hvis du vil fange den i en fælde, skal det være meget snart, da rævene begynder at få hvalpe snart, og jeg synes, selvom ræven kan være forhadt, at det ville være synd at fange en mor, som har hvalpe liggende i en hule et eller andet sted. Normalt har de hvalpe i marts/april, men de kan også godt have det allerede i februar.

Enig /o

Offline Annette S.

• Passiv bruger
ØV, ØV og mange gange ØV  :(

*t fra mig til dig
Mange hilsner
Annette Søndergaard

1.5 Dværgwyandotter, 1.1 Islandsk Fårehund og 1.0 lille kat

Offline madsen

• Passiv bruger
Øv, sikke en dum ræv  /1
Til dig -  *b
Hilsen Lene.
Brahma, Silker.
 I stor race.

Offline Dyrkær

• Passiv bruger
Hej.

Jeg føler med dig.
Vi fik taget 3 høns af ræven i sidste uge, hanen undslap, men det var efter det var blevet mørkt. Det er godt nok frækt og skræmmende, at den kommer om dagen.

MVH Tina. 

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Hvor træls for dig, Jesper *t
Jeg synes ikke, du har gjort noget forkert, det er sjældent, at ræven kommer i dagtimerne på denne årstid.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Lene Kongstad

• Bruger
Det er lige hvad du netop selv siger ; enhver hønsejers mareridt. <W <W
Vi er mange der har prøvet det og vi lærer af erfaringerne desværre på hønsenes bekostning.

Ræven nøjes jo desværre ikke bare med en i og med at den jo går i blodrus og samler til forråd.

Al min trøst og sympati til dig. Op på hesten igen  *t

Offline Vibeke

• Passiv bruger
har du undersøgt om han har gravet dem ned et sted for at hente dem senere, så kan du lave en fælde der.
det lyder godt nok som om han har haft travlt.
Man har lyst til at sige en hel masse rigtig hurtigt efter hinanden  >:(
mvh
Vibeke

desværre ingen høns i øjeblikket

Offline Danny Westh

• Passiv bruger
Jeg tror også at du har været yderst uheldig.
Når der er tale om eks. landhøns, som er lette og nemt kan flyve, så er det sjældent at ræven får fat i mere end 1 enkelt eller 2 netop fordi at resten af flokken kan nå at flygte.

Er du sikker på at resten ikke ligger/sidder og gemmer sig et sted?

Danny
Himlen bør altid være blå!

Offline kristiank

• Bruger
brug en af de døde høns som lokkemad i fællen