He he, Min genbo i vores lille by, bankede på klokken 5.30 i morges, for at høre, om det var min hane, der stod og skrålede i deres garage!!

Det var det selvfølgelig ikke, for vores automatske lukkelem bliver jo først åbnet for klokken 8.00...

Og han plejer altså at blive i haven!..

Men nu står de så med den her store flotte hane. (måske en Wyandotte?), der er ringmærket, med
sort ring på benet, hvor jeg lige kunne se, at der stod, at den var fra i år...
Jeg har sagt, at jeg vil over og hente den i aften, når den sover, mon så ikke, at jeg kan hapse den.....
Jeg har længe sagt til mig selv, at jeg skulle se, at finde ud af systemet med ringmærkning, men jeg har ikke kunnet tage mig sammen.
Så er der nogle herinde, som måske kan hjælpe mig med at fortælle hvad de enkelte tal (udover årstallet) betyder, så jeg måske kan finde ud af, hvad race det er?? Og i bedste fald aflevere den tilbage til sin ejer...

Jeg skal nok fortælle hvad der står præcist på ringen, lisså snart jeg har fanget den...
Er det ikke bare mærkeligt, at der ikke er nogen i byen som vil kendes ved den? Altså hvor langt kan sådan nogle haner egentlig rejse?...