Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Spørgsmål :)  (Læst 6844 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
Spørgsmål :)
« Dato: 04 Oktober , 2008, 15:50 »
Hej allesammen :D.

Tænkte på om i lige vil svare på følgende :D.

*Hvor mange høns har i lige nu?

*Hvor mange hønsehuse/hønsegårde har i?

*Hvor mange forskellige rarcer har i? Og hvilke er det?

*Hvor mange forskellige rarcer har i haft? Og hvilke?

Håber i lige giver jeg tider, det ville være interesant for mig at vide :D.

« Senest Redigeret: 04 Oktober , 2008, 15:55 Fra Mikkel. B. S »
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
Sv: Spørgsmål :)
« Svar #1 Dato: 04 Oktober , 2008, 15:54 »
Jeg har 21 høns. Af dem er der 1 hane og tre hanekyllinger.

Har 1 hønsegård (kunne bruge flere).

Vi har en ren rarce. Plymouth rock, dværg, tværstribet.1.3

Vi har haft syv rene. Plymouth rock, Barnewelder, Brakel, Wyandotte, italienere, dansk landhøns og dværgkochin. Ud over dem har der været langt over 150 forskellige høns/dværge i hønsegården som stortset alle har været blandede. Mange af hønsene har dog været hybrid, da vi for fem år siden udelukkende havde dem  for æggene :)
« Senest Redigeret: 04 Oktober , 2008, 17:48 Fra Mikkel. B. S »
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.

Offline lisbethpilkjær

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 04 Oktober , 2008, 16:07 »
Hej Mikkel.

Vi har 22 vingede væsner  ;D fordelt på 2 hønsegårde.
I den ene hønsegård har vi 8 høns og 1 hane af racen Isa Braun/Hybrid. Om 1 mdr.'s tid bor der også 5 kyllinger af racen Orpington i samme gård (om alt går vel)  ;D.

I den anden hønsegård har vi 1 høne og 1 hane og 6 store kyllinger af racen Wyandott.

I vores korte hønse"karriere" har vi haft racerne: Orpington, Autralorps, mille fleur og dværghøns af ubestemmelig race.
Knus Lisbeth <Q
« Senest Redigeret: 04 Oktober , 2008, 16:08 Fra LisbethPilkjær »

Offline Frk.olsen

• Passiv bruger
  • Feberramte...
« Svar #3 Dato: 04 Oktober , 2008, 16:36 »
Hej Mikkel

Jeg er helt nybagt hønemor og har 4 stk.s 3-4 mdr. gamle hønekyllinger. Der er 2 næsten rene dværg landhøns og 2  dværg landhøns/ chabo-blandinger. De går i samme hus og gård.

Inden dem lånte jeg 3 Lohmannhøner (hybrider) et par måneder, for at se om det var sagen med høns - og selvfølgelig er det da det  :D
Mange hilsner Rikke
0.1 sort dværgsilke - Sorte Sara
0.1 grå/vildt/noget dværgsilke - Granny
0.1 hvid dværgsilke - Duske
0.1 guld sort/randet dværgwyandot - Randi
0.1 tværstribet dværgwyandot - Zebra
0.1 porcelainsfarvet dværgwyandot - Bodil

0.2 kooikerhondje (Det er en hunderace ;)) - Bellis & Easy

0.1 dværgvædder - Karla Kanin
1.0 dværgvædder - Svend Emil
1.0 dværg?vædder - Carlo

1.0 fantastisk dejlig kæreste

Offline Berit

• Passiv bruger
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
« Svar #4 Dato: 04 Oktober , 2008, 17:34 »
Hej Mikkel
Jeg har 2 store hønsehuse, jeg har,
1.6 blomsterhøns
1.5 Sølvrandet Wyandoter
1.1 blå silkehøns
1.1 hvid silkehøns
1.3 Dalmatiner silkehøns
Jeg har 1 stor hønsegård, men ellers går mine høns frit da jeg jo bor på landet, og har en lille smule jord med lidt skov.
Af racer jeg har haft, ja der er mange, Dansk landrace, Laksefarvet favrolles, og mange mange flere, jeg har nok haft fjerkræ i ca 20 år.  :D
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 04 Oktober , 2008, 17:46 »
Uhha. Dejligt at læse :D.. Bliv ved bliv ved :D
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.

Offline Patricia

• Passiv bruger
  • Mit første Klubmesterskab
« Svar #6 Dato: 04 Oktober , 2008, 19:26 »
Jeg har lige nu 28 høns, fordelt på 5 haner ( 1 fra sidste år ),16 høner og 12, 14 ugers kyllinger,

2 hønsehuse á 6-7 m2 + overdækket voliere + indhegning og til tider resten af haven, 2 hanehuse á 1 m2+ voliere ( Bruges til når jeg er nød til at flytte haner) 1 skrukhus á 1 m2+ 1 m2 voliere og et kyllingehus + voliere + løbegård+ have til tider.

Jeg har lyse Sussex og en enkelt orpington
Jeg startede med sussex sidste år som mine første høns, sammen med en hybridhøne.
Hønsehilsner
Patricia

4,5 stor lys Sussex, 2,10 lys dv. Sussex, 2,10 gul dv. Sussex, 7 grå Landgæs, 2 Svanegæs 1,0 Dansk/svensk gårdhund, 0,1 Jack Russell terrier
www.racefjerkrae.dk
www.naestved-fjerkraeklub.dk
www.sussex.dk
www.Sydvestsjaellands-fjerkraeklub.dk

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 04 Oktober , 2008, 19:29 »
Uh :D.. Det lyder dejligt Patricia :D.. Gad det var mig med alle de muligheder :D.. Jeg må skam pænt vente til jeg køber min egen gård får jeg altid af vide :D
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.

Offline Dorte Hee

• Passiv bruger
« Svar #8 Dato: 04 Oktober , 2008, 19:51 »
Hej Mikkel

Sikke en hyggelig tråd  :D

Så jeg vil da give mit besyv med.
Lige nu har jeg:
1.0 Kamphaneblanding
0.1 Orpington
0.1 Maran/Orpington(tror jeg nok  :D) blanding
0.1 3 mdr. gl. Kamphane/hybrid blanding
1.0 3 mdr. gl. Kamphane/Maran/Orpington blanding
0.03 Australops kyllinger på 5 uger, endnu ikke kønsbestemt men jeg HÅBER der er dem der kan lægge æg  ;D

Alle disse bor i ét lille hønsehus og har en hønsegård på ca. 10 m2 som er overdækket med hønsetråd. Vi bor i en skov og har Musvåger der ikke skal ha chancen for at dykke ned efter mad...
Hønsene kommer ud i haven på overvåget udgang  :D

Denne hyggelige tråd fik mig til at tænke tilbage på vores gamle flok (som desværre blev taget af et ukendt rovdyr  >:() Den bestod af blandingshøns og hane. Jeg har kun haft/har én raceren høne og den har skrantet siden jeg fik hende, det er rigtig træls - lige nu går hun med de små Australops kyllinger og har det ok, men om hun holder vinteren over tvivler jeg på  :(

Men nu får du altså også et par billeder med  ;D
Det første er vores nuværende flok. De andre vores gamle og noget mere tamme flok.
Mange hilsner Dorte

0.1 Australops
0.1 Maran/Orpington
som er i pleje på ubestemt tid

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #9 Dato: 04 Oktober , 2008, 20:04 »
Flotte dyr Dorthe :D
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #10 Dato: 04 Oktober , 2008, 20:13 »
Jeg har lige i øjeblikket :

Jersey Kæmper i sorte, blå randtegnede og spættede, Sumatra i sorte, Brahma i guld sort/båndet, Danske Dværg Landhøns i sølvhalsede, Svanegæs i grå, Sorte Svaner og Amherts Fasaner.

Se dem alle på www.lestat.dk

Hønsene og gæssene udstiller jeg, mest lokalt, men jeg har også udstillet i Herning på LU og i specialklubben for Orpington (der hører Jersey Kæmperne til ) .

Jeg har et hønsehus med to rum i haven, hønsehus bag i hestefolden, to store rum i stalden, det ene med udgang til en hønsegård, fem mindre rum /hanebokse, og nogle "hønsefræsere" .
Og så har jeg har planer om at lave en voilere eller to mere. (til Fasanerne og Landhønsene)

Plads kan man altid bruge  :D ;) og planer har man altid  :o :D

Jeg har i tidernes morgen haft en masse forskellige slags fjerkræ : en del dueracer, påfugle, kalkuner, muskus ænder og andre hønseracer.

« Senest Redigeret: 04 Oktober , 2008, 20:43 Fra Lestat »
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #11 Dato: 04 Oktober , 2008, 20:21 »
Meget spændene må jeg sige, de sumatra'er er altså virkelig flotte :D
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.

Fru Blume

• Gæst
« Svar #12 Dato: 04 Oktober , 2008, 23:55 »
Hyggelig tråd! :)

Vi har 3 hønsegårde her i huset. De er lavet i forlængelse af vores urtehave og 2 af dem er et vildnis af buske og hækplanter der for længst er kommet i så utrimmet vækst er de nærmest ligner træer.. Hønsene elsker at tosse rundt derinde.

Vi har pt. 3.4 skånske blomsterhøns. De 2 hans'er kommer nok snart i fryseren!
Derudover har jeg 0.2 tværstribet dv. wyandotter og 0.1 hollandsk dværg.

Planen her er at mande op med nogle flere dv. wyandotter.  Bla en hane til at føre slægten videre.
Hollænderen vi har gående stammer fra en flok som blev ruget ud for en ven, og da kyllingerne var rejseklar kunne vi ikke fange den. Så den er blevet og er simpelthen en vidunderlig lille "fætter"

Pt er vores ene hønsegård ubeboet - så måske der er plads til en 3 slags høns..der er bare så mange flottehønseracer...

Indianer

• Gæst
« Svar #13 Dato: 05 Oktober , 2008, 07:54 »
Jeg er ikke helt sikker på, hvor mange høns jeg har.. ::) Men et eller andet sted mellem 15 og 20...
Jeg har to hønsehuse og to gårde, men den ene gård bliver ikke brugt, der bruger de hele haven i stedet.. :D
Jeg har 7 forskellige racer. Langshan, Araucana, Maran, Australorps, Kochin, Silke, Dansk landhøne (Tror jeg det er, den er kommet til af sig selv..)
De er delt op i to flokke, med en Langshan hane i den ene og en Araucanahane i den anden flok.
Og i går kom der en tredje hane, som jeg ikke kender racen på. Men måske en Sussex. Den er også kun i pleje, til vi finder dens forældre...

Jeg har kun haft høns i omkring 2½ år. Så de racer  jeg har har jeg altid haft. ;D

Offline Kate

• Passiv bruger
« Svar #14 Dato: 05 Oktober , 2008, 08:22 »
Hej Mikkel

Jeg er nystartet med høns.

Jeg har 0,2 Isa Brown (havde 3 til at starte med, men rovfugle synes at de skulle have mad)
1,2 silkehøns.

De går adskilt, så jeg har to huse og to gårde. Isa Brown'erne går frit når vi er hjemme.
med venlig hilsen
Kate
har 0,1 Isa Brown - 1,4 silkehøns  - 1,0 hund - 4 teenager børn her af 2 på gule plader og en dejlig kæreste