Har gået og lagt mærke til at min vagt høne "De ville" Jersey kæmper har skræntet lidt de sidste par dage, så da jeg kikkede på hende idag så jeg et æg der sad halvt ude af kloakken og hun var meget rød og hævet rundt om, ægget sad faktisk groet fast i læberne, jeg prøvede så med mad olie og massage men det sad stadig fast i den stakkels høne, så til sidst lavede jeg et 10 mm hul i spidsen af ægget og fik vide, blomme og hinde ud, der efter fik jeg stille og roligt brækket skallen i stykker styk for styk og da jeg fik det sidste ud kunne jeg se at hele kloakken trak sig sammen og hun slappede helt af, hele processen tog næsten en time, både med vand i øjne og på panden, 'De ville sad bare helt roligt hos min datter og puttede hovedet og jamrede sig lidt når jeg lirkede noget skal af så alle fjerkræ's venner venligst kryds finger for at hun klarer den.
Jeg tror virkelig ikke hun havde klaret natten vis ikke det var blevet fjernet, har lige tjekket der ude hun er selv fløjet på på pinden xxx
Jeg