Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Flytte ruger i proces ?  (Læst 2239 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Berit Linea

• Passiv bruger
Flytte ruger i proces ?
« Dato: 15 Februar , 2012, 11:43 »
Nu er den store dag så kommet hvor vi skal have æggene i vores Rcom ( som har kørt stabil i 3 døgn  :D ). æggene kom i går med posten  *p , og har stået ved 15 grader siden kl 13 i går. De er " vippet" 2 gange. Da da da da . Men nu er der opstået et spørgsmål. Jeg havde planer om at maskinen skulle blive stående i baggangen, men nu har vi muligvis vandskade under køkkengulvet. Så skal det renoveres og døren til baggang og helt ud vil gå op konstant. Det vil måske også støve ? ??? Jeg ved det ikke. Men hvis jeg indtil videre lægger æggene i og lader det stå, kan jeg så flytte maskinen HVIS der skal ske noget i køkkenet ? Eller skal den stå fast under processen ?

Uha, en smøre  *e
Håber på gode råd inden jeg skal have æggene i ( og det skal jo helst være snart  *o )
Mvh Berit 
                   Livet skal leves ....

0.2 dværg maran sort- kobber, 2.2 dværg maran hvedefarvet., 0.2.3 dværgsilke , 0.1 dværg engelsk Araucana, 1.3 Hollandsk dværg i guldhalset , 0.3 blandingsrace
1.0 brun labrador bl.hund ,2.0 hvide katte + skøn stor menneskefamilie
Medlem af Maranklub.dk

Offline Marianne M.

• Passiv bruger
Sv: Flytte ruger i proces ?
« Svar #1 Dato: 15 Februar , 2012, 11:47 »
Jeg ville da bare flytte den, enten nu eller når det evt. bliver nødvendigt. Det tror jeg da ikke der sker noget som helst ved. Måske skal maskinen lige bruge et kvarter til at regulere ind til de nye forhold (fugt/temperatur), men det kan æggene sagtens tåle.
Mvh Marianne

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #2 Dato: 15 Februar , 2012, 11:57 »
Enig :D
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
« Svar #3 Dato: 15 Februar , 2012, 12:08 »
r-com´en er rigtig god til hurtigt at tilpasse sig temperatur og fugt i rummet. Min står i baggangen, og når der ikke er fyret op er der p....koldt, men når jeg tænder for fyret bliver der rigtig lunt, og det har absolut ingen indflydelse på maskinen. Når man f.eks vil lyse æggene tager det ikke mere end max. 5 minutter efter at låget er på igen før temperatur og fugt er som det skal være. Så du kan næsten gøre med den maskine som du vil, også flytte den midt i det hele.
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Berit Linea

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 15 Februar , 2012, 12:12 »
 <E *b   Så skal der æg i vores maskine <H . Uh, vi glæder os SÅ meget  /o
Mvh Berit 
                   Livet skal leves ....

0.2 dværg maran sort- kobber, 2.2 dværg maran hvedefarvet., 0.2.3 dværgsilke , 0.1 dværg engelsk Araucana, 1.3 Hollandsk dværg i guldhalset , 0.3 blandingsrace
1.0 brun labrador bl.hund ,2.0 hvide katte + skøn stor menneskefamilie
Medlem af Maranklub.dk

Offline Marianne M.

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 15 Februar , 2012, 12:13 »
Det kan I også roligt gøre  :D Krydser fingre for et super resultat!
Mvh Marianne

Offline Peter Chr. Hansen

• Passiv bruger
  • Støt børnehjemmet TLC i SA: http://www.tlc-dk.dk
    • Avl af Engelsk Araucana
« Svar #6 Dato: 15 Februar , 2012, 12:44 »
Da vi rugede sidste år i vores r-com flyttede vi det det tog ca. 5 min at flytte den og temperaturen var kun faldet 0,1 grad og var på plads efter ca. 20 sek. da vi satte den til igen. Den er ret god til, at holde varmen og til, at nå den ønskede temperatur.

Så du kan sagtens flytte den under rugning.
Med venlig hilsen
Peter Chr. Hansen

3.10 Engelsk Araucana (Perlegrå)
0.2 Engelsk Araucana (Tværstribet)
0.1 Engelsk Araucana (Sort)
0.1 Engelsk Araucana (Hvid)
0.2 Silker
0.3 Brun Lohman
0.4 Blanding (Engelsk Araucana Hane/Silker)
0.1 Homo sapiens partner
1.1 Dejlige børn